Kuuliaisuuden tärkeys

Kuuliaisuuden tärkeys

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.02.2026 16:27

Sellainen ajatus on nyt pyörinyt mielessäni, kuin: Kuuliaisuus Herran Sanalle/tahdolle. Mieleeni nostettiin Aabrahamin suostuminen Isän Jumalan tahtoon, vaikka se oli varmasti hyvin vaikeaa uskoa sen asian tulleen itseltään; taivaan Jumalalta, jota hän tahtoi palvella, seurata, uskoa ja totella. Uhrata nyt oma lapsi Herralle.. :think:

Meitäkin Herran omia kehotetaan yhä voimallisemmin kuuliaisuuteen ja nöyryyteen, odottamaan Herran puhetta sydämillemme. Nyt varsinkin kun kaikki tahdotaan kuin vesittää ja muuttaa paremmin korvasyyhyyn sopivaksi... Niin ja kuinka vähän enään löytyy sitä aitoa Jumalan pelkoa? Tosi vähän. Siksi sitäkin lujemmin meidän pitää, en sano: pitäisi, vaan Pitää totella vain yksin Jumalan Sanaa ja olla rukouksessa kuunnellen mistä Hän; Isämme haluaa meille puhua. :???:

Kun ajattelen Aabrahamia ja sitä, kun hänen pitäisi tappaa oma ainoa poikansa Iisak, niin onhan se jo meistä varmasti aivan liikaakin pyydetty tai vaadittu..Eikös näin? Mutta mitä Aabraham teki? Hän totteli ja lähti poikansa kanssa sinne vuorelle ja tekivät yhdessä uhrialttarin ja ..Laitan sen näin linkkinä, niin voit halutessasi lukea sen tuolta: 1. Mooseksen kirja 22:1-

Samoin Herra koettelee meitäkin sekä katsoo taivaastaan, että: Kuka suostuu, tai kuka tottelee, sekä uskoo, ja lähtee.. vaikka tekemään sellaista mistä liha ei tykkää tai, joka tuntuu täysin sopimattomaltakin/ mahdottomalta toteuttaa.. Kysytään siis Kuuliaisuuttamme! Löytyykö sitä? :roll:

Ja se, mistä olen ollut myöskin kuin Herran puhuttelussa, niin on: totteleminen, ja suostuminen, sen mukaan kuin ymmärrän tai ymmärrämme jonkin asian/tehtävän, tai muutoksen elämän asenteissamme tarpeelliseksi ja Herramme tahdoksikin. Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää niin minulle, kuin sinullekin rakas uskon ystäväni; pyrkiä elämään lähellä veristä ristiä ja rukouksessa ollen. Suostummeko? :???:

Ja niin kuin Raamattukin sanoo, niin; Jolle on paljon uskottu, siltä enemmän vaaditaan. Ja jolle on vähemmän uskottu, siltä vähemmän myöskin vaaditaan. Herra kyllä tietää millaista tekoa me itsekukin olemme ja antaa tehtäviään, leivisköitään meille sen mukaan. Hän ei anna yhdellekään yli voimiensa käyvää taakkaa, vaan juuri sopivan kantamuksen, jossa me selviämme, sekä jaksamme, mutta tulee kuitenkin sen verran painolastia, ja vaativuutta, jotta oppisimme yhä vain enemmän etsimään Hänen pyhää tahtoaan sekä kasvojaan, ja vain kuin jäämään yhä useammin rukoukseen sekä ristinsä juurelle; Hänen varaansa ja johdatukseensa. Siis Luottamaan ja turvautumaan yksin vain Jeesukseen! :thumbup:

Jes. 26:
1 Sinä päivänä lauletaan Juudan maassa tämä laulu: "Meillä on vahva kaupunki, pelastuksen hän asettaa muuriksi ja varustukseksi.
2 Avatkaa portit vanhurskaan kansan käydä sisälle, joka uskollisena pysyy.
3 Vakaamieliselle sinä talletat rauhan, rauhan, sillä hän turvaa sinuun.

4 Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.
5 Sillä hän on kukistanut korkealla asuvaiset, ylhäisen kaupungin, hän painoi sen alas, painoi maan tasalle, syöksi sen tomuun asti.
6 Sitä tallaa jalka, kurjan jalat, vaivaisten askeleet.

7 Vanhurskaan polku on suora, sinä teet vanhurskaan tien tasaiseksi.
8 Niin, sinun tuomioittesi tiellä me odotamme sinua, Herra; sinun nimeäsi ja sinun muistoasi sielu ikävöitsee.
9 Minun sieluni ikävöitsee sinua yöllä, minun henkeni sisimmässäni etsii sinua varhain; sillä kun sinun tuomiosi kohtaavat maata, oppivat maanpiirin asukkaat vanhurskautta.

10 Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta.
11 Herra, sinun kätesi on kohotettu, mutta he eivät sitä näe. He saakoot häpeäksensä nähdä sinun kiivautesi kansan puolesta; kuluttakoon heidät tuli, joka sinun vihollisesi kuluttaa.
12 Herra, sinä saatat meille rauhan, sillä myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt.

Tuollainen Raamatun kohta nostettiin sydämelleni. Hiukan alleviivasin siitä joitakin kohtia joita kuin tahdoin koroittaa, vahvistaa.

Haluan laittaa vielä tämänkin Raamatun paikan meille tänne:

1. Sam. 15:
22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
23 Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana."

24 Saul sanoi Samuelille: "Minä olen tehnyt syntiä, kun olen rikkonut Herran käskyn ja sinun sanasi; sillä minä pelkäsin kansaa ja kuulin heidän ääntänsä.
25 Anna nyt minulle syntini anteeksi ja palaja minun kanssani, niin minä kumartaen rukoilen Herraa."

26 Samuel sanoi Saulille: "Minä en palaja sinun kanssasi; sillä sinä olet hyljännyt Herran sanan, ja Herra on myös hyljännyt sinut, niin että et enää saa olla Israelin kuninkaana".

Herra haluaa meiltäkin kuuliaisuutta, suostumista tahtoonsa sekä tottelemaan Häntä siinä.. mitä Hän meille puhuneekin ja mihin Hän meitä kehottaa. Nyt onkin vain kysymys siitä, että; Suostummeko? Nöyrrymmekö tahtoonsa? Tahdommeko kuolla lihamme tahdolle, sekä maailman tarjonnalle, houkutuksille, ym? Mikä on meille itse kullekin Herran omalle tärkeintä elämässämme ja sydämissämme? Sitä on hyvä pohtia, ettei vihollinen saa houkuteltua: lepsuuteen ja välinpitämättömyyteen, Isän Jumalan tahdon vastustamiseen, jossa ei tahdota tehdä työtä, nöyrtyä, kuolla sille mikä ei ole Jumalan mieleen. :think:

Siunauksia kyllä tahdotaan saada, mutta niitä saavat vain ne jotka elävät Herralleen; ei itselleen..Oliko liian kovasti sanottu? Mutta niin se siltikin vain on, ettei itselleen, tai maailman tapoja seuraten saada siunauksia, ne tulevat vain: Kuuliasuuden kautta..

Siksi onkin tervettä kysyä itseltään ja Jumalaltakin; Mistä voimasta sitten luulemani siunaukset ovat tulleet, kun luulin kaikkea Sinun tahdoksesi Herrani?! Muistathan, että saatana matkii Jumalan tekoja..Sieltä vain puuttuu kuuliaisuus Isän Jumalan tahdolle, ja se on useimmiten; itselleen elämistä ja välinpitämättömyyttä Herran äänelle, niin ettei tartte totella.. Se on kamala valhe ja siksi haluaisinkin varjella sinut eksymiseltä..Kuule, Sinun Herrasi puhuu sinulle, kuletko Hänen ääntänsä kaiken maailman melskeen keskeltä, jonne olet jo ajautunut viettämään: helppoa ja mukavaa elämää kristittynä. :think: :shifty:

En voi olla laittamatta tätä tähän lopuksi, joka annettiin sanottavaksi: Miika 6:1-

Jeesuksen Silmät - Porin Elimkvartetti (1967)

rita4,n pohdintaa..
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?