27. JOULUKUUTA
Sinun pyhiinvaelluksesi
LUE 1. KORINTTOLAISKIRJE 9:26-27
Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. 2.kirje Timoteukselle 4:6-7
Paavalin elämän viimeinen luku kirjoitettiin roomalaisessa vankityrmässä, ja hänen teloitushetkensä oli lähellä. Hän päätti kirjeensä Timoteukselle komeaan julistukseen; "Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. " (4:6-7.)
Ikääntyvä evankeliumin puolustaja seisoi kasvotusten kuoleman kanssa ja katseli sitä aivan kuten hän oli katsellut elämää, rohkeasti ja pelottomasti. Hänen tunnusmerkkinsä, varmuus Herrassa, oli edelleen huipussaan. Paavali ymmärsi, miten tärkeää oli päättää juoksu kunniakkaasti. Hän oli verrannut uskoa kilpajuoksuun, jossa päämääränä on voitto (1.Kor. 9:26-27).
Onko sinulla mielessäsi kauaskantoinen tavoite? Aiotko päättää juoksusi antamalla horjumattoman todistuksen Kristuksesta? Voit käsitellä hetkellisiä koetuksiasi luottavaisin mielin. Olet varmasti toisinaan epätietoinen, mutta jatkat silti eteenpäin. Saatat saada mustelmia matkan varrella mutta toivut niistä ja kuljet seuraavan virstanmatkan.
Mitä haluaisit muiden ajattelevan ja sanovan, kun päätät vaelluksesi maan päällä? Mitä päätöksiä sinun täytyy tehdä tänään, jotta elämäsi päättyessä sinusta annetaan toivomasi todistus? Voit juosta hyvin ja päättää juoksun hyvin, kun Kristuksen tunteminen on se asia, mitä haluat elämältä eniten.
Isä Jumala, haluan päättää vaellukseni hyvään todistukseen. Vahvista minua seuraavaa virstanmatkaa varten. Auta minua jatkamaan kilparadalla ja päättämään juoksuni hyvin.