21. TOUKOKUUTA
Rukoustaistelu
LUE MATTEUKSEN EVANKELIUMI 12:22-30
Suo minun varhain kuulla armoasi, sillä turvaan sinuun. Osoita minulle tie, jota minun tulee kulkea, sillä sinun luoksesi ylennän sieluni. Psalmi 143:8
Miksi me niin helposti laiminlyömme rukouksen? Miksi useimmiten etsimme ratkaisuja omista voimavaroistamme, sen sijaan että nopeasti kääntyisimme Jumalan puoleen?
On totta, että liha on heikko, mutta on myös toinen syy, jonka vuoksi rukouselämä saattaa olla tehotonta tai hajanaista. Meillä on vihollinen, vastustaja, joka toimii nimensä mukaan ja jatkuvasti yrittää estää meitä olemasta yhteydessä Jumalaan. Se tietää, että voittomme on siinä, kun etsimme Jumalaa rukouksessa ja turvaamme häneen.
Saatana suunnittelee, miten pitää meidät niin kiireisinä, ettemme ehdi rukoilla. Se saa meidät uskomaan, että elämää eletään vain fyysisellä tasolla. Uskovana olet kuitenkin ennen muuta hengellinen olento, sillä Pyhä Henki asuu sinussa. Sinun vihollisesi saatana on henkiolento, ja voimaksesi sinun on käytettävä hengellisiä aseita.
Mikään ei ole väkevämpi ase kuin rukous. Taistelu käydään ja voitetaan siinä, kun käännymme Jumalan puoleen ja luotamme häneen. Silloin olemme antaneet tilanteen hänen käsiinsä, joka on jo voittanut paholaisen ja kulkee varmassa voittosaatossa.
Saatana on liian vahva vihollinen sinulle mutta ei ylösnousseelle Vapahtajalle. Tule rukouksessa Jeesuksen luo ja näe, miten hän voittaa ne taistelut, joista et olisi itse selvinnyt omin voimin.
Rakas Herra, vihollinen on liian voimakas, mutta sinä olet suurempi kuin sen valta. Pyydän sinua taistelemaan minun taisteluni. Omin voimin en voi itse voittaa.