7. MARRASKUUTA
Voitto on lähellä
LUE PSALMI 23
Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Psalmi 23:4
Kahdeskymmenes kolmas psalmi on kaikkien aikojen suosikki, jonka lapsetkin yleensä oppivat helposti. Monet, jotka opettelevat sen varhain elämässään ulkoa, huomaavat toistavansa sitä myöhemmin varsinkin vaikeina aikoina. Psalmin silmäänpistävin piirre on sen herättämä luottamus ja turvallisuuden tunne.
Daavid vietti suuren osan nuoruudestaan paimenpoikana isänsä laitumella, missä hän kohtasi monenlaisia vaaratilanteita. Hänen rakakutensa Jumalaan ja antautumisensa Herran tahtoon muovasivat hänen sydämestään vakaan. Pelkoa herättävissä tilanteissa hän kiinnitti katseensa ainutlaatuiseen kykyyn suojella omiaan ja pitää heistä huolta.
Oletko poikkeuksellisen vaikean tilanteen edessä? Kenties perheessä tai työpaikalla on tapahtunut muutoksia. Joku on voinut saada sinusta väärän kuvan, eivätkä minkäänlaiset selitykset saa häntä muuttamaan huonoa käsitystään.
Mitä teet, kun asiat lähtevät menemään väärin tai kun kohdallesi sattuu jotain ikävää? Miten selviät tilanteesta, jossa rakastamasi ihminen kuolee tai hylkää sinut? Kuinka toimitaan teini-ikäisen kanssa, jotka valitsevat tuhoon tuomitun tien?
On vain yksi vastaus. Se voi tuntua yksinkertaiselta tai liian usein toistetulta, mutta se toimii joka kerta. Siirrät omat odotuksesi syrjään, hiljennä sydämesi ja henkesi ja kuuntele Jumalan sanoja. Luota Herraan kuten Daavid, sillä hän haluaa johtaa sinut laakson läpi takaisin iankaikkisen toivonsa valkeuteen. Voitto on lähellä.
Herra, lasken odotukseni ristisi juurelle. Hiljennä sydämeni ja henkeni, niin että voin kuulla sanasi.Johdata minut laakson läpi takaisin iankaikkisen toivosi valkeuteen. riemuitsen, sillä voitto on lähellä.