Elämän kompromissit

Elämän kompromissit

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.07.2021 11:21

Charles Stanley Kirjassaan; Kohtaamispaikalla

Lue 1 Korinttolaiskirje 3:1-17

Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matteuksen evankeliumi 6:24

Kyky tehdä myönnytyksiä voi olla hyvä taito liikeneuvotteluissa tai poliittisessa keskustelussa, mutta uskonelämässä se on alkusoitto tappiolle.

Voimme tehdä kauppaa toisten kanssa, mutta Jumalan suhteen emme voi antaa lupauksia ja ottaa niitä taas takaisin. Synnin vesittäminen on kompromissi, eikä sellaista asennetta voi yhdistää uskoon. Vaikka kutsuisimme tottelemattomuutta pelkäksi virheeksi tai huonoksi tavaksi, Jumalan silmissä se on synti. Hän vihaa syntiä, koska se on kapinaa häntä vastaan.

Toisinaan saatamme käsitellä Jumalan Jumalan Sanaa ikään kuin se ei olisikaan Jumalan antama ilmestys ja yksityiskohtia myöten erehtymätön ohje jumalista elämää varten. Jos almme vähätellä Raamatun arvovaltaa, yritämme laskea Jumalan antamia tavoitteita hieman alemmas sekoittamalla niihin omia mielipiteitämme.

Irralliset suhteet eivät ole oikein. Juoruilu ja pahan puhuminen eivät ole hyväksyttäviä. Pahat teot eivät ole lähtöisin Jumalasta. Jokainen yksitäinen kompromissi turruttaa asennettamme Kristusta kohtaan ja osoittaa, ettemme halua hänen olevan Herra käytännön elämässämme.

Onko elämässäsi alue, jolla tiedät käyttäytyväsi väärin? Yritätkö puolustella sitä järkisyillä, vaikka tosiasiassa lipsut koko ajan Jumalan muutumattomista elämänohjeista? Jos se on totta, myönnä se synniksi ja anna Jumalan uudelleen vakuuttaa sinulle, että hänen tiensä ovat oikeat.

Kaikkivaltias Jumala, vapauta minut kaikista kompromisseista. Syntini ei ole pelkkä virhe tai huono tapa - se on synti. Auta minua kohtaamaan totuus ja anna minulle anteeksi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?