Jumala on voimamme

Jumala on voimamme

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.01.2026 14:25

:thumbup: Hiukka vanhempi kirjoitus, mutta niin hyvä, sekä totuudellinen!
--------------------------------------------------------------
12.05.2008
Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme ja kilpemme. (Psalmi 33:20)

Eräs suurimmista asioista ja löydöstä minkä sinä voit koskaan elämässäsi tehdä, on todella huomata, että Jumala on sinun apusi ja turvasi. Kun tämä totuus kirkastuu sinun sydämessäsi, et enää turhaudu vaikka elämässäsi oleva/olevat tilanteet näyttäisivät kuinka pahoilta ja suurilta tahansa. Kuinka monesti väsytämme itsemme, kun yritämme omassa voimassamme ratkoa ongelmia, joihin emme voi aina kovinkaan suuresti vaikuttaa? Ihmisen apu voi olla riittämätön tai lyhytaikainen, mutta Jumala voi tehdä meidän elämässämme monin verroin enemmän kuin kaikki mitä me anomme tai ymmärrämme.(Efesolaiskirje 3:20). Ja Jumalan apu todella kestää ajan ja koetukset.

Psalmi 127:1 sanoo: ”Jos ei Herra huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos ei Herra kaupunkia varjele, turhaan vartija valvoo." Tarkemmin sanottuna; olkoot ponnistuksesi mitä tahansa niin ne ovat turhia ilman Herraa. Jeesus itse sanoi seuraavasti: ”Sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.” (Johannes 15:5).

Yleensä syy siihen miksi niin monet eivät koe Jumalan apua omassa elämässään on se, että ei luoteta/uskota, että Jumala todella antaa apunsa! Vaan oma kipeä elämäntilanne on vienyt katseen pois Jumalasta. Monesti luotetaan siihen apuun liikaa, jota saadaan ihmisiltä. ”Tahdotko tulla terveeksi?”. Näin kysyi Jeesus halvaantuneelta Betesdan lammikon luona. Mutta sen sijaan että halvaantunut olisi sanonut Jeesukselle: KYLLÄ! Haluan tulla terveeksi! Hän alkoi valittamaan omaa kurjaa tilannettaan, ja sitä ettei hänellä ollut ketään joka olisi auttanut hänet lammikolle, kun se kuohui. Hän jäi melkein vaille sitä ihmettä että hän parantui sairaudestaan, vain sen takia että vaikea elämäntilanne oli vienyt hänen katseensa pois Jumalasta. Ja hän odotti apua ihmisiltä.(Johannes 5:1-9).

Oletko parhaillaan tilanteessa, josta ei näytä olevan ulospääsyä? Oletko väsynyt rukoilemaan? Tiesitkö että, Hebrealaiskirje 7:25: ”Jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.” Meillä on suuri esirukoilija taivaassa Isän luona, Jeesus Kristus. Hän on lähettänyt Pyhän Henkensä uskon kautta sinun sydämeesi auttamaan sinua. Hän on auttajasi.

Jesaja:11:2 ”Ja Hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.” Todellakin, tämä sama ihana Pyhä Henki on sinun elämässäsi tänään! Ei ole mitään mitä et voisi tehdä, sillä Jumalan voima vaikuttaa elämässäsi. Isä Jumala on lähettänyt Pyhän Hengen auttamaan sinua. Hän on auttajasi, vahvistajasi, neuvojasi ja opettajasi. Aivan samalla tavalla kuin Hän oli Jeesuksen kanssa, Hän on sinun kanssasi. Rukoilkaamme näin: ” Rakas taivaallinen Isä, kiitän sinua siitä että vahvistat minun sydäntäni ja uskoani sinuun sanallasi. Haluan uskoa sinun armoosi ja voimaasi. Sillä sinä olet minun apuni, Jeesuksen ihanassa nimessä." Aamen

Sarita Orava
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Jumala on voimamme

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.01.2026 14:59

:thumbup: Todellakin, se on niin ja amen, että; Avun voimme saada elämämme eri asioihin sekä tilanteisiin vain ja yksin ainoastaan Jumalaltamme, ei juuri koskaan ihmisiltä, parhaimmiltakaan. Mutta niin valitettavaa ja surullistakin.. kuin se onkin, niin ani harvat uskoaan tunnustavat: eivät kuitenkaan luota tai, eivät edes turvaa, kysy Hänen apuaan, kun on vaikeita tilanteita. Ei uskota Jumalamme olevan Kaikkivaltias, eikä siksi uskota Hänen voivan ihan kaikessa voivan edes auttaa meitä poloisia. Vaan pidetään Häntä kuurona rukouksillemme, tai välinpitämättömänä, jos ei saada oman mielen mukaista rukous vastausta Häneltä asioihimme. :???:

Esra 8:
21 Minä kuulutin siellä Ahava-joella paaston, että me nöyrtyisimme Jumalamme edessä ja anoisimme häneltä suotuisaa matkaa itsellemme, vaimoillemme ja lapsillemme ja kaikelle omaisuudellemme.
22 Sillä minua hävetti pyytää kuninkaalta sotaväkeä ja ratsumiehiä auttamaan meitä vihollisia vastaan matkalla, koska me olimme sanoneet kuninkaalle näin: "Meidän Jumalamme käsi on kaikkien päällä, jotka etsivät häntä, heidän parhaakseen; mutta hänen voimansa ja vihansa on kaikkia vastaan, jotka hylkäävät hänet".
23 Niin me paastosimme ja anoimme tätä Jumalaltamme, ja hän kuuli meidän rukouksemme.

Tässä puhutaan koko perheestä, sekä heidän omaisuudestaankin, jota heillä oli. Kysymys? Kuinka moni enää paastoaa? Meistä itse kukin olemme saattaneet joskus kehuskella, kuin tuossakin Raamatunpaikassa joillekin, tai jollekin siitä, miten meillä on Jumala, joka kyllä aivan varmasti auttaa meitä aivan kaikessa. Eikös näin? :roll: Kuinka usein uskonmatkamme aikana olemme saattaneet sanoa uskosta osattomille, miten vain Herran omille tulee apu, sekä varjelus, mutta uskosta osattomat joutuvat kärsimään, tai eivät saa apuaan, tms.. Ja kyllähän se näin myöskin onkin, mutta kyllähän Jumala kuulee myöskin uskosta osattomankin rukoukset, jos ja kun Hän näkee rukoilijan sydämen asenteen ym olevan oikealla tavalla Häneen turvautuva tosissaan.. Siis olisihan se ihan mahdottomuuskin, jos Isä ei kuulisi uskomattomienkin rukouksia, sillä: silloinhan ei kukaan voisi edes tulla uskoonkaan.. :think:

Jeesus kysyy nyt juuri sinulta rakas lukijani; "Tahdotko tulla terveeksi? Tai tahdotko, että Minä autan sinut ulos, vapauteen elämäsi ongelmista ja vastoinkäymisistä?" Tai, ehkä Hän nyt juuri kysyy sinulta, uskova siskoni, tai veljeni, että; "Miksi sinä et luota, usko, turvaudu aina ensin Minuun, vaikka oletkin saanut nähdä ja kokeakin Minun apuni monta kertaa elämäsi aikana? Miksi et heti ensimmäisenä tahdo tuoda asioitasi, ym Minulle, vaan menet ensin kertomaan ne muille, tuttavillesi, ystävillesi ja sitten vasta, kun et saanutkaan heiltä neuvoja, apuja, joista olisi myöskin hyötyä sinulle, ja et saanutkaan sydämellesi rauhaa, niin sitten vasta sinä käännyt Minun, Herrasi, Vapahtajasi puoleen, kun muut keinot olet ensin koetellut?" :shifty: :???:

Ps. 112:
1 Halleluja! Autuas se mies, joka Herraa pelkää ja suuresti halajaa hänen käskyjänsä!
---------------------------------------------
7 Ei hän pelkää pahaa sanomaa, hänen sydämensä on vahva, sillä hän turvaa Herraan.

Jer. 17:
5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
6 Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

7 Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on.
8 Hän on kuin veden partaalle istutettu puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen; helteen tuloa se ei peljästy, vaan sen lehvä on vihanta, ei poutavuonnakaan sillä ole huolta, eikä se herkeä hedelmää tekemästä.

9 Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea?
10 Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.

Laitoin tuohon parikin Raamatunpaikkaa, jotka nousivat sydämelleni. Herran Sana on niin amen, ja kuinka usein juurikin Vanhasta testamentista löytyykään puhuttelevia Raamatun kohtia, jotka kuin pysäyttävät miettimään omaa uskonelämäänsä, uskon tilaansa ja hyvä onkin jos näin taphtuu, että alkaa kuin tehdä invertaariota elämänsä tavoista, ajattelusta, ym.. Sekä se, että; Onko Herra Jumala turvamme kaikessa ja siksi tahdommekin kuin opetella joka hetki enemmän ja enemmän vain Luottamaan, sekä myöskin Turvautumaan Herraan Jeesukseen, sillä niin kuin Sanakin sanoo; Niin Apu tulee sinulle Ylhäältä: iankaikkiselta Isältämme, joka loi meidät kerran äitimme kohdussa ja toivoi, että me rakastaisimme Hänen Sanaansa, sekä Häntä itseäänkin!! :thumbup: :clap: :D

Kol. 3:
1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.

Tämä laulu vielä lopuksi; Apu tulee ylhäältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?