(Ever Present Help in Time of Need)
David Wilkerson
Kesäkuu 21, 2004
"Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sentähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat, vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapsisivat raivosta. Virta lähteinensä ilahduttaa Jumalan kaupungin, Korkeimman pyhät asunnot. Jumala on sen keskellä, ei se horju, Jumala auttaa sitä jo aamun koittaessa. Pakanat pauhaavat, valtakunnat horjuvat; kun hän jylisee, huojuu maa. Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme... Hän lopettaa sodat.." (Ps. 46:2-8, 10).
Mikä ihana sana. Minä olen lukenut sen kerta toisensa jälkeen ja aina vain se saa minut valtaansa. Tämä Jumalan sana on meille niin voimallinen, muuttumaton; hän sanoo meille: "Sinun ei tarvitse koskaan olla peloissasi, vaikka koko maailma olisi sekaisin. Maa voi järistä, meri voi pauhata, vuoret voivat sortua mereen. Kaikki voi olla kaaoksessa, täysi sekasorto kaikkialla ympärilläsi. Mutta minun sanassani sinulla ihmeellinen rauha. Kun kaikki kansakunnat riehuvat, voimakas ilo virtaa minun kansaani. Se täyttää heidän sydämensä riemulla."
Juuri nyt koko maailmassa on pelottava aika. Kansat ovat terroriuhan alaisina, tietäen, että mikään alue maailmassa ei ole sille immuuni. Henkilökohtaiset ongelmat ja kärsimykset lisääntyvät. Mutta kaiken tämän keskellä psalmi 46 kaiuttaa Jumalan kansalle ympäri maailmaa: "Minä olen teidän keskellänne. Minä olen auttamassa kaikessa. Minun kansaani ei tuhota eikä karkoiteta. Minä olen apunne hädässä aivan vahva."
Ymmärrätkö, mitä Herra sanoo meille tässä psalmissa? Meidän Jumalamme on tavattavissa kaiken aikaa, päivällä tai yöllä. Hän on jatkuvasti lähellämme ja haluaa puhua meille ja ohjata meitä. Ja tämän hän on tehnyt mahdolliseksi antamalla meille Pyhän Hengen asumaan meissä. Raamattu sanoo, että Kristus itse on meissä, ja me olemme hänessä.
Mutta minä epäilen, että kaikki uskovat todella ymmärtävät tämän totuuden täysin. Jos me olemme rehellisiä, niin meidän on tunnustettava, että meidän käsityksemme Jumalan alituisesta läsnäolosta on jokseenkin puutteellinen. Monet meistä kuvittelevat, että Pyhä Henki asuu jonkinlaisessa pienessä kappelissä, jonka hän on rakentanut sydämeemme. Sitten kun me tarvitsemme häntä, me juoksemme siihen kappeliin ja kolkutamme ovelle kunnes hän vastaa.
Tämä ajatus ei ole ollenkaan raamatullinen. Minä uskon, että Herra haluaa avata meille jotain tämän psalmin kautta. Hän tietää, että meillä on kaikilla syviä tarpeita ja vaikeuksia. Meillä kaikilla on elämässämme vastoinkäymisiä, kiusauksia, hämmennyksen aikoja, ja kaikki tämä saa sielumme järkyttyneeksi. Hänen sanomansa meille, tässä psalmissa 46, on tarkoitettu juuri sellaisia aikoja varten. Mikä on se sanoma? Yksinkertaisesti tämä: jos me elämme pelossa - jos me tulemme alakuloisiksi ja epätoivoisiksi - me elämme täysin vastakohtaista elämää hänen antamalleen todellisuudelle elämässämme.
Pietari kirjoittaa: "...joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi" (2.Piet.1:4). Yliluonnollinen rauha on osa jumalallista luontoa. Ja kaikista hänen ihmeellisistä lupauksistaan psalmi 46 on se sana, josta meidän tulee ottaa hänen rauhansa kuin virta. Salli minun jakaa kanssasi, mitä minä olen oppinut tästä asiasta.
Jatkuu..