31.TOUKOKUUTA
Älä ikinä luovuta
LUE ILMESTYSKIRJA 3:20-22
Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Matteuksen evankeliumi 16:18
Tämän aamun aihe tuo mieleen koskettavan muiston niistä ihmisistä, jotka taistelivat toisessa maailmansodassa. Oltiin tuhon partaalla, mutta Churchillin ja Englannin taistelutapa muuttui kokonaan.
Ratkaiseva historiallinen hetki antaa jälkikäteen katsottuna aiheen olla ylpeä kansasta, joka päätti olla antautumatta. Se uskoi tulevaisuuteen ja astui eteenpäin pimeyttä uhmaten löytääkseen edestään toivon kynttilän. Silmät suunnattuina vain yhteen kohteeseen - taistelun voittoon - Englanti kieltäytyi antautumasta ulkovallan hallittavaksi. Se nousi sodan raunioista ollakseen vielä kerran mahtava ja voimallinen kansakunta.
Jos tunnet kiusausta antaa periksi, muista tuota historiallista tapahtumaa. Mitä olisi tapahtunut, jos Englanti olisi antanut periksi Hitlerin hallinnolle? Kansa olisi joutunut sellaisen painostuksen alle, että se olisi lamaantunut täysin ja nouseminen olisi ollut todella vaikeaa, ellei mahdotonta.
Englanti oli tehnyt valintansa jo ennen kuin liittoutuneet joukot tulivat mukaan sotaan. Kannustin löytyi kansakunnan sisäisestä voimasta. Onko sinulla edessäsi tilanne, joka näyttää varmalta tappiolta? Huutavatko hälyttimet joka puolella varoittaen ilmahyökkäyksestä? Seiso lujana ja usko Jumalaan. Tarraudu häneen ja julista, että hänen avullaan et ikinä luovuta. Voitto, jota kaipaat, on jo sinun.
Rakas Herra, en koskaan anna periksi. Kun matkaan tämän maailman polkuja vaaroja ja tappioita uhmaten, seison lujana sinussa. Voitto on minun.