Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.06.2025 07:55

30. KESÄKUUTA
Suunnitelmat alkavat avautua
LUE 1. MOOSEKSEN KIRJA 39

Ette siis te ole lähettäneet minua tänne, vaan Jumala. Hän asetti minut faraon neuvonantajaksi ja koko hänen hovinsa herraksi ja koko Egyptin maan valtiaaksi. 1. Mooseksen kirja 45:8

Murtuneisuus on matka, joka vie aikansa, mutta joskus sen ei välttämättä tarvitsisi kestää niin pitkään. Saatamme itse turhaan pitkittää tapahtumasarjaa. Jumalan uudistava työ vaatii pidemmän ajan, jos emme suostu uskomaan, että Jumala on mukana kaikissa meitä kohtaavissa koetuksissa.

Joosefin karvaat kokemukset eivät varmasti maistuneet hyvältä. Hänet myytiin epäoikeudenmukaisesti orjuuteen, ja hän virui kolmetoista vuotta vankilassa, ennen kuin Jumala korotti hänet faraon virkamieheksi. Kun Joosef vuosien jälkeen kohtasi veljensä, hän sanoi;"Älkää nyt olko murheissanne älkääkä pahoitelko sitä, että olette myyneet minut tänne, sillä Jumala on lähettänyt minut edellänne pitääkseen teidät hengissä. - Ette siis te ole lähettäneet minua tänne, vaan Jumala."

Näetkö Jumalan joka tilanteessa? Hän on maailmankaikkeuden Herra. Hän on lähettänyt tai ainakin sallli kaikki meille tapahtuvat asiat, sekä hyvät että pahat. Jollei hän ole kaikkivaltias Jumala, siinä tapauksessa hän ei voi olla Jumala ollenkaan. Joosef ymmärsi sen, ja siksi hän pystyi näkemään Jumalan tarkoitusperän murtamistyön aikana.

Jumala tuntee elämäsi sirpaleiset olosuhteet, ja hän kokoaa ja käyttää ne parhaalla tavalla. Hän tietää sydänsurut, joita arkipäiväsi sisältää, ja hän pystyy lohduttamaan sinua syvimmän tuskan hetkellä.

Hänen suunnitelmansa alkavat hahmotttua, vaikka koetusten tie on pimeä. Saat olla turvallisella mielellä ja tietoinen siitä, että pimeyden keskellä Jumala on kaiken takana ja haluaa valaista tietäsi, niin että näet vaikeuksien läpi.

Rakas taivaallinen Isä, tämä tie ei ole suinkaan aina helppo. Auta ymmärtämään, että suunnitelmasi avautuvat, vaikka pimeys ja vastoinkäymiset ovatkin ne, mitä tällä hetkellä näen. Anna Sanasi ja rakkautesi loistaa varjojen lävitse, niin että tieni on valaistu.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.07.2025 07:19

1. HEINÄKUUTA
Suuri Vapautus
LUE TIITUS 3:3-7

Häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen. Kolossalaiskirje 3:13-14

Harry Houdini oli kuuluisa pakenemistempustaan. Hänet kahlittiin ketjuihin ja sidottiin köysillä ja laitettin suljettuun tilaan, ja joka kerta hän osasi vapauttaa itsensä. Sitten tuli päivä, jolloin Houdini ei päässyt vapaaksi vaan jäi kuoleman loukkuun.

Ihminen, joka elää ilman Jumalaa, keksii kaikennäköisiä keinoja hankkiakseen elämäänsä sisältöä. Hän pakenee tyhjyyttä turvautumalla huumaaviin aineisiin, lomamatkoihin, rikkauksiin, aistinautintoihin ja hyviin töihin, mutta hän ei voi paeta iankaikkista kuolemaa. Ihminen on syntynyt syntisessä tilassa, kahlittuna kuolemaan ja vieraantuneena elämän lähteestä Kristuksesta. Kaikki ihmisen epätoivoiset yritykset välttää se rangaistus, jonka Jumala on määrännyt synnille, osoittautuvat viimeisenä päivänä täysin turhiksi.

Synnin seuraus on iankaikkinen ero ikiaikojen Jumalasta. On vain yksi tie, jota pitkin voimme paeta. Vain sillä tiellä voimme välttää tuomion ja vapautua rangaistuksesta. Se pakotie, joka jokaiselle tarjotaan, on usko Jeesukseen Kristukseen. Kun ihminen kääntyy Jeesuksen puoleen ja pyytää syntinsä anteeksi, hänet on siirretty kuolemasta iankaikkiseen elämään.

Mikä ihmeellinen vapautus. Jeesuksen kautta meidät siirretään pimeydestä valkeuteen, epätoivosta toivoon, tarkoituksettomuudesta tarkoitukseen. Olemme vapautuneet saatanan hallintovallasta, ja meidät on asetettu Jumalan valtakuntaan.

Oletko kääntynyt Vapahtajan puoleen ja tunnustanut hänelle, että hän sinun ainoa toivosi? Tule tänään ristin luo, missä Jeesus vuodatti verensä ja maksoi kaikki syntisi. Ota vastaan iankaikkinen vapautus.

Rakas Herra, sinä avasit kuoleman kahleet, jotka sitoivat minua, ja annoit minulle iankaikkisen elämän. Olet siirtänyt minut pimeydestä valkeuteen, epätoivosta toivoon, tarkoituksettomuudesta elämän tarkoitukseen. Kiitos, että saan olla osallinen sinun valtakunnastasi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.07.2025 07:52

2. HEINÄKUUTA
Vapauden sanoma
LUE PSALMI 107: 1-9

Minun sieluni on vaipunut tomuun; virvoita minua sanasi jälkeen. Psalmi 119:25

Me saamme kaikenlaisia neuvoja elämän varrella. Meille kerrotaan miten, elämä kannattaa järjestää, missä on hyvä lomanviettopaikka, mitä raaka-aineita on terveellistä syödä ja miten ruoka valmistetaan, ja sen jälkeen meille annetaan liikuntavinkkejä, niin että voimme treenata ruuan tuomat ylikilot pois.

Jumala on ensisijaisesti kiinnostunut sielumme hyvinvoinnista, mutta me nykypäivän ihmiset olemme jatkuvasti keskittyneet siihen, miltä näytämme ja miten käyttäydymme muiden seurassa. Ulkonaisten asioiden liiallisesta painottamisesta seuraa masennusta, syömishäiriöitä ja ahdistuneisuutta, mainitakseni vain muutamia tavallisempia oireita kärkipäästä.

Huolestuttavinta on se, että ulkoiset oireet ovat merkki vakavammasta ongelmasta, joka piilee pinnan alla. Kun koitamme olla jotakin Jeesuksen ulkopuolella, ajamme takaa unelmaa, jota emme voi ikinä saavuttaa. Vaikka yltäisimmekin tietylle tasolle, kauempana aina näkyy jotain uutta, johon sisältyy vaatimuksia.Aina on joku, joka on edellä meitä ja saa meidät luulemaan, ettemme ole vielä saavuttaneet tarpeeksi voidaksemme olla onnellisia. Vasta silloin, kun ihmisen juuret ovat Kristuksessa, hänellä on vapaus ja rauha.

Jos tunnet itsesi riittämättömäksi, pyydä, että Jumala tekee rakkautensa sinulle täysin selväksi. Jumala ei koskaan aseta epätodellisia vaatimuksia, eikä hän odota, että sinusta pitää tulla ensin tietynlainen, ennen kuin hän voi rakastaa sinua.

Kun vastaanotat Jeesuksen elämääsi, hän tulee sydämeesi asumaan ja säteilee täydellistä rakkautta ja hyväksyntää. Hän on luonut sinut ja rakastaa sinua ikuisesti.

Taivaallinen Isä, haluan löytää oikean minuuteni sinussa. Vapauta minut epätäydellisyyteni kahleista.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.07.2025 08:13

3. HEINÄKUUTA
Vapaus vääristä tunteista
LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 10:7-15

"Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys." Johanneksen evankeliumi 10:10

Näet koskettavan elokuvan, ja kyyneleet valuvat poskillesi. Istut katsomassa pesäpallo-ottelua, ja takanasi riehuva humaltunut mies kaataa olutta niskaasi. Kuohahdat vihasta.

Ajat töistä kotiin ja näet jo kaukaa, että talosi edessä on ambulanssi. Kouraiseva pelon tunne syöksähtää päästä jalkoihin.

Tunteet ovat erottamaton osa ihmisen olemusta. Kerromme toisillemme hetkistä, jolloin koimme voimakkaita tunteita. Luonnehdimme jotakin henkilöä tunteettomaksi, kun taas joku toinen ilmaisee sisäisiä tuntojaan varsin avoimesti.

Olivatpa tunteet pidäteltyjä tai estottomasti esiin tuotuja, ne ovat todellinen osa sisäistä ihmistä ja vaikuttavat aina jollakin tapaa siihen, miten ihminen käyttäytyy. Ne saattavat olla ongelmallinen alue monille kristityille.

Hyvä uutinen on se, että Pyhä Henki asuu uskovan sisimmässä. Henki ulottuu koskettamaan ihmisen kaikkein syvintä olemusta ja persoonallisuuden kaikkia osa-alueita. Hän voi jatkuvasti parantaa haavoitettuja tunteita, hillitä intohimoja ja ottaa kiinni itsekkäät mielihalut.

Jos tunne-elämääsi on satutettu ja se on jäänyt araksi ja hauraaksi, Pyhä Henki osaa toimia sisäisenä parantajana ja näkymättömänä lohduttajana. Hän on asiantuntija, jolla on yliluonnollinen taito hoitaa salatuimpiakin tunteitasi.

Jumala, annan tunne-elämäni sinun käsiisi. Pyhä Henki, ole lohduttajani. Auta ymmärtämään, että sinulla on taito hoitaa hauraimpiakin tunteitani.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.07.2025 08:19

4. HEINÄKUUTA
Tyytymättömyys
LUE 1.KIRJE TIMOTEUKSELLE 6:6-11

Mutta suuri voitto onkin jumalanpelko yhdessä tyytyväisyyden kanssa. 1.kirje Timoteukselle 6:6

Monien maiden itsenäisyys julistukseen on kirjattu jaloja ajatuksia kansalaisten oikeudesta elämään, vapauteen ja onnen hankkimiseen. Viime vuosikymmenien aikana onnen hankkimisesta on tullut varsinainen villitys. Miljoonien ihmisten ainoa tavoite on hankkia itselleen hyvä elämä ja napata kaikki, mitä vain pystyy saamaan.

Mutta vaikka meillä onkin oikeus onneen, sen löytäminen ja pitäminen ei ole itsestään selvää. Mitä kiihkeämmin tavoittelemme onnea, sitä epävarmemmalta se tuntuu.

Mooses kesti miljoonien israelilaisten nurinaa. Jeremia ja Nooa saarnasivat koko elämänsä ajan painostuksen alla ja vähin tuloksin. Monien vuosien ajan vankityrmät olivat Paavalin ainoa koti. Emme kuitenkaan voi väittää, että he olisivat olleet surullisia tai pettyneitä. Kaikkea muuta. Olosuhteista huolimatta he säteilivät iloa.

Raamatun henkilöt määrittelevät onnen ehkä eri tavoin kuin nykyihmiset. Heidän asennettaan voisi parhaiten kuvata sanalla tyytyväisyys.

Onnen tavoittelu on kuin vaihtuvien tunteiden vuoristorata, mutta tyytyväisyys on sinun aina ja pysyvästi.

Isä, haluan pysyvästi säteillä iloasi kaikissa olosuhteissa. En enää yritä hankkia itselleni hyvää elämää vaan keskityn sinuun. Minun tyytyväisyyteni on sinussa.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.07.2025 07:31

5. HEINÄKUUTA
Itseriittoisuus
LUE PSALMI 28

Hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin, sillä voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. 2. Korinttolaisille 12:9

Kirjassaan Rukouksen mahdollisuus edesmennyt kirjailija Catherine Marshall paljastaa avuttomuuden voiman. Hänen mukaansa rukous on hätkähdyttävän tehokasta, kun myönnämme avun tarpeemme, sillä inhimillinen avuttomuus on tosiasia. Jumala on realisti ja haluaa, että mekin myönnämme tosiasiat. Niin kauan kun uskottelemme itsellemme, että ihmiset voivat täyttää sydämen halumme, elämme valheessa.

Marshall toteaa, että oman avuttomuuden näkeminen ja tunnustaminen on nopein tapa oppia sellainen asenne, joka on välttämätön edellytys rukoukselle. Oman heikkouden myöntäminen antaa kuoliniskun ihmisen suurimmalle synnille, joka on riippumatton ja välinpitämätön asenne Jumalaa kohtaan.

Rukous muuttuu tehokkaaksi avuttomuuden hetkellä myös siitä syystä, että silloin opimme tuntemaan Jumalan luonteen, hänen rakkautensa ja todellisen voimansa. Emme pysty tutustumaan häneen, jos tukeudumme vain itseemme ja toisiin. Siksi avuttomuuden kokeminen on arvokas hetki, koska se vetää meidät henkilökohtaisesti lähelle Jeesusta, ja läheisyys Jeesuksen kanssa on ihmiselämän alkuperäinen tarkoitus ja ainoa kestävä perusta iankaikkisuutta varten. Meillä voi olla päivittäinen elävä rukousyhteys Jeesukseen.

Marshall rohkaisee pysymään rohkealla mielellä,vaikka kaikki omat suunnitelmat ja laskelmat menisivät vikaan ja vaikka kannustavat ihmiset häviäisivät viereltä yksi kerrallaan ja ovet sulkeutuisivat nenän edestä. Jumala haluaa sanoa jokaiselle: Sinun ei tarvitse roikkua kiinni riittämättömien ihmisvoimien rippeissä. Anna minun hoitaa asia.

Herra, en halua tukeutua omiin riittämättömiin voimiini tai tarrautua toisiin. Vapauta minut välinpitämättömästä asenteesta sinua kohtaan. Haluan tukeutua sinun voimaasi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.07.2025 07:28

6. HEINÄKUUTA
Riittämättömyys
LUE PSALMI 51

Jumalan voimalla me teemme väkeviä tekoja; hän tallaa meidän vihollisemme maahan. Psalmi 60:12

Psalmi viisikymmentäyksi on Daavidin katumuspsalmi, jossa hän julistaa:" Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden. (jae 6).

Kun annan Jumalan kutoa totuuden sanoja olemukseni sisimpiin sopukoihin, niistä rakentuu vapauden perustus. Jumala haluaa, että hänen totuutensa saa upota syvälle sydämeeni ja mieleeni, niin että hänen täydellinen viisautensa rakentaa sinne asumuksen.

Kun ymmärrämme totuuden asemastamme Kristuksessa, käsitämme, että meidät on sinetöity Pyhällä Hengellä ja olemme turvassa, koska meistä on tullut Jumalan perheenjäseniä. Mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta. Meidän ei enää tarvitse tukeutua toisiin ihmisiin tai ulkoiseen omaisuuteen löytääksemme sieltä vahvistusta itsetunnollemme. Olemme Kristuksen omat, kuulumme hänelle ja hän meille.

Kun ymmärrämme totuuden siitä, keitä olemme Kristuksessa, alemmuudentunteet häviävät. Jumala antoi henkensä meidän puolestamme, ja olemme hänelle mittaamattoman arvokkaat. Arvomme ei määräydy palkan eikä yhteiskunnallisen aseman perusteella vaan sen mukaan, mitä Jumala ajattelee meistä. Olemme hänelle niin kallisarvoiset, että hän haluaa viettää iankaikkisuuden kanssamme.

Asemamme Kristuksessa on niin varma, että se tekee kaikki riittämättömyyden ja avuttomuuden tunteet tyhjiksi. Meillä on kaikki, mitä tarvitsemme, sillä Kristus itse asuu meissä, ja hän on jo täyttänyt kaikki vaatimukset.

Herra, tunnen itseni riittämättömäksi, mutta tiedän, että sinä olet suurempi kuin minun riittämättömyyteni. Sinun silmissäsi olen mittaamattoman arvokas.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.07.2025 07:26

7. HEINÄKUUTA
Ylpeys
LUE DANIELIN KIRJA 4

Kun sydämeni katkeroitui ja munuaisiani pisti, silloin minä olin järjetön enkä älynnyt mitään, olin edessäsi kuin nauta. Psalmi 73:21-22

Nebukadnessar luuli olevansa mahtavin ja omistavansa kaiken. Hän ei tarvinnut Jumalaa, hän hallitsi koko Babylonia, ja kaikki sen kalleudet olivat hänen vapaassa käytössään.

Häiritsevä uni,jonka Daniel tulkitsi hänelle, ei ollut toteutunut: hän ei totisesti elänyt kuin villieläin. Hän seisoi palatsinsa katolla ja katseli laaja näkymää nautiskellen ja hyväili silmillään kaupunkinsa kauneutta; "Eikö tämä ole se suuri Baabel, jonka minä väkevällä voimallani olen rakentanut kuninkaalliseksi linnaksi, valtasuuruuteni kunniaksi!" (Dan. 4:27).

Nebukadnessar oli tuskin ennättänyt päästää sanat suustaan, kun hän käsitti menneensä liian pitkälle ja valahti polvilleen. Hän liukui maahan ja jäi siihen nelinkontin ja söi ruohoa kuin härkä. Pitkiin aikoihin kukaan ei uskaltanut tulla villiintyneen miehen lähelle, ja hänen hiuksensa kasvoivat takkuiksiksi ja kynnet liian pitkiksi.

Seitsemän vuotta myöhemmin, Jumalan määräämän ajan jälkeen, kuningas havahtui katsomaan taivasta ja alkoi ylistää Jumalaa. Ylpeä hallitsija oli viimeinkin ymmärtänyt Jumalan kaikkivaltiuden ja voiman, ja samalla hän vapautui vaivastaan, joka oli saanut hänet käyttäytymään villieläimen tavoin.

Jos torjut Jumalan aloitteet etkä suostu myöntämämään, että hänellä on oikeus käyttää elämääsi ja johdattaa sinua viisautensa mukaan, Jumala tulee murheelliseksi. Hän haluaa kunnioituksesi ja kuuliaisuutesi, koska hän rakastaa sinua ja hänellä on suunnitelma elämääsi varten. Kuningas joutui oppimaan läksynsä raskaimman tien kautta, mutta lopussa hänkin tunnusti:"Nyt minä, Nebukadnessar, kiitän, ylistän ja kunnioitan taivaan kuningasta. Sillä kaikki hänen työnsä ovat totiset ja hänen tiensä oikeat, ja hän voi nöyryyttää ne, jotka vaeltavat ylpeydessä."(Dan. 4:34).

Rakas Herra, ota ylpeyden tauti minusta pois. Tahdon vapautua siitä, koska se on yksi niistä asioista, joita sinä eniten vihaat. Haluan kulkea edessäsi nöyränä.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.07.2025 08:06

8. HEINÄKUUTA
Yksinäisyys
LUE PSALMI 139

Opettamalla heidät pitämään kaiken, minkä olen käskenyt teidän pitää. Katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. Aamen." Matteuksen evankeliumi 28:20

Ajatus yksinäisyydestä herättää yleensä mielikuvan fyysisestä yksinolosta. Ihminen voi kuitenkin tuntea olonsa yksinäiseksi jopa suuressa väkijoukossa. Yksinäisyys on sydämessä, eikä sitä voi karkottaa tavaroiden paljoudella tai rahallisella omaisuudella. Vain Jeesus voi oikeasti tyydyttää yksinäisen sydämen.

Corrie ten Boom on kuvaillut, mitä hän tunsi silloin, kun hänet suljettiin keskitysleirillä erityisselliin. Yksinäinen vankiselli oli harmaa tyhjiö. Corrie kääntyi Herran puoleen rukouksessa ja pyysi Vapahtajan läsnäoloa, apua ja lohdutusta. Hän rukoili, että Herra ottaisi pois hänen ahdistuksensa, vetäisi hänet syliinsä ja lohduttaisi häntä. Rauha alkoi hiipiä hänen sydämeensä, ja vaikka oudot äänet olivat edelleen hänen ympärillään, hän nukahti hiljaa uneen.

Pian Corrie tottui selliinsä, ja jos huolet olivat aikeissa vallata hänet, hän alkoi laulaa. Se muutti hänen elämänsä. Hän puhui Jeesukselle eikä ollut ikinä aikaisemmin kokenut heidän suhdettaan niin läheiseksi. Se tuotti hänelle iloa, jonka hän toivoi jatkuvan pysyvästi. Vaikka Corrie ten Boom oli vanki, hän koki olevansa vapaa.

Vaikka yksinäisyytesi olisi kuin pimeä huone, Jumala tuo sinne valon, toivon ja kokonaisvaltaisen turvallisuuden tunteen. Saat kääntyä uskon kautta hänen puoleensa.

Rakas taivaallinen Isä, tässä yksinäisyydessä valtaa minut. Auta ymmärtämään, että pimeydestä huolimatta valosi läpäisee kaikki muurit ja valaisee minut toivolla ja rakkaudella. En ole yksin, sillä sinä olet minun kanssani.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.07.2025 07:51

9. HEINÄKUUTA
Pelkotilat
LUE PSALMI 46

Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä. Jesaja 41:10

Jumalan Sana on elävä ja vahvistaa ja voimistaa meitä kohtaamaan kaikki kauhistuttavat ajatukset, jotka välillä vaivaavat päätämme. Yllä mainittu Jesajan jae on iätön lääkeresepti, joka ei mene vanhaksi. Se on auttanut monia kristittyjä kohtaamaan ja voittamaan heitä pelottaneet asiat. Jae on täynnä totuutta, joka riisuu pelkojemme aiheuttajat aseista.

Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi. Herra sanoo sinulle tällä tavoin. Et siis ole yksin pelkojesi kanssa. Jumala asuu sinussa voidakseen auttaa sinua. Tieto Kristuksen pysyvästä läsnäolosta tuo valtavan lohdutuksen ja rohkaisun.

Älä arkana pälyile ympärillesi - minä olen sinun Jumalasi. Jumala on sinun puolustajasi. Hänen koko valtasuuruutensa, viisautensa, rakkautensa ja laupeutensa ovat sinun puolellasi. Voit olla hänen kanssaan läheisissä väleissä, olet hänen perheenjäsenensä, ja hän pitää sinusta isällistä huolta.

Minä vahvistan sinua, minä autan sinua. Jumala lupaa tehdä sinusta heikkoudessa vahvan, eikä hän ikinä väsy tai väisty pois. Hänen hartiansa ovat voimakkaat ja leveät, ja hän on sinun iankaikkinen tukesi. Kuinka paljon hän haluaa auttaa sinua? Niiin paljon kuin vain annat hänelle luvan auttaa.

Minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni. Jumala on sinun puolustus asianajajasi, joka varjelee ja suojelee sinua. Hän on linnakkeesi ja pakopaikkasi. Vaikka horjahtaisit, hän ei ikinä horju. Hänen iankaikkiset käsivartensa ovat allasi ja pitelevät sinua, ja kaikkein kauhistuttavimmallakaan hetkellä niiden ote pysyy.

Kaikkivaltias Jumala, käännyn puoleesi kaikkien pelkojen ja huolenaiheiden kanssa. Minun ei tarvitse olla huolissani, koska olet luvannut minulle voimasi ja apusi. Sinä pitelet minua vakaalla, lujalla kädelläsi.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito