Uudistukaa mieleltänne

Uudistukaa mieleltänne

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.04.2018 19:54

Heikki Huttunen

"Älkää mukautuko tämän maailmanajan menoon, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, jotta voisitte tutkia, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä." Room. 12:2

Apostoli Paavali kirjoitti kirjeen Roomassa asuville uskonveljille ja-sisarille. Hänellä oli huoli, ettei roomalainen maailmallisuus vetäisi takaisin niitä, jotka olivat tulleet uskoon. Olihan Rooma maailman mahtikaupunki. Roomassa oli tarjolla kaikki se, mitä tämä maailma voi tarjota.

Paavali lähestyi Pyhän Hengen innoittamana Rooman uskovia kirjeitse varoittaakseen heitä vaaroista ja ohjatakseen uskovia muuttumaan mieleltään Jeesuksen kaltaisiksi. Paavali itse ei ollut fyysisesti vieraillut vielä Roomassa, mutta hänellä oli halu nähdä heidät. Aikanaan hän sai matkustaa sinne valtion kustannuksella.

Älkää mukautuko tämän maailmanajan menoon

Kaikkina aikoina ja kaikissa kulttuureissa ovat olleet omat maailmalliset houkutuksensa. Ihminen ei ole turmeltuneen lihallisen luontonsa puolesta muuttunut ainakaan parempaan suuntaan. Näyttää siltä, että ihmiskunta on niin rappeutunut, että täytyy keksiä mitä karmeimpia synnin ilmenemismuotoja.

Noin kaksituhatta vuotta sitten kirjoitettu kirje roomalaisille, sen sanoma, on todella ajankohtainen meille tämän päivän kilvoittelijoille ohjeeksi ja ojennukseksi. Mitkä ovat niitä vaaroja, jotka mukauttavat meidät tämän maailman mukaiseen elämään? Kaikki se, mikä vie pois Jumalan Sanan totuudesta ja sen arvovallasta, alkaa pikkuhiljaa muuttaa mieltämme kohti tämän maailman mukaista elämäntapaa.

"Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaus ei ole hänessä. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmien halu ja elämän korskeus, se ei ole isästä vaan maailmasta. Maailma katoaa himoineen, mutta joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti." (1 Joh. 2:15-17)

Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

Tuottamamme hedelmä paljastaa, millainen mieli meitä hallitsee. Meidän mielemme ottaa vastaan erilaisia vaikutteita. Eniten vaikutteita tulee silmiemme kautta, toiseksi eniten korvien.

Mielemme on kuin tehdas. Minkälaiset ovat raaka-aineet, sellaisia ovat tuotteetkin. Siksi on tärkeää, että me emme anna negatiivisten asioiden pesiytyä mieleemme. Tulee käydä puhdistuslähteellä tekemässä parannusta nurjasta mielestä.

Lähde: Ristin Kansa lehti nro 4/2018
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?