Hyvää ruokahalua

Hyvää ruokahalua

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.11.2015 21:56

Erämaassa olevat israelilaiset kyllästyivät nopeasti mannaan. Alussa se maistui makealta – ’hunajakakulta’ (2 Moos. 16:31); kohta siitä tuli mautonta – ’Sen maku oli samanlainen kuin öljyleivoksen’ (4 Moos. 11:8); ja loppujen lopuksi israelilaisten mielestä manna oli vastenmielistä – ”me inhoamme tätä huonoa ruokaa” (4 Moos. 21:5, kirjaimellinen käännös). He kaipasivat Egyptin herkkuja. He halusivat maukkaampaa ruokaa tyydyttääkseen luonnolliset himonsa.

Entäpä me?

Manna on Kristus, totinen leipä. Hänessä on hengellistä ravintoa, joka voi sekä tyydyttää että vahvistaa. On kuitenkin mahdollista, että me kyllästyisimme totiseen leipään ja kaipaisimme Egyptin ruokaa.

Aika usein nykypäivän uskonnollisissa piireissä tarjotaan sellaista ruokaa, joka tyydyttää lihaa. Menetelmiä ja käytäntöjä lainataan Egyptistä. Puhdas oppi Kristuksesta ei enää tyydytä. Jumalan Sana ei enää riitä. Ja jokainen arvostelukykyinen uskova näkee tulokset.

Armo ja Totuus tahtoo rohkaista uskovia kokoamaan mannaa Raamatusta. Tänään jos koskaan tarvitsemme terveellistä hengellistä ravintoa.

Hyvää ruokahalua.

Douglas J H Mowat
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?