Mitä minun on tehtävä Jeesukselle?

Mitä minun on tehtävä Jeesukselle?

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.11.2013 15:01

Tapahtuma jossa huudettiin maailman historian epäoikeudenmukaisin tuomio, käynnistyi tällä Pilatuksen kansalle esittämällä kysymyksellä "Mitä minun sitten on tehtävä Jeesukselle, jota sanotaan Kristukseksi?" He sanoivat kaikki: "Ristiinnaulittakoon!" ja vaatien pahamaineisen terroristin Barabbaan vapauttamista. Pilatuksen menettelyyn tuomita Jeesus vaikutti kansan raivo ja keisarin epäsuosion pelko. Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi. Näin täytyivät kirjoitukset ja ennustukset Jeesuksen tuomitsemisesta ja ristiinnaulitsemisesta kirjaimen tarkkuudella. Vanhimmat näistä on kirjoitettu jopa 900 vuotta ennen Kristuksen syntymää.

Emme voi sanoa, että Pilatuksen periksiantaminen kansan vaatimukselle olisi ollut todellinen syy Jeesuksen ristiinnaulitsemiselle. Eikä myöskään Pietarin hetkeä aiemmin tapahtunut Jeesuksen kieltäminen tai Juudaksen kavallus tai opetuslasten pelkuruus sen enempää kuin kansan kiihkonomainen huutaminen "ristiinnaulitse". Kirjanoppineiden ja Fariseusten kateusko sen aiheutti? Syntiemme tähden hänet ristiinnaulittiin.

Huomaatko synneillämme me olimme ristiinnaulitsemassa Jeesusta. Meidän mukautumishalumme, kieltämisemme, kavalluksemme, pelkuruutemme ja kateus jne. aiheutti Jeesuksen ristinkuoleman. Tästä syyllisyydestä sinut vapauttaa yksin ja ainoastaan se, että sinut vanhurskautetaan, eli sinut julistetaan Jeesuksen sovitustyön ansiosta syyttömäksi Jumalan edessä! Syntiesi tunnustamisen, hylkäämisen ja anteeksi saamisen kautta sinussa syntyy usko Jeesukseen! 1 Joh. 1:8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Mitä Sinä nyt aiot tehdä Jeesukselle?

On kysymys joka määrää meidän paikkamme iankaikkisuudessa ja on kysymys johon jokaisen on vastattava tässä ajassa, sillä raamattu sanoo Matteus 9:6. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi. Johannes 1: 12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä. Tämä on suurinta Jumalan rakkautta sinua kohtaan valintasi mukaan.

Sinua Siunaten Leo Lehmus
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Mitä minun on tehtävä Jeesukselle?

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.04.2020 22:52

Löysin tällaisen jo vanhemman kirjoituksen ja se alkoi puhua sydämelleni Jeesuksen merkityksestä jokaista ihmistä kohtaan, jotta jokaisella voisi olla ja olisi pääsy myöskin kerran sinne taivaaseen, johon varmastikin meistä joka ainoa tahdomme päästäkin. Haluammehan? Mutta sinne ei päästä kasteiden tai sakramenttien kautta, eikä edes hyvän ja tunnollisen elämänkään perusteella, ei. Sinne ei myöskään pääse hyvää toisille tekemällä, tai uhraamalla hyviin asioihin varojaan, tms.. Ei ja ei..

Me emme kukaan pelastu, siis pääse koskaan taivaaseen omilla ansioillamme olipa ne sitten kuinka hyviä tahansa, tai Jumalaa kunnioittaviakin, ei. Vasta kun ihminen tulee synnintuntoon ja tajuaa, myöntääkin jopa jo, ainakin itselleen olevansa syntinen ja ettei omilla ansioillaan voi pelastua vaan että siihen tarvitaan joku auttamaan ja pelastamaan siitä kurjasta, pahasta omastatunnosta joka syyttää vääristä valinnoista, teoista yleensäkin ja rakkaudettomuudestamme, niin toisia ihmisiä, kuin Jumalaakin kohtaan. Raamattu sanoo; Ettei kukaan voi tulla, jos ei Jumala, Isä, Kaikkivaltias ensin ala vetään ihmistä lähelleen, omakseen, pelastukseen.

Mutta me voimme uskovina rukoilla, että Isä Jumala alkaisi vetää, kutsua omakseen, pois maailman syntiteiltä omaisiamme, ystäviämme, sekä jopa vihamiehiämmekin, jos niitäkin sattuisi vaikka olemaan. :wink:

Kuinkahan monen olenkaan uskossa olo aikanani kuullut sanovan; Minulla on jo Jumala, mitä minä sillä Jeesuksella enää teen, tai mihin minä muka häntä tarvitsen, tms? Tai; en tarvitse sitä Jeesusta, kun ei se voi kuitenkaan minua auttaa, parantaa, tai, eihän se kyennyt parantaan sairasta omaistanikaan, vaikka kuinka rukoilimmekin hänen puolestaan, taii mitä vain... :???:

Ja nämäkin ihmiset ovat olleet hartaita joulukirkossa kävijöitä, on jopa laulettu Jeesuksestakin ja uskottu, että kun vauvansa kastetaan, konfirmoidaan, niin se pääsee taivaaseen, taii.. Siis uskonnollisuutta harrastetaan,saatetaan uskoa jopa että pelkkä iltarukous riittää osoittamaan että on uskossa ja että sillai pääsee taivaan kotiin tekemättä sitä uskovien kurjaltakin kuulostavaa sanaa; parannus, eli mielenmuutos, kääntymistä pois synnintieltä, lavealta tieltä Jeesuksen seuraajaksi kaidalle mutta (minun mielestäni; ah) , niin siunatulle tielle.. mutta uskoa ei tahdota ottaa vastaan, eikä siis Jeesustakaan, koska se veisi heidän mielestään kaiken ilon elämästään sen jälkeen.

Joka on muuten sielunvihollisen valhe, jottei ihminen pelastuisi, vapautuisi syntikahleistaan, eli synnintekemisestä ja saisi anteeksi niitä Jeesukselta, sekä lähtisi opettelemaan uskovan elämää, toisten uskovien tukemana. (yksin ei kukaan selviä, jaksa, pärjää, vaan tarvitaan srk ja toisia rinnallakulkijoita oppaaksi ja ystäviksi, ym) :wink:

Eli, toisin sanoen pelätään ottaa vastaan pelastusta /tehdä uskonratkaisua, siis; antaa Jeesukselle mahdollisuutta vapauttaa synnintieltä=taivastielle, ja tehdä rohkeasti uskonratkaisua, koska halutaankin vain elää itselleen, entiseen malliin muuttumatta ja tälle maailmalle sekä sen ruhtinaalle saatanalle; antaa sydämensä sen käyttöön mieluimmin kuin Herran Jeesuksen omaksi, ja käyttöön, kun se ei muka tuo niitä "kivoja" asioita elämään josta he saavat hetkellisen nautinnon kun vielä eletään kaukana Herrasta ja pelastuksen ihanuudesta, tärkeydestä..

Mutta jalassa on vielä se kuin kahle, jonka ketjua ei voi katkaista pois, vapauttaa siitä kukaan muu kuin vain Yksin Jeesus Kristus, Poika Jumalan, joka on jokaisen ihmisen Vapahtaja ja Pelastaja! Toiset vain tahtovat ottaa Hänet sydämeensä ja elämäänsä asumaan, toiset eivät ja tässä on aina ihmisellä vastuu ja vapaus tehdä niin kuin itse tahtoo, koska Jumala ei pakota ketään pelastumaan..Hän vain toki odottaa sen kyllä tapahtuvan jokaisen kohdalla, mutta Hän antaa ihmiselle vapauden valita missä ikuisuutensa tahtoo viettää. On vain 2 paikkaa ja ihmisen, jokainen meistä valitsee itse sen paikan omalla valinnallaan, eli; ottaako pelastuksen ja Jeesuksen vastaan elämäänsä, sydämeensä, vaiko ei. Rajan takana sitä ei enää voi kukaan muuttaa, vaikka sellaistakin opetusta on liikkeellä, joka on täysi valeoppi.

Mutta Herra Jeesus antaakin pysyvän ilon ja sen mitä visukinttu ei voi antaa yhdellekään ihmiselle.. Ja mitähän se on? Se on sydämeen tullut aivan ihmeellinen ilo ja rauha, joka kestää pahimmatkin myrskyt elämäntiellä. Koska Jeesus Kristus on uskovan kanssa Pyhän Henkensä kautta ja auttaa, lohduttaa, rohkaisee, johdattaa ja toki välillä sallii koetuksiakin, joissa uskoamme koetellaan, että; Kestääkö se, juoksemmeko kiireesti ristinsä juurelle: turviinsa, apuaan hakemaan ja syntejämmekin tunnustamaan, sekä halutaan saada ne kaikki joka päivä niitä pyytäessämme myöskin anteeksi Jeesuksen nimessä, sekä Golgatan ristintyönsä ansiosta, siis kalliissa maahan vuotaneessa sovintoveressään, anteeksi ja rauha palaa sydämeen silloin takaisin, jos se meinaskin yrittää jo karata kun niin ahisti...ja kun omatunto soimasi..

Siinä sitä onkin kun sydän ei enää syytä, vaan nouseekin vain kiitosmieli taivaaseen, kun sai avun sekä voiman selvitä, kestää, kokea Jumalan hyvyyttä, sekä rakkauttaan lastaan kohtaan, niin kuin vain Isä voi rakastaa omiaan ihanasti kun he turvaavat Poikansa Jeesuksen Kristuksen ristintyöhön ja tahtovat puhdistua veressään, nimessään. Saada päivittäin kokea miten rukous ja Jumalan Sana, Raamattu saa ja tahtookin auttaa ohjaamaan siihen mikä on Herrammekin tahto omiaan kohtaan, jotta pysyy sillä taivastiellä loppuun asti. :thumbup:

Mitä minä tein tai teen Jeesuksella? Minä en voisi ajatellakaan eläväni hetkeäkään tai päivääkään ilman Jeesustani, koska, kun sain tulla uskoon reilut 30v sitten, niin se Valtava Rauha ja ilo, muutos mikä alkoi tapahtua pikku hiljaa ja apu elämän vaikeuksissakin sekä monissa sairauksissani on se Turvakallio; Kristus Jeesus, joka on aina lähelläni, kuulee rukoukseni, ymmärtää minua outoakin ja auttaa, vahvistaa kun väsyn ja uuvun, lohduttaa kun on paha olla, iloitsee kanssani kun on hyvämieli, elämä taas maistuu, jne.. Hän on minulle Aivan kaikkea ja Kaikki! Kiitos siitä Hänelle ainiaan, halleluja! ps. Elinhän uskonnollisena ensin 34v ja tiedän mikä harha se on ja joka ei tuo rauhaa sydämeen koskaan..

On annettava Jeesukselle mahdollisuus näyttää haavansa ja kätensä, rakkautensa, Hän tulee noutamaan omansa taivaan kotiin; Olethan silloin mukana siinä joukossa kanssani/kanssamme?! Hyvä! :thumbup: :D

Voit tulla eteensä juuri nyt ja pyytää Häntä antamaan kaikki syntisi anteeksi sekä voiman tulla Jumalan lapseksi, niin Hän tekee sen hyvinkin mielellään! Äläkä pelkää ihmisten mielipiteitä, vaan pelkää Jumalaa, joka voi pelastaa sinut, tai Hän voi myöskin antaa sinun joutua sinne, missä ei koskaan ole hyvä olla, kun aika täyttyy.. Valitse Jeesustie ja Jeesus, niin saat alkaa odottamaan pääsyäsi Karitsan hääjuhlaan, jossa on kaikkea tätä seuraavaa;

Ilm. 22:
1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.

5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?