JUMALAN SALLIMUS

JUMALAN SALLIMUS

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.11.2013 13:08

Ritva Tiilikainen

Raamattu sanoo: "Minä olen sallinut tämän tapahtua." (2.Aik. 11:4)

Juuda oli valmis käymään taisteluun Israelia vastaan, mutta Jumala pysäytti heidät. "Älkää menkö sotimaan veljiänne vastaan. Palatkaa kukin kotiinne, sillä minä olen sallinut tämän tapahtua."

Ehkä sinäkin ihmettelet jotakin tapahtunutta. Ehkä olet valmis ja halukas taisteluun sekä omiasi, että Jumalaa vastaan. Mutta Herra tahtoo pysäyttää sinut. Hän on sallinut sen tapahtua. Vaikka et ymmärtäisikään sitä, taivu kuitenkin Jumalan käden alle ja tunnusta, että se on tullut Jumalalta.

Mitään ei tapahdu sattumalta, vaan kaiken takana on viisas ja voimakas Isän käsi. Jos vain tahdot kuulua Herralle, sinulle on hyödyksi kaikki, mikä sinua kohtaa. Siksi sinun mieluummin pitäisi kiittää häntä kaikesta, mikä tapahtuu, ja nähdä, että hän on sallinut sen tapahtua.

Jos et vielä ole luovuttanut elämääsi Jeesukselle ja omatuntosi on jatkuvasti rauhaton, salli hänen puhdistaa omatuntosi. Saat lahjaksi Jumalan rauhan syntien anteeksiantamuksessa. Sen jälkeen kaikki, mikä sinulle tapahtuu, koituu sinun parhaaksesi. Raamattuhan vakuuttaa: "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat." Eivät vain hyvät asiat vaan vaikeudetkin kääntyvät Jumalan lasten voitoksi.

Siksi apostoli Paavali huudahtaa:" Se, mitä minulle on tapahtunut, on koitunutkin evankeliumin menestykseksi."

Rukoilen näin: "Salli, rakas Jeesus, lukijani nähdä kaikessa tapahtuneessa sinun läsnäolosi, joka vetää häntä lähemmäksi ristiä ja Jeesuksen tuntemista. Vaikuta hänessä hiljaa vaikeuksien edessä taipumalla sitä muotoa, jota Jeesuksella Kristuksella on. Amen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JUMALAN SALLIMUS

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.11.2024 09:17

Ritva Tiilikainen kirjoitti:Ehkä sinäkin ihmettelet jotakin tapahtunutta. Ehkä olet valmis ja halukas taisteluun sekä omiasi, että Jumalaa vastaan. Mutta Herra tahtoo pysäyttää sinut. Hän on sallinut sen tapahtua. Vaikka et ymmärtäisikään sitä, taivu kuitenkin Jumalan käden alle ja tunnusta, että se on tullut Jumalalta.

Mitään ei tapahdu sattumalta, vaan kaiken takana on viisas ja voimakas Isän käsi. Jos vain tahdot kuulua Herralle, sinulle on hyödyksi kaikki, mikä sinua kohtaa. Siksi sinun mieluummin pitäisi kiittää häntä kaikesta, mikä tapahtuu, ja nähdä, että hän on sallinut sen tapahtua.

Jäin kuin kiinni tähän kirjoitukseen ja se vain kuin pysäytti minut miettimään viime aikaisiakin tapahtumia; salliko todellakin Jumala sen minun elämääni, joka satutti, loukkasi minua aika syvältäkin ja en tahtoisi enää nähdä koko ihmistäkään, joka sen minulle teki, näytti todelliset aikomuksensa.. :roll:

Mutta kiitos Jumalalle, ..kuitenkin, kun sitä ajattelen syvemminkin, niin, kyllä minun varmaan täytyi sekin asia, tilanne kohdata, ja tajuta etten saa jää murheeseen, kiukkuun, loukkaantumiseen sitä uskovaa ihmistä kohtaan kuitenkaan. :think:

Niinpä, minäpä päätänkin alkaa siunaamaan häntä, ja kaikkia muitakin, joiden takia minulla on nurja ajatus, ylpeys, lihan mieli ja se etten tahdo heitä enää edes nähdäkään, tms. Oi, Herrani, sinä kosketat arimpaan kohtaani minua, puhut Sanallasi, sekä Hengelläsikin sydämelleni, sekä kehotat luopumaan anteeksi antamattomuudestani, sekä alkaa vain siunata heitäkin, joiden takia olen joutunut kärsimään tavalla ja toisella elämässäni. Mutta ilman Sinua rakas Jeesus, en kyllä siihen pysty, mutta kiitos, että: annat minulle siihen voiman sekä avun! :thumbup:

Jes. 30:
18 Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat!
19 Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta.
20 Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi.
21 Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää".

Tämä Raamatunpaikka nousi sydämelleni. Siinä on rohkaisua minulle ja sinulle, meille kaikille Herran omille! Eikös vain? :wink:

Me emme juurikaan koskaan kuitenkaan aina ymmärrä sitä, että: miksi Jumala sallii elämäämme erilaisia asioita ja niitä hankalia ihmisiä, ym vaikeaa. Me kipuilemme, loukkaannumme, suutumme ja lepymmekin onneksi, kunhan vain kuin tajuamme; etteihän Isä tahdo meille mitään pahaa, eikä tahallaan salli meille vaikeita ihmisiä, asioitakaan elämäämme.. Vaan Hän sallii niiden ihmisten, sekä tilanteiden koetella meitä, jotta meistä tulisi enemmän Jeesusta tarvitsevia, enemmän parannusta omasta elämästä tekeviä, enemmän anteeksiantavia, sekä toisia siunaaviakin, nöyrtyviä, alistuvia Jumalan tahtoon elämässämme, joka on suuri apu ja siunaus lopulta kaikessa mitä elämäämme sitten tuleekin, ja se on voimavara, kun sydämestämme nousee nöyrä kiitollisuus Isäämme kohtaan, kun Hän salli meitä niin koetella, mutta antoi avunkin elämäämme aina oikeaan aikaan. :thumbup: :clap: :D

Sananl. 17:3 Hopealle sulatin, kullalle uuni, mutta sydämet koettelee Herra.

1. Piet. 5:
...Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
6 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,
7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".
8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Lohdutuksen sanomaa..