JEESUS ON PYHITYKSEMME

JEESUS ON PYHITYKSEMME

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.05.2018 13:09

Pentti Piippo

Jeesus Kristus on omiensa sydämissä. Kunpa hänen pyhyytensä ja kirkkautensa saisi tulla meissä esiin ja Pyhä Henki saisi hallita meitä joka askeleella. Pyhitys on sitä, että saa omistaa uskossa kaikki ne aarteet Kristuksessa, joita tarvitaan Jumalan palvelemiseen.

"Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään." (Hebr.10:14) "Hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi." (1 Kor.1:30)

Jeesus on tullut kaikeksi sinulle, kun se vain kelpaa sinulle. Vain lukemalla paljon Sanaa uskosi kasvaa, että voit uskossa omistaa kaikki nämä lupaukset. Silloin janoat Jeesusta, joka on tullut sinulle pyhitykseksi.

Tyhjentymisen koulussa

Olen rukoillut paljon, että Jeesus pyhittäisi minut, mutta Herran on riisuttava ensin synnistä, omasta minästä, joka on pahin vihollinen, maailmasta. Sitä mukaa kuin Herra riisuu ja saa puhdistaa verellään, hän myös pukee voimallaan. Kiitä kaikista vaikeuksista, sairauksista, sillä "sitä jota Herra rakastaa, Hän kurittaa."(Hebr. 12:6) Mutta "jälkeenpäin hän antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka ovat sen kautta harjoitetut." (11)

Herra johdatti minuakin kerta kerran jälkeen, vuodesta toiseen, sairaalaan tapaamaan kuolevia, tyhjentymään itsestä ja todistamaan toisille. Herra on opettanut minua kiittämään Jumalaa, oli minulla syöpä tai mikä tahansa sairaus, sanomaan: " Murra minut, Herra! Anna tämän sairauden tulla siunaukseksi, sinulle kiitokseksi, että voisin palvella sinua."

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat." Herra on ollut lähellä sairaalassakin. Hän on suonut kaiken mahdollisen avun, armo on tullut ylenpalttiseksi. Kun ajattelen Herraani Getsemanessa ja Golgatalla verta vuotavana, omat sairaudet eivät tunnu miltään, ja saa kokea Herran läsnäolon. Ihmeellisessä voittosaatossa, Herraani Jeesusta ja taivaallista Isää kiittäen olen aina saanut palata kotiin sairaalasta. Herra on totisesti elävä, läsnä oleva ja voimallinen Jumala, Kaikkivaltias. Olkoon sinulle Jeesus Kristus kaikki kaikessa.

Pyhyyden jano

Huomioni oli vuosia sitten kiinnittynyt Paavalin sanoihin Roomalaiskirjeen 6.luvun 6.jakeen lopussa: " ...että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi. " Oli siis mahdollista, että että synnin ruumis kukistettaisiin. Herra oli näyttänyt syvästi syntini, olin saanut ne anteeksi. Mutta siitä seurasi halu vapautua synneistä palvelemaan Jumalaa. Jakeen alkuosa kuuluu"...kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu."

Paavali sanoo: "Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."(Gal. 5:24) Jeesuksen omien tulee antaa itsensä, syntinen lihansa, ristiinnaulittavaksi ja kuolemaan. Kumpaa tahdot palvella, Herraasi vai maailmaa? Toiselle on kuoltava, et voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Paavali sanoo: " Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu." (Gal. 2:19) Ainoastaan Jeesuksen kuolema vapauttaa synnistä ja maailmasta palvelemaan Jumalaa.

"Hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydelliseksi ne, jotka pyhitetään." (Hebr. 10:14)

Ristiinnaulittu liha

Oswald Chambers kehottaa kirjassaan "Parhaani Hänelle" sivuilla 100-103 julistamaan kuolemantuomio synnille itsessä ja rukoilemaan: "Yhdistä kuolemaasi minut, Herra Jeesus, että synnin liha kukistettaisiin minussa." Jos olet Herran oma, rukoile samoin. Kun saat olla Paavalin lailla ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa, vapaudut palvelemaan Jumalaa (Gal. 6:14). Se on suuren oman minän suistamista valtaistuimelta ja Jeesuksen Kristuksen koroittamista Herraksi.

Roomalaiskirje 6:8 lupaakin: " Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan." Olen saanut kokea tämän ihmeellisen elämän hänen kanssaan jo täällä ajassa, hänen voimassaan, Pyhän Hengen hallinnassa kulkien. Silloin toteutuu Joh. 1:16 "Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle."

Ainoastaan ansioton armo tuo kestävän ilon. Silloin haluaa vain Isän tahtoa, ei etsi vain ihmeitä ja merkkejä vaan tottelee Isän tahtoa (Matt. 7:21). Efesolaiskirje 2:6 sanookin:"... ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa." Jeesuksessa "kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettyinä." (Kol.2:3) Kun yhdistymme Jeesukseen, nämä aarteet vuotavat meihin.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?