JUMALA ANTAA HEIKOLLE VOIMAN VOITTAA KAIKKI VAIKEUDET

JUMALA ANTAA HEIKOLLE VOIMAN VOITTAA KAIKKI VAIKEUDET

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.08.2023 14:06

by Gary Wilkerson | April 23, 2012

Syyrian voimakas kansa lähti hyökkäykseen Israelia vastaan, mutta Jumala näytti Elisalle sen jokaisen suunnitelman. Tästä syystä profeetta saattoi varoittaa Israelin armeijaa ja estää heitä joutumasta vaikeuksiin.

Syyrian armeija koostui voimakkaista joukoista, suurista sotavaunuista ja ajanmukaisista aseista. Se ei kuitenkaan päässyt päämääräänsä Elisan vuoksi, mikä raivostutti Syyrian kuningasta. Lopulta hän luopui hyökkäämästä Israelia vastaan ja käänsi koko joukkonsa Elisaa vastaan: "Menkää ja katsokaa, missä hän on, niin minä lähetän ottamaan hänet kiinni (2 Kun 6:13).

Elisa viipyi Dootanissa. Syyrian kuningas lähetti ".. sinne hevosia ja sotavaunuja ja suuren sotajoukon. He tulivat sinne yöllä ja ympäröivät kaupungin" (2 Kun 6:14). Seuraavana aamuna Elisan palvelija heräsi ja näki vihollisen joukot. Silloin hän huusi Elisaa paniikissa: "Voi, herrani, mitä me nyt teemme?"

Oletko koskaan kokenut palvelijan paniikin tapaista? "Tästä ei selvitä millään. On liian vaikeaa. Mitä ihmettä voisin tehdä?"

Tuollaisina aikoina meidän rukoushetkistämme tulee huoli-istuntoja, täynnä ahdistusta. Sanomme itsellemme: "Tästä ei Jumalakaan pysty vetämään minua kuiville".

Elisa vastasi palvelijalleen: "Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssansa"(2 Kun 6:16). Elisa rukoili palvelijansa puolesta: "Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi"(2 Kun 6:17). Yhtäkkiä Elisan palvelija näki sellaista, mikä ei näkynyt paljaalle silmälle: "Katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä"(2 Kun 6:17).

Juuri nyt, omassa kriisissäsi onnistumisen tai tuhon mahdollisuus on yhden suhde kymmeneen tuhanteen. Kuten Elisan kertomus osoittaa, 10.000 on pienempi luku, kun sitä verrataan äärettömään määrään enkeleitä, jotka Jumalalla on palveluksessaan. Saatat tuntea avuttomuutta ja toivottomuutta, mutta Jumala ei koskaan joudu tappiolle. Hän ei peräydy eikä neuvottele. Hän on sinun kanssasi taistelun tiimellyksessä auttaakseen sinua yliluonnollisesti.

Kysyt varmaan, kuten Elisan palvelija: "Mitä voisin tehdä?" Jumala on jo vastannut kysymykseesi Elisan kertomuksella: " Luota Herraan!" Kun kaikki näyttää luhistuvan, kun ei enää ole mitään toivoa. Sinä varmasti joudut tappiolle. Silloin Jumala astuu kehiin ja muuttaa kaiken.

Kertomus loppuu näin: "Eikä aramilaisia partiojoukkoja sitten enää tullut Israelin maahan"(2 Kun 6:23). Tässä oli taas yksi uskoa vahvistava oppitunti Israelille. Elisa näytti Jumalan kansalle: "Kun Jumala on teidän puolellanne, teillä on paremmat mahdollisuudet kuin kaikilla maailman armeijoilla yhteensä. Luottakaa häneen!"

Kuva
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Lohdutuksen sanomaa..