Jokainen astia on kallis ja arvokas Jumalan silmissä

Jokainen astia on kallis ja arvokas Jumalan silmissä

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.07.2025 09:38

Sain tulla uskoon 1973 ja näin sain kokea, että olen Jumalalle arvokas, Jeesukselle rakas. Hän paransi nuoren ihmisen haavat. Kuitenkin mailma imi mukaansa ja kuljetti myrskyissä tasan 40 erämaavuotta.

Kiitos Herralle, että hän etsii särjetyt ja tahtoo antaa synnit anteeksi, ja minäkin sain vastaanottaa uudelleen elämisen arvoisen elämän. Olin rakkaiden vanhempieni esirukousten lapsi, kuten useat ovat olleet ennen uudistumistaan.

Astia Jumalan käytössä

Kevään 2013 jälkeen olen ollut usein koetuksissa, enkä usko, että pääsen niistä kokonaan ennen kuin olen perillä voittajana.

Jatkan kilvoittelua, kannan ristiäni tietäen, etten ole yksin enkä taistele taakkojeni kera yksin, vaan Jeesus on kanssani. Jokainen koetus kasvattaa uskoani poistaen kuonaa ja hioo minua. Savenvalajan käsissä astiasta tulee käyttökelpoinen.

Jokainen meistä uudestisyntyneistä on astia Jumalan käytössä, eikä yksikään meistä ole turha astia. Kaikille on käyttöä joko jaloina astioina tai arkisemmassa käytössä. Kaikkia meitä tarvitaan Jumalan suuressa taloudessa. Kaikilla meillä on oma tehtävämme.

Valoa ja lämpöä

Olemme myös lamppuja tässä pimeässä maailmassa. Meistä tulisi heijastua Kristuksen valo. Olkaamme lamppuja tai soihtuja, pääasia on, että tuli palaa ja me heijastamme valoa.

Tuotamme myös lämpöä. Saakoon Kristuksen lämpö ja rakkaus säteillä meistä itse kustakin siellä, missä olemme. Kanssamme kulkevat sisaret ja veljet tarvitsevat valoamme sekä lämpöämme samoin kuin synnin kahleissa raahautuvat ihmiset.

Yksin Jeesus Kristus voi vapauttaa synnin kahleista ja irrottaa vihollisen otteesta. Tällöin sota kiihtyy, ja valkeus ja pimeys etsivät omiaan. Meidän Herramme on voittaja, kulkenut on läpi kuoleman.

Tästä voitosta Jumala on luvannut meille valoa ja lämpöä, ei kätkettäväksi vakan alle piiloon vaan loistamaan ja lämmittämään ympäristöämme.

Maailman valo

"Te olette maailman valkeus." "Eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa." (Matt. 5:14, 15-16)

Rakastetaan Jeesusta, rakastutaan uudestaan Jeesukseen, iloitaan koetuksissa, lauletaan ylistystä korkeimmalle Jumalalle, Karitsalle. Me Jeesuksen veren hinnalla ostetut olemme kallisarvoisia, liian hyviä tälle maailmalle ja saamme olla Jumalan työtovereita. Olemme saaneet armon Jumalan silmissä.

Pian näemme Jeesuksen

Maailmassa on ahdistus, meri ja aallot pauhaavat. Ihmiset pelkäävät, koska mikään ei ole enää kuten ennen. Jeesuksen toinen tulo on lähempänä kuin koskaan ennen.

Kohta aivan pian me saamme nähdä Jeesuksen. Rakastetaan ja armahdetaan toisiamme, kuten Jeesuskin on armahtanut meitä.

Kaija Koivumäki
Virrat

Laitan lopuksi vielä tämän laulun; Luottaen Jumalaan armolliseen - Tarja Pihlajamaa
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Lohdutuksen sanomaa..