8. SYYSKUUTA
Näky ilman rajoja
LUE MATTEUKSEN EVANKELIUMI 28: 16-20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matteuksen evankeliumi 28:19
Opetuslasten evankelioimisinnon takana oli neljä elävöittävää voimatekijää: heidän henkilökohtainen kokemuksensa Herrasta, Kristuksen lupaus, että hän olisi aina heidän kanssaan, lupaus Pyhän Hengen tulemisesta ja muisto siitä, miten Jeesus kohteli niitä, joilla oli särjetty sydän.
Opetuslasten näky oli rajattoman suuri, mutta heidän palvelustyönsä ei kuitenkaan alkanut aivan siten. Taipaleensa alkuaikoina he seilasivat Galileanjärvellä epäilysten ja sekavien ajatusten valtaamina, kunnes Jeesus kohottautui seisomaan veneessä ja käski aaltoja ja tuulta olemaan hiljaa.
Sitten tuli yö, jolloin kaikki paitsi yksi opetuslapsi hylkäsivät opettajansa, ja viimeinenkin oli pelon ja murheen lannistama. Opetuslapset tahtoivat uskoa, että Kristus oli Jumalan lupaama Messias, mutta he olivat hengellisesti lyhytnäköisiä - kuten mekin niin monesti olemme.
Jeesus tiesi, että Isän suunnitelma ulottuu iankaikkisuuteen saakka. Hänen tehtävänsä oli olla Jumalan Karitsa, joka ottaisi pois maailman synnit. Mitkään ihmisten tai saatanan nostattamat esteet eivät pystyneet keskeyttttämään Jumalan suunnitelman etenemistä.
Sama Jumala, joka nosti Kristuksen haudasta, elää jokaisessa uskovassa. Älä ikinä aseta rajoituksia näylle, jonka Jumala on sinulle antanut,sillä hän, joka on aloittanut sinussa hyvän työnsä, myös saattaa sen päätökseen Kristuksen Jeesuksen päivään mennessä (Fil.1:6).
Mikä ihana ja mahtava ystävä Jeesus meille onkaan.
Rakas taivaallinen Isä, raivaa pois kaikki esteet, jotka rajoittavat työtäsi minun elämässäni. Laajenna hengellisiä telttaköysiäsi. Anna minulle näky ilman rajoja.