KYLVÄ KRISTUKSEN KANSSA!

KYLVÄ KRISTUKSEN KANSSA!

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.07.2024 13:12

Raimo Virta

"Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: `Katso, kylväjä meni kylvämään.`" (Matt. 13:3)

Kylväjä lähtee kylvämään aina siinä uskossa ja toivossa, että kylvö tuottaa hedelmää. Hän ei voi jäädä miettimään, mistä tuulee tai kuinka kovaa. Niin on Jumalan Sanan siemenen kylvönkin laita. Ei voi jäädä miettimään erilaisia opintuulia, oppirakennelmia ja harhaoppeja, vaan ne on yksinkertaisesti hylättävä, torjuttava, ja niistä on myös varoitettava, kaikesta siitä, mikä ei pysy Raamatun Sanan opissa vaan vääristelee totuutta.

Totuus tuodaan selkeästi Raamatussa esiin, kun tutkimme Sanaa ilman ennakkokäsityksiä ja perinnäissääntöjä. Toisin sanoen meidän tulee hylätä kaikki väärät ajatukset ja opit, jotka ovat ristiriidassa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa.

Vanhaa testamenttia tulee lukea Uuden testamentin valossa, koska Jeesuksen ja apostolien sana, joka on melle talletettu, on Pyhässä Hengessä kirjoitettua Jumalan Sanaa, jota Jumala on varjellut vuosisatojen saatossa, niin että se on pysynyt muuttumattomana myös kirjallisessa muodossa. Tästä me saamme iloita uuden liiton seurakunnassa ja rakentaa apostolien ja profeettain perustukselle, kulmakivenä itse Kristus Jeesus (1 Piet. 1:10-12, 2 Piet. 1:19-21, 2 Kor. 1: 19-20)

Hän on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät. Huonosti siinä käy, jos yrittää ilman Kristusta kylvää ja rakentaa seurakuntaa. Jeesus sanoi: "Ilman minua te ette voi mitään tehdä." (Joh. 15:5)

Eikö kuitenkin ole suuri helpotus, että ei tarvitse yrittääkään tehdä mitään ilman Jeesusta! Miksi koetamme usein omassa voimassamme tai omalla viisaudellamme toimia ja ratkaista ongelmiamme? "Eikö ole Jumalaa Israelissa?" Emmekö tunne Jumalaa ja usko häneen? Eikö hänen Sanansa saa sijaa meissä, niin että otamme sen halukkaasti vastaan ja tutkistelemme sitä "päivät ja yöt"?

Pelko lamaannutta.. emmekä pysty tekemään juuri mitään, mutta Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden Henkeä vaan voiman, rakkauden ja raittiuden Hengen.

Pietari ja muut opetuslapset pelkäsivät suuresti, kun Mestaria vietiin pilkattavaksi. Heidän unelmansa kariutuivat. Heidän Paimentaan lyötiin, ja he itse olivat hajallaan. Heidän uskonsa oli kadonnut, mutta kun Jeesus ilmestyi heille ylösnousemisensa jälkeen, hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään Kirjoitukset. Heidän uskonsa kohde olikin yhtäkkiä heidän keskellään, ja kaikista epäuskoisin Tuomaskin sai koskettaa hänen käsissäään olevia naulojen jälkiä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?