Avatut ikkunat

Avatut ikkunat

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.07.2021 12:13

Arja Haapaniemi

Pimennetyistä ikkunoista ei valo pääse sisälle. Olemme itse laittaneet niihin verhot eteen, tai sen on tehnyt joku muu, niin ettei päivänvalo paista sisälle.

Meilläkin voi olla joskus pimeä olotila. Tiedostamme sen, mutta emme tiedä, mistä se on sinne tullut. Ei vain ole oikein hyvä olla. Tuntuu kuin sydämen ikkunoihin olisi vedetty tiiviit verhot eteen eikä auringonvalo pääse pimennetyistä sydämen ikkunoista sisälle.

Verhot eteen

Mieli on murtunut ja masentunut. Ilo on poissa. Silloin halutaan olla pimeässä ilman valoa, ettei kukaan näe tuota olotilaa. Vedetään verhot ikkunoiden eteen. Laitetaan sälekaihtimet pimennysasentoon ja vedetään vielä rullaverhot alas asti, ettei vain kukaan näe sisälle.

Ikkunoissa saattaa olla vielä pitsi- tai muusta kankaasta tehdyt verhot. Silloin on pimeyttä kerrakseen. Jos sisällä tarvitaan valoa, painetaan valokatkaisijaa, ja tekovalo helpottaa vähän kurjaa olotilaa ja valaisee huonetta.

Tekovaloa

Onko meidän sydämemme ikkunat pimennetty joskus niin, että Jumalan auringon valo ei pääse loistamaan huoneeseen? Siellä on kurja olotila.

Jos pimeässä ollaan pitkään, laitetaan tekovalot päälle, etsitään itse tehtyä iloa. Kuvitellaan, että se auttaa suurimpaan pimeyteen.

Itse voimme sammuttaa valot ja murjottaa pimeässä. Ulkomaailma ei pääse kurkistelemaan, miten sisällä voidaan.

Pimeys käsittelyyn

Alamme vihdoin kaivata todellista aurinkoa, elävää valoa. Silloin pitää itse lähteä liikkeelle, mennä ikkunan luo ja ottaa pimeys käsittelyyn. Musta rullaverho ja sälekaihdin ylös asti.

Auringonvalo pääsee silloin jo paistamaan, mutta ei vielä täydellisesti. Verhotkin pitää vetää syrjään, että aurinko pääsee paistamaan sisään täydeltä terältään.

Vaikka valoa on silloin joka nurkkaan asti, jokin vielä ahdistaa. Pitää pestä liat ja pölyt pois laseista, että näkisi selkeämmin ja kirkkaammin. Ikkuna pitäisi avata, että sisälle pääsee raikasta ilmaa.

Niin on viimeinenkin este poistettu, ja tapahtuu jotakin ihmeellistä. Avatusta ikkunasta tulvehtii ihanan lämmin, suloinen, raikas lämpöaalto sisälle. Raikas tuulenhenkäys poistaa umehtuneen ilman, ja huone lämpiää.

Jeesuksen veri puhdistaa

Kuinkahan paljon ihmisillä onkaan esteitä voitettavinaan ennen kuin todellinen valo pääsee paistamaan sisälle elämään?

Sydämen huoneessa saattavat monet asiat pimentää elämää, niin että Jumalan rakkauden lämpö voi meitä valaista. Yritämme näyttää valoa, joka on itse tehtyä tekovalaistusta, eikä se lämmitä. On paha olla.

Kun aletaan tunnistaa, tunnustaa ja käsitellä asioita oikealla tavalla ja poistaa niitä Herran ja toisten ihmisten avulla, jos ei itse pysty, Jumalan armon auringon valo pääsee koko täyteydessään loistamaan sisimpään.

Antakaamme Jeesuksen puhdistaa verellään lasit puhtaiksi. Elämään tulee avoimuus, ja olemme valmiit vastaanotamaan Pyhän Hengen raikkaat tuulet. Hän tuulettaa pahan ilman pois pölyineen. Alkaa juhla, ja ilon ja riemun laulut ja kiitoksen pauhu kuuluvat avoimesta ikkunasta toisillein.

Avatkaamme ikkunat Jumalalle.

Lähde; Ristin Kansa 7/2021
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?