Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.10.2025 08:43

8. LOKAKUUTA
Opeta meitä rukoilemaan
LUE LUUKKAAN EVANKELIUMI 11:1-4

Ja varhain aamulla, kun vielä oli pimeä, hän nousi, lähti ulos ja meni autioon paikkaan; ja siellä hän rukoili. Markuksen evankeliumi 1:35

Markuksen ensimmäisessä luvussa näytetään harvinainen vilahdus Jeesuksen julkisen palvelustyön ensimmäisiltä päiviltä. Hän ei ollut vielä valinnut kaikkia kahtatoista opetuslastaan, mutta Andreas, Jaakob, Johannes ja Pietari kuuluivat jo hänen seuraajiinsa. Luemme ensimmäisen kuvauksen Jeesuksen rukouselämästä: "Ja varhain aamulla, kun vielä oli pimeä, hän nousi, lähti ulos ja meni autioon paikkaan; ja siellä hän rukoili. Mutta Simon ja ne, jotka olivat hänen kanssaan, riensivät hänen jälkeensä; ja löydettyään hänet he sanoivat hänelle: "Kaikki etsivät sinua"." (Mark.1: 35-37).

Jeesuksen käytös oli epäsovinnaista. Hän ei aina mennyt temppeliin rukoilemaan kuten muut. Sen sijaan hän nousi aikaisin ollakseen yksin Jumalan edessä. Hänen tavoitteenaan ei ollut tavanoamaisen rukouskäytännön toteuttaminen, vaan hän halusi keskustella taivaallisen Isänsä kanssa ja ammentaa Isän läsnäolosta virvoitusta sielulleen.

Myöhemmin Luukas on kirjannut toisen tilanteen, missä Jeesus keskusteli opetuslastensa kanssa. Nämä janosivat tietää, mitä Jeesus puhui Isän kanssa. He halusivat oppia samanlaisen pyhän yhteydenpidon salaisuuden, joten he pyysivät Jeesukselta; "Herra, opeta meitä rukoilemaan," (Luuk. 11:1).

Jumala rakastaa meitä ja haluaa ilmaista rakkautensa. Ole sinäkin opetuslasten joukossa pyytämässä: "Herra, opeta meitä rukoilemaan."

Opeta minua rukoilemaan, Herra. Tahtoisin kokea saman läheisen yhteyden, joka sinulla oli Isän kanssa. Auta minua varaamaan aikaa sen opettelemiseen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.10.2025 18:31

9. LOKAKUUTA
Rukoussuoja
LUE EFESOLAISKIRJE 6:11-18

Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. Efesolaiskirje 6:11

On myöhäinen ilta, istut lukemassa Raamattua ja puhut Jumalalle rukouksessa, mutta melkein heti, kun olet kumartanut pääsi, mielesi lähtee omille teilleen. Mietit, mistä ihmeestä sellainen edes tuli mieleesi. Yrität uudestaan keskittyä Herraan. Pian tunnet itsesi yhä unisemmaksi. Heräät seuraavana aamuna tietämättä, missä vaiheessa nukahdit.

Kuvaus on jokaiselle tuttu, ja sille on myös selitys: saatana on mielissään, kun huomiokykysi herpaantuu ja tunnet rukouselämäsi olevan lopullisesti pilalla. Se tietää, että palvelet Jumalaa tehokkaammin silloin, kun olet häneen elävässä rukousyhteydessä, joten rukouselämän tuhoaminen on nopein kiertotie viedä tehot hengellisestä palvelutyöstä.

Jumala tuntee saatanan aikeet, ja sen tähden hän on antanut rukouselämälle erityisen suojan. Jumalan sota-asu, joka suojaa uskoa, on suunniteltu myös pitämään uskova lujana ja vahvana, kun hän puhuu Jumalalle. Vanhurskauden haarniska pitää mielen puhtaana, ja uskon kilpi auttaa sammuttamaan pahan palavat nuolet (Ef. 6:16)

Pyydä Jumalaa sovittamaan sota-asu yllesi, kun käyt rukoukseen. Voit luottaa siihen, että Jumala tahtoo varjella rukoushetkesi. Jos ajatukset siitä huolimatta hajoavat, älä masennu, sillä Jumala kyllä odottaa sinua, kun kokoat ne uudelleen. Vihollisesi on jo lyöty ja voitto annettu sinulle.

Kaikkivaltias Jumala, otan vastaan sinun suojasi rukouselämääni. Kiitos vanhurskauden haarniskasta, uskon kilvestä, pelastuksen kypärästä ja totuuden vyöstä. Hengellisen taistelun voitto on jo annettu minulle.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.10.2025 08:16

10. LOKAKUUTA
Rukous hädässä
LUE JAAKOBIN KIRJE 5:13-18

Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi. Filippiläiskirje 4:6

Oletko pannut merkille, miten oravat käyttäytyvät joutuessaan auton valokeilaan? Usein ne juoksevat lähes koko tien yli mutta hätääntyvät ja kääntyvät takaisin osaamatta päättää, kummalle puolelle aikovat. Lopputulos on monesti se, etteivät ne enää ehdi pakoon auton alta.

Miten sinä toimit hätätilanteissa? Oletko viileän harkitseva ja varma liikkeissäsi vai ryntäiletkö edestakaisn ja etsit ratkaisua kuumeisin silmin?

Jumala on luvannut täyttää kaikki tarpeemme tilanteessa kuin tilanteessa, mutta hän haluaa, että itse pyydät hänen apuaan. Hädän hetkellä saamme uskon kautta tulla hänen luokseen, ja kun rukouksessa huudamme häntä avuksi, hän tuo tilanteeseen rohkaisun, toivon ja ohjauksen.

Kun rukoilemme Jumalaa, hän kääntää huomionsa meitä kohti. Olemme aina hänen ajatuksissaan, mutta rukous tuo meidät vielä lähempään suhteeseen hänen kanssaan. Hän näkee uskomme ja vastaa siihen osoittamalla uskollisuutensa.

Jumala tietää hätämme, ja hän kulkee edellämme ja tuo tilanteeseen ratkaisun puolestamme. Apostoli Paavali on vakuuttanut, ettei meidän tarvitse olla mistään huolissamme:"Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa." (Fil. 4:6).

Herra, usein hätätilanteissa menen paniikkiin ja etsin kuumeisesti omia ratkaisujani tajuamatta, että sinä olet jo kulkenut edeltä ja valmistanut tien. Rauhoita kiihtynyt mieleni ja opeta minua luottamaan sinuun.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.10.2025 08:14

11.LOKAKUUTA
Tulkoon sinun valtakuntasi
LUE MATTEUKSEN EVANKELIUMI 6:5-15

Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä". Matteuksen evankeliumi 26:39

C.S. Lewis on sanonut rukouksesta, että se on pyyntö, ja pyynnön olemukseen, toisin kuin pakottamiseen, kuuluu, että siihen joko suostutaan tai ei suostuta. Jos äärettömän viisas olento kuuntelee rajallisten ja tyhmien olentojen pyyntöjä, on aivan ilmeistä, että hän joskus suostuu heidän pyyntöihinsä ja joskus ei. Lewis kirjoitti nähtävästi omien kokemustensa pohjalta, sillä myöhemmin hän mainitsi, ettei tiennyt missä olisi, jos Jumala olisi suostunut kaikkiin asioihin, joita hän oli elämänsä aikana pyytänyt.

Oletko koskaan katsellut menneitä tapahtumia ja olosuhteita ja kiittänyt Jumalaa siitä, ettei hän tuolloin antanut sinulle sitä, mitä halusit? Tunne on varsin yleinen. Olemme ihmisiä, joten emme näe elämää äärettömän ja kaikkitietävän Jumalan näkökulmasta. Siksi Jeesus opetti rukoilemaan näillä sanoilla:"Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa." (Matt. 6:9-10) Jeesus opetti aloittamaan rukouksen nöyrällä tunnustuksella, että emme tiedä, mikä on meille tosi parhaaksi, mutta Jumala tietää.

Jeesus rukoili Getsemanen puutarhassa juuri ennen kuin hänet pidätettiin ja tuomittiin ristiinnaulittavaksi: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä". On tärkeää huomata se esimerkki, jonka Jeesus antoi alistumisesta Isän tahtoon.

Voimme olla kiitolliset Jumalalle siitä, että hän vastaa pyyntöihimme viisaan Isän tavoin.

Rakas Jumala, kiitos kaikista niistä kerroista, kun olet jättänyt pyyntöni täyttämättä. Sinä tiedät asioiden alun ja lopun. Kiitos että kohtelet minua viisaan Isän tavoin.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.10.2025 06:54

12. LOKAKUUTA
Rukouksen ensisijaisuus
LUE DANIELIN KIRJA 6

Minun sydämeni nääntyy kaipauksesta, kun se ikävöi Herran temppelin esipihoille. Minun sieluni ja ruumiini kohottaa riemuhuudon, kun tulen elävän Jumalan eteen. Psalmi 84:3

Kertomus Danielista leijonien luolassa on järkyttävä. Se tempppaa lukijan mukaansa, niin että helposti unohdamme pysähtyä miettimään, miksi kuningas Dareios käski heittää Danielin nälkäisten petojen keskelle.

Syy Dareioksen vihaan ei ollut mikään suuri asia, mutta sillä oli kohtalokkaat seuraukset. Rangaistus lähti liikkeelle siitä, että Daniel rukoili yksin talonsa kattohuoneessa päivittäiseen tapaansa. Aikaisemmin rukoushetkien pitäminen ei olisi tuottanut mitään ongelmia, mutta Danielin vihamiehet olivat tehneet suunnitelman ja käyttivät hänen säännöllistä rukouselämäänsä häntä vastaan houkuttelemalla kuninkaan säätämään kirjallisen määräyksen, jonka mukaan oli rikollista rukoilla ketään muuta kuin Dareiosta.

Miten Daniel suhtautui vihollistensa juoneen?

Kun Daniel sai tietää, että tällainen määräys oli annettu, hän meni taloonsa. Sen kattohuoneen ikkunat olivat Jerusalemiin päin, ja kolme kertaa päivässä Daniel polvistui siellä ja rukoili ja kiitti Jumalaansa, niin kuin hänellä ennenkin oli ollut tapana. Kun nuo miehet riensivät yhdessä paikalle, he tapasivat Danielin hartaasti rukoilemassa Jumalaansa. (Dan. 6:10,11)

Daniel ei aikonut lopettaa rukouselämäänsä pelastaakaseen nahkansa. Hän olisi tietenkin voinut rukoilla jossain muualla kuin avoimien ikkunoiden luona, mutta Daniel ei halunnut antaa tuumaakaan periksi vaan jatkoi uskon kautta siinä vakaumuksessa, joka hänellä oli.

Rukous ei ollut Danielille mikään mielenilmaisu tai uhittelu ihmisiä kohtaan. Hän oli varannut päivittäiset hetket kattohuoneessaan viettääkseen ne kaikkivaltiaan Jumalan seurassa, eikä hän halunnut luopua niistä.

Taivaallinen Isä, auta minua asettamaan rukous ensimmäiselle sijalle. Kun teen hengellisen päivittäisen retkeni sinun läsnoloosi, tiedän, että löydän sinut odottamassa minua.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.10.2025 08:30

13 LOKAKUUTA
Omistautunut rukoukselle
LUE MATTEUKSEN EVANKELIUMI 14: 13-23

Mutta hän vetäytyi pois ja oleskeli erämaassa ja rukoili. Luukkaan evankeliumi 5:16

Silloinkin kun ihmiset piirittivät häntä joka puolelta ja jatkuvasti pyysivät saada olla hänen seurassaan, Jeesus varasi aikaa ollakseen kahden kesken Isän kanssa. Hän teki selväksi, mikä on tärkein asia suhteessamme Jumalaan. Vaikka ihmiset pyyntöineen ja tarpeineen jatkuvasti kuluttivat hänen voimiaan, yhteydenpito Jumalaan oli hänen elämässään aina ensimäisellä sijalla.

Onko rukous sinulle tulevan päivän ensimmäinen ja tärkein asia? Vai viimeinen? Jotakin siltä väliltä? Apostoli sanoi Kolossan seurakunnalle: "Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa" (Kol. 4:2).

Sana kestäväiset, ei ilmaise kreikan kielen alkusanan koko laajuutta, joka tarkoittaa pysyttelemistä tai jatkuvan huomion antamista jollekin. Meidän on tehtävä tietoinen päätös, että asetamme erilleen ajan, jolloin puhumme Jumalalle ja kuuntelemme hänen puhettaan, kun hän tekee työtä sydämen kammioissa Pyhän Henkensä ja Sanansa kautta.

On iso apu, jos rukoukseen varataan tietty kellonaika. Kirjoita kalenteriin neuvottelu Jumalan kanssa ja pidä se mielessäsi, kun suunnittelet päivän muut menemiset. Silloin rukousaika saa uuden tärkeän merkityksen, ja alat suhtautua siihen sen mukaisesti.

Päivän metelit ja koettelemukset on helppo kohdata, kun olet aamulla viettänyt aikaa rukouksessa ja vastaanottanut Jumalalta voitonriemun ja ilon asenteen, mutta sellaisen rukoushetken toteuttaminen vaatii sen, että suunnitellusti vapautat itsesi kaikista häiriötekijöistä.

Pyydä Jumalaa näyttämään sinulle, miten rikas suhde teidän välillänne voi olla.

Isä Jumala, teen tänään tietoisen päätöksen ja varaan aikaa sinun ja minun väliselle keskustelulle. Pyydän, että varjelet tuon ajan häiriötekijöiltä. Näytä minulle, miten rikas suhde meidän välillämme voi olla.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.10.2025 07:46

14. LOKAKUUTA
Rukous päiväkirja
LUE 1. TESSALONIKALAISKIRJE 5: 16-18

Jumala, me tutkistelemme sinun armoasi sinun temppelissäsi. Psalmi 48:10

Oletko koskaan ajatellut, miten arvokasta on pitää rukouksesta päiväkirjaa? Voit kirjata siihen kaikki sinun ja Jumalan välisen rukoussuhteen yksityiskohdat, niin että jälkeenpäin muistat, mistä kaikesta puhuit hänen kanssaan.

Käytännössä päiväkirjan aloittaminen käy siten, että hankit pienen muistikirjan ja rukouksen jälkeen kirjoitat siihen päivämäärän ja sen, mitä sanoit Jumalalle. Kun Jumala vastaa rukoukseen, vedä kirjaamasi pyynnön alle viiva ja laita viereen vastauksen päiväys. Kun myöhemmin luet päiväkirjaasi, voit riemuita Jumalan antamasta vastauksesta ja sanot: Jumala rakastaa minua. Hän on kiinnostunut minusta. Uskoni kasvaa, ja hän tekee työtään elämässäni.

On sykähdyttävää seurata Jumalan käden jälkiä elämässä ja nähdä, että voi toden totta kasvaa uskossa ja oppia luottamaan Herraan ja heittämään kaikki murheet ja ongelmat hänen kannettavikseen. Kun vuodatat sydämesi hänelle, koet hänen hellää huolenpitoaan.

Rukous on lisäksi puhdistavaa. Jumala ei ainoastaan avaa silmiäsi näkemään iankaikkisuus asioita vaan myös näyttää sinulle käyttäytymisessäsi ja asenteissasi olevia sokeita pisteitä, joita et ole ennen huomannut. Silloin voit vastaanottaa hänen korjaavan kätensä kosketuksen ja tehdä tarvittavat muutokset hänen auttaessaan ja vahvistaessaan sinua, ja niin sinun luonnettasi muokataan yhä enemmän Jeesuksen kaltaisuuteen.

Rukous päiväkirja auttaa huomioimaan ja raportoimaan hänen puheensa ja työnsä vaiheet omassa ja myös muiden elämässä.

Herra, rakastan sitä, miten vastaat rukouksiin. Kiitos, että rakastat minua ja teet työtä elämässäni.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.10.2025 06:51

15. LOKAKUUTA
Jättiläisten kohtaaminen
LUE 1, SAMUELIN KIRJA 17:1-11

Sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. 1 Joh. 5:4

Nainen tietää, että seuraavana päivänä hänen täytyy kohdata lautakunnan jäsenet ja kertoa heille, mitä hän ajattelee. Edellisessä kuussa oli häntä pyydetty arvioimaan pino kirjoja lasten lukukerhoa varten. Kolmessa kirjassa on huonoja vaikutteita, ja ne painottavat sellaista arvomaailmaa, joka on Raamatun sanoman vastainen. Useimmat lautakunnan jäsenet eivät usko Jeesukseen eivätkä siten voisi ymmärtää hänen perustelujaan.

Kun nainen miettii tulevaa ristiriitatilannetta, hänen sydämeensä nousee kauhu. Niinpä hän alkaa tietoisesti muistuttaa itseään Herran antamista voitoista, joita hän on menneisyydessä saanut kohdata. Vähitellen hän rauhoittuu ja tiedostaa luottavaisesti, että taistelu on Herran.

Me saamme muistella Daavidin luottavaisia sanoja, jotka hän sanoi ennenkuin kohtasi Goljatin:"Herra, joka on pelastanut minut leijonan ja karhun kynsistä, pelastaa minut myös tämän filistealaisen käsistä" (1:Sam. 17:37.) Daavid saattoi lausua sen horjumatta, ja tietoisena siitä, että Jumala antaisi hänelle voiton. Hän palautti mieleensä hetkiä menneisyydestä, tilanteita, joissa hän oli ollut avuton ja joista Jumala oli hänet pelastanut. Hän luotti siihen, että Jumala voisi tehdä sen jälleen.

Millainen jättiläinen sinun tulevaisuudessasi häämöttää? Mihin taisteluun valmistaudut tänään? Julistatko voittoa juuri tällä hetkellä Jeesuksen nimessä? Voimme aina muistuttaa itseämme siitä, että meillä on usko, joka voittaa maailman.

Isä Jumala, edessäni häämöttää valtavia taisteluita. Anna minulle voittoisa usko. Julistan voittoa juuri nyt, sinun nimessäsi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.10.2025 08:00

16. LOKAKUUTA
Väkevä rukous
LUE KOLOSSALAISJIRJE 1:9-14

Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään. Hebrealaiskirje 10:9

Paavalin rukousten silmiinpistävä piirre on niiden suora väkevyys. Hän oli lahjakas evankelista, joka oli erityisen taitava käyttämään kielen tarjoamia ilmaisumahdollisuuksia, ja Jumala opetti häntä käyttämään taitoa totuuksiensa esille tuomiseen. Paavalin rukoukset ovat malli siitä, miten Jumalaa voidaan lähestyä rohkeasti ja varmasti Jeesuksen uhrin tähden.

Paavalin rukoukset sisältävät asioita ja ajatuksia, joiden kautta uskovat saivat voiton missä tahansa tilanteessa. Kolossalaiskirjeessä (1:9) hän kertoo pyytävänsä Jumalalta, että seurakunta saisi runsaasti hengellistä viisautta ja ymmärrystä.

Tarvitsemme Herran loputonta ja tarkkaa viisautta elämän jokaista hetkeä varten, ja kun pyydämme, että Jumala täyttää sydämemme ja mielemme hänen viisaudellaan, me ikään kuin tunnustamme hänelle, että tarvitsemme häntä. Sellainen rukous on luja kuin kivi, sillä se perustuu Jaakobin kirjeessä (1:5) annettuun lupaukseen, että Jumala antaa viisautta kaikille, jotka sitä häneltä pyytävät. Jumalan lupausten pohjalta rukoileminen on mainio tapa varmistaa, että pyynnöt ovat hänen päämääriensä mukaisia.

Kun Paavali pyysi Jumalalta viisautta ja väkevyyttä Kolossan seurakunnalle, hänen tavoitteenaan oli se, että seurakuntalaiset voisivat paremmin kirkastaa Jeesusta: "Rukoilemme, että eläisitte Herralle kunniaksi ja kaikessa hänen mielensä mukaan ja kantaisitte hedelmää tekemällä kaikkea hyvää ja kasvaisitte Jumalan tuntemisessa."

Sinun ei tarvitse tyytyä arkoihin pyyntöihin. Voit rukoilla siitä etuoikeutetusta asemasta käsin, että olet iankaikkisesti Kristuksen rakastettu.

Isä, pyydän että teet rukouselämästäni väkevän. Poista pyynnöistäni aristelu ja anna tilalle rohkeus. Tee minusta hengellisten ulottuvuuksien sotasankari.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.10.2025 08:15

17. LOKAKUUTA
Rukouksen nostaminen korkeimpiin ulottuvuuksiin
LUE EFESOLAISKIRJE 1:15-23

Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano. Jaakobin kirje 4:2

Tohtori R. A.Torrey säväytti edessään istuvaa yleisöä Jaakobin kirjeen jakeilla: "Teillä ei ole, sentähden ettette ano." Hän selitti, että jakeen sanat sisältävät salaisuuden. Ne paljastavat syyt keskivero kristityn tai keskiverto pastorin tai seurakunnan köyhään ja voimattomaan elämään.

Torrey jatkoi puhettaan esittämällä retorisia kysymyksiä: Monet miettivät, miksi he niin harvoin kokevat voittoja synnistä. Miksi he niin harvoin voittavat sieluja Kristukselle? Miksi he kasvavat niin kovin hitaasti Jeesuksen kaltaisuuteen? Jumalan vastaus on: Te olette laiminlyöneet rukouksen. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.

Torrey vakuutti, että rukouksessa on yhtä paljon voimaa kuin entisinäkin aikoina, kunhan miehet ja naiset itse seisovat rukouksen maaperällä ja rukoilevat lakkaamatta. Jumala ei ole muuttunut. Hänen korvansa on herkkä kuulemaan aidon rukouksen ääntä, ja hänen kätensä ovat vahvat ja ylettyvät pelastamaan meidät, kun huudamme häntä avuksemme.

Kun rukoilet, pyydä Jumalaa ilmaisemaan sinulle tahtonsa elämässäsi ja käsillä olevassa tilanteessa. Älä mene siihen halpaan, että pyydät vain aineellisia siunauksia. Jumala kyllä täyttää nekin tarpeesi, mutta hänen suurin toiveensa on, että opit luottamaan häneen rukouksessa.

Torreyn sanat ovat paikkansa pitävät, sillä on totta, että ainoa tapa saada siunauksia Kristukselta on oppia tuntemaan kaiken rauhan ja lohdutuksen Jumala. Nosta rukoustesi todellisuustasoa ja tulet näkemään Herran kosketuksen elämäsi yllä.

Herra, nosta rukousteni todellisuustasoa. Ilmoita tahtosi elämässäni ja nykyisissä olosuhteissani ja opeta minua seuraamaan sitä polkua, jonka olet minulle valinnut.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito