Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.05.2025 07:51

11. TOUKOKUUTA
Ajatusten hallinta
LUE KOLOSSALAISKIRJE 3:1-17

Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli. 1. Korinttolaiskirje 2:16

Tietokoneiden aikakausi on tullut jäädäkseen ja sen mukana uusi teknologinen sanasto. Yksi sana, joka varmasti on tullut tutuksi, on ohjelmisto, puhekielessä softa englannin sanasta softuvare. Ohjelmistot ovat kaikkien tietokonejärjestelmien toiminallinen perusta. Mainoksissa esitellään vaikuttavan näköisiä laitteistoja, ja toimistojen pöydillä seisoo komeita tietokoneita, mutta pieneen tilaan pakatut näkymättömissä olevat ohjelmistot pitävät järjestelmän toiminnassa.

Kun ihminen vastaanottaa Jeesuksen Herrana ja iankaikkisen elämän antajana, voisimme kuvata tilannetta myös siten, että häneen asennetaan aivan uusi ohjelmistopaketti. Hänet irroitetaan Aadamista (vanhasta elämäntavasta) ja asetetaan Kristukseen (uuteen elämään). Sisällään asuvan Pyhän Hengen kautta uusi uskova omistaa Kristuksen mielen, jonka avulla hän voi suoristaa ajatuksensa Kristuksen ajatusten mukaan ja katsella elämää Jumalan näkökulmasta.

Kristuksen ajatukset eivät kuitenkaan siirry meihin itsestään, sillä itsekkäiden tavoitteiden mukaan suuntautuva ja Jumalasta erillään toimiva vanha ohjelmistopaketti on painanut syvät urautumat henkiläkuvaamme. Sen lisäksi kohtaamme joka päivä jumalattoman maailman asenteet ja vastustajamme saatanan nuolet.

Jotta voisimme päivittäin iloita uuden luonnon ja mielen tuomista eduista, on syytä kiinnittää huomiota siihen, kuka saa ohjelmoida mielemme. Meillä on joka päivä mahdollisuus kasvaa ja toimia siinä uuden hengellisen mielen sisällössä, jonka olemme saaneet Isältä lahjaksi Kristuksessa.

Rakas Jumala, kiitos että olet ottanut vanhan pois ja antanut uuden elämän. Ylistän sinua siitä, että minulla on Kristuksen mieli, jonka avulla voin suunnata ajatukseni uudelleen ja katsella elämää sinun näkökulmastasi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.05.2025 07:50

12. TOUKOKUUTA
Kiusausten kohdatessa
LUE LUUKKAAN EVANKELIUMI 4:1-14

Pakene nuoruuden himoja, mutta tavoittele vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avukseen Herraa puhtaasta sydämestä. 2.Timoteuksen kirje 2:22

Ei ole kysymys siitä, tuleeko kristityn tielle kiusauksia vai ei, vaan siitä mitä tehdä, kun niitä ennemmin tai myöhemmin tulee. Elämme maailmassa, jossa saatana ja synti tekevät ahkerasti töitä, joten kiusaukset tulevat aivan varmasti kolkuttamaan jokaisen sydämen ovea. Meidän ei kuitenkaan tarvitse avata ovea. Koska Kristus asuu sisimmässämme, pystymme vastustamaan houkutusta.

Monien heikkouksien kohdalla voit suunnitella ennalta ehkäiseviä toimia. Jos ongelmasi on juoruilun halu, vältä istuskelemassa sellaisessa paikassa, jossa ei ole muuta tekemistä kuin puhua mitä sattuu. Jos tiedät sortuvasti helposti moraalittomiin ajatuksiin, vältä kyseenalaisia ihmissuhteita ja sellaisia harrastuksia, jotka saattaisivat sinut kiusaukseen.

Paavali neuvoi Timoteusta karttamaan nuoruuden himoja. Jos löydät itsesi tilanteesta, jossa sinua houkutellaan syntiin, tai jos itse koet halua ajatella epäpuhtaita ajatuksia, sinun on otettava napakka asenne kiusausta kohtaan. Tiedosta selvästi, kuka on kiusauksen takana. Paholainen on joka kerta se perimmäinen ovela juonittelija, joka suunnittelee houkutukset ja heittää niitä tiellesi. Se haluaa sekoittaa elämäsi mutta osaa pukea tuhoisat tekonsa mielihyvän vaatteisiin.

Älä suostu kiusaukseen vaan tee tietoinen tahdon ratkaisu ja ajattele, mitkä olisivat tekosi pitkäaikaiset seuraukset, jos antaisit kiusaukselle periksi? Miten päätös vaikuttaisi sinun ja Jeesuksen väliseen suhteeseen? Kenen muun elämää se satuttaisi, jos antautuisit houkutukseen? Seurausten arvioiminen ja vaaran ymmärtäminen luultavasti auttavat sinua kieltäytymään houkutuksesta.

Herra, auta minua olemaan varuillani ja varjelemaan itseäni kiusauksilta. Anna minulle kyky nähdä tilanteen jatkoseuraukset, niin etten innostu hetken mielihyvästä vaan tunnistan saatanan juonet, kun se yrittää sekoittaa elämäni.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.05.2025 07:38

13. TOUKOKUUTA
Pakotie
LUE JAAKOBIN KIRJE 4:1-8

Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää. 1. Korinttilaiskirje 10:13

Jos kiusauksen hetkellä olen vähällä antaa periksi, alan rohkaista itseäni ja hyräillä Helen Lemmelin laulua Käännä katseesi Jeesukseen. Laulun sanojen tavoin kysyn sielultani: Oletko väsynyt ja ahdistunut? Eikö mitään valoa ole näkyvissä? Laulu jatkuu rohkaisun sanoin; Sieluni silmät ohjataan katsomaan Jeesusta, sillä hän antaa kaikissa tilanteissa oman ylitsevuotavan elämänsä. Kun käännän katseeni Jeesukseen ja katson hänen kasvoihinsa, kaikki muu jää varjoon hänen kirkkautensa rinnalla.

Sielunvihollinen lähettää kiusauksia tarkoituksenaan lannistaa meitä ja saada meidät luovuttamaan. Jumala sallii kiusaukset, sillä ilman niiden olemassaoloa emme voi kasvaa lohdutuksessa ja rohkaisussa, jotka seuraavat meitä.

Herra tietää, että tulet tekemään virheitä. Opettele sanomaan kiusaajalle tiukasti ei. Sisälläsi asuu Pyhä Henki, joka on kiusaajaasi voimakkaampi. Hän kehottaa sinua uskollisuuteen pelastajaasi kohtaan. Jumala on voimallinen pelastamaan sinut kaikesta siitä vahingoista, jota kiusauksiin sortuminen tuottaisi ruumiillesi ja tunteillesi.

Jeesus ymmärtää ja tuntee ne ahdistavat ajatukset, joita käymme läpi koetusten hetkellä. Sen vuoksi hän on valmistanut ulospääsyn saatanan vihaisesta otteesta. Meidän täytyy kuitenkin ensin kieltäytyä kiusauksesta.

Jeesus käytti kirjoituksia apunaan, kun kiusaaja houkutteli häntä kääntymään sivuun Jumalan suunitelmasta. Jumalan Sana on vahva puolustajasi, kätke sitä sydämeesi ja huuda avuksi sielusi Herraa.

Rakas taivaan Isä, käännän katseeni sinua kohti ja pyydän voimia tähän päivään. Auta kieltäytymään vihollisen houkutuksista, joita matkan varrella piilee. Huudan sinua avukseni.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.05.2025 07:30

14. TOUKOKUUTA
Ajattelemisen aihetta
LUE EFESOLAISKIRJE 2:1-7

"Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko." Matteuksen evankeliumi 26:41

Ajatusten hallinta voi olla vaikeaa, varsinkin jos avaa oven mielikuville, jotka eivät ole Kristuksen mielen mukaisia. Monet kristityt väittävät, ettei heillä ole mitään ongelmia ajatustensa kanssa. He eivät haudo mitään syntisiä mietteitä eivätkä ole tehneet kompromisseja suhteessaan Jumalaan. Usein meiltä jää kuitenkin tiedostamatta, että vääriä ajatusmalleja ovat myös huono itsetunto ja kielteiset ajatukset toisia kohtaan.

Ihmismieli on niin laaja, että sinne mahtuu valtavat määrät vastaanotettua ja varastoitua tietoa. Aivot ovat niin monimutkaiset, etteivät tiedemiehet vieläkään tunne niiden kaikkia toimintamahdollisuuksia. Yksi on kuitenkin varma. Ajattelemme itsestämme sen mukaan, mitä pidämme totuutena. Jos rakennamme mieleemme kielteisen ajatusjärjestelmän omaa henkilöllisyyttämme kohtaan, silloin myös toimimme kielteisesti. Jos sisäinen ääni sanoo sinulle, että olet ruma, katso peiliin ja sano ääneen: "Minä olen kaunis Jumalan lapsi, ja hän rakastaa minua juuri tällaisena. Piste."

Jumala ei ikinä vähättele tai nollaa sinua. Hän ohjaa sinut anteeksiannon alttarille, niin että saat kokea hänen mahtavan rakkautensa ja huolenpitonsa sydänjuuria myöten. Kahdenkeskisellä kohtaamispaikalla hän antaa sinulle uuden alun. Siinä on paljon hyvää ajattelemisen aihetta.

Isä Jumala, ylistän sinua siitä, että olen sinun lapsesi ja sinä rakastat minua juuri tällaisena. Minä olen voittaja.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.05.2025 05:08

15. TOUKOKUUTA
Suurimpien paineiden hetkellä
LUE MATTEUKSEN EVANKELIUMI 4:4-11

Mutta kenelle te jotakin anteeksi annatte, sille minäkin; sillä mitä minä olen anteeksi antanut-jos minulla on ollut jotakin anteeksiannettavaa-sen olen anteeksi antanut teidän tähtenne Kristuksen kasvojen edessä, ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat. 2. Korinttolaiskirje 2:10-11)

Useimmat kiusaukset tulevat eteen suurimpien paineiden hetkellä. Heti kun Jeesus oli kastettu, paholainen tuli hänen luokseen ja alkoi houkutella häntä luottamaan omiin kykyihinsä eikä Jumalan voimaan ja uskollisuuteen. Vihollinen asettaa meidän eteemme samanlaisia kiusauksia. Vaikeissa tilanteissa se on aina paikalla ja koettaa saada meidät nojautumaan omiin mahdollisuuksiimme ja tietoomme.

Jumala kutsuu meitä antautumaan hänen hyvään tahtoonsa, kun taas saatana kuiskaa, että saamme tehdä kaiken, mitä haluamme, kunhan vain elämme omillamme emmekä Jumalan yhteydessä. Toinen valhe, jota saatana syöttää, on ajatus siitä, että Jumala on unohtanut meidät. Esimerkiksi kristityt, joilla ei ole puolisoa, saattavat epäillä, osaako Jumala ylipäätänkään tuoda heidän tielleen sopivaa elämänkumppania. Sen sijaan että he jatkaisivat rukousta ja pyytäisivät Jumalaa antamaan heille rauhan sen asian kanssa, he voivat ajautua hätiköityyn avioliittoon.

Sitoudu odottamaan Jumalan antamaa ratkaisua, niin et pety. Jeesus pysyi lujana, kun saatana koetteli häntä. Jeesuksen sydän ei ollut keskittynyt omiin tarpeisiin vaan Isän tahtoon. Kristus sai voiton kiusauksista, koska hän halusi miellyttää Jumalaa enemmän kuin saada itselleen ruokaa ja maallista valtaa.

Jos olet hankalassa tilanteessa, ota asiaksesi etsiä viisautta Jeesukselta. Pyydä häneltä voimia vastustaa vihollista ja luota siihen, että hän vuodattaa siunauksensa elämääsi.

Rakas Herra, muuta ajatusteni suuntaa, niin etten keksity omaan tahtooni vaan sinun suunnitelmaasi. Odotan sinun parasta ratkaisuasi.Anna voimia vastustaa vihollista ja luottaa siihen, että haluat siunata elämääni.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.05.2025 08:08

16. TOUKOKUUTA
Paras puolustaja
LUE 2. KORINTTOLAISKIRJE 12:7-10

Sen tähden minä olen mielistynyt heikkouksiin, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden, sillä kun olen heikko, silloin olen vahva. 2. Korinttolaiskirje 12:10

Kenties surullisin esimerkki kiusausten voimasta on se, miten Pietari kielsi Jeesuksen. Hän oli aiemmin paheksunut oletusta, että hän hylkäisi Herran, mutta niin juuri tapahtui (Matt.26:33).

Pietari oli tottunut ottamaan tilanteissa ohjat käsiinsä. Hän oli monella tapaa peloton mies, varsinkin Galieanjärvellä, kun veneen purjeet lepattivat tuulessa ja kokka alkoi halkoa aaltoja. Pietari ei pelännyt kalastusveneessä, koska se oli hänelle tuttu ympäristö toisin kuin se, missä hän oli sinä yönä, kun Jeesus pidätettiin.

Kukaan opetuslapsista ei ollut valmistautunut pääsiäisyön tapahtumiin ja vielä vähemmän siihen, että Jeesus tuomittiin ristiinnaulittavaksi. Lopulta Pietari kielsi Jeesuksen kolmesti, aivan kuten Jeesus oli sanonut. Kiusaus oli liian voimakas, että se sai Pietarin antautumaan vihollisen asettamaan ansaan. Hän unohti Jumalan voiman heikkona hetkenään. Myöhemmin apostoli Paavali kirjoitti korinttolaisille samasta asiasta: "Heikkona olen voimakas."

Jeesus on ainoa pysyvä voimamme. Kiusausten tullen paras puolustautumiskeino ei ole se, että taistelet vastaan omin voimin vaan että menet rukouksessa Jumalan eteen. Julista henkivalloille asemasi Jumalan lapsena ja seiso lujana uskossa, sillä Jumalan voima on sinun voimasi.

Pietari lankesi, mutta Jeesus rohkaisi häntä, jottei hän antaisi periksi. Kun kiusaus saa sinut ansaan, muista, että Kristus antaa sinulle anteeksi ja palauttaa sinut yhteyteensä, aivan kuten hän teki Pietarille.

Taivaan Isä, olet minun voimani ja puolustajani kiusauksia vastaan.Olen sinun lapsesi. Seison lujana uskossa ja tiedostan sen, että juuri heikkona olen voimakas.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.05.2025 18:52

17. TOUKOKUUTA
Missä taistelu voitetaan?
LUE MATTEUKSEN EVANKELIUMI 26:36-46

Mutta hän vetäytyi pois ja oleskeli erämaassa ja rukoili. Luukkaan evankeliumi 5:16

Jeesuksesta varmaan tuntui, että koko maailma pimeni. Hän oli yhtä aikaa Jumala ja ihminen. Hän tiesi, mikä häntä odotti, ja ymmärsi, mitä ristinkuolemaan liittyi. Häpeän ja kivun lisäksi hän tiesi, että häntä odotti Jumalan viha, kun kaikki maailman synnit luettaisiin hänen syykseen. Oli vain yksi tapa, miten hän pystyi käsittelemään sisällään kuohuvia tunteita. Se oli rukous. Jeesus meni Getsemanen puutarhaan vuodattaakseen sydämensä Isälle.

Minne sinä menet, kun elämä tuntuu sietämättömältä ja tressi venyttää koko olemuksesi ja jokaisen hermosolusi äärirajoilleen? Jeesus pystyy samaistumaan tuskaasi ja ahdistukseesi. Hän tietää, miltä tuntuu olla ylivoimaiselta tuntuvassa tilanteessa ja tunteiden ristitulessa. Tosiasiassa sinun pahinkaan ongelmasi ei ole mitään verrattuna siihen, mitä Jeesus joutui kokemaan. Jeesus, joka itse on Jumala, käsitteli vaikeita tilanteita maan päällä menemällä hiljaiseen paikkaan, missä hän sai vuodattaa kaikki vaikeat asiat Isän eteen.

Sinä tarvitset kahdenkeskistä aikaa taivaallisen Isän kanssa. Tarvitset yksinäisen paikan, jossa voit rauhassa lukea Sanaansa ja kertoa hänelle syvimmät ajatuksesi ja löytää hänen vastauksensa. Yhteinen rukous muiden kanssa on tärkeää uskolle, mutta joskus sinun ja Herran täytyy saada olla kahden. Etsi paikka, missä voit viettää aikaa Jumalan kanssa, ja löydät läheisyyden vailla vertaa.

Isä, tahdon viettää enemmän aikaa kahden sinun kanssasi. Auta minua löytämään yksityisyyden hetkiä, jolloin voin tulla läsnäoloosi uudistumaan ja vahvistumaan ennen tulevia koitoksia.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.05.2025 09:45

18.TOUKOKUUTA
Juonittelijan ansassa
LUE PSALMI 25

Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan. 1. Pietarin kirje 4:7

Warren Wiersbe kommentoi kamppailujamme vihollisen kanssa muistuttamalla, että sana taistelu Paavalin toisessa kirjeessä korinttolaisille ((10:4) tarkoittaa aseellisia sotatoimia. Paavali ei viitannut vain korinttolaisten pieneen kahakkaan vaan siihen, että vihollisen hyökkäys siellä oli osa laajaa saatanallista sotasuunnitelmaa. Helvetin voimat yrittävät yhä edelleen tuhota Jumalan työtä (Matt.16:18), ja on hyvin tärkeää, ettemme luovuta pienintäkään aluetta vihollisen käsiin.

Monet kristityt eivät ymmärrä olevansa päivittäin keskellä sotaa. Vihollinen taistelee herkeämättä, jotta sille avautuisi tilaisuus vaikuttaa kristityn mieleen, ajatuksiin ja uskoon. Arvomaailmamme on jatkuvan pommituksen kohteena, ja meitä haastetaan pysymään mukana ympäröivän yhteiskunnan trendeissä, vaikka se on jo ajat sitten hylännyt terveen hengellisen perustan.

Sinun ei tarvitse antaa kenenkään tuudittaa mieltäsi uneen. Kaikki uskovat eri seurakunnissa kohtaavat saatanan viettelevät houkutukset, eikä yksikään kristillinen seurakunta voi suojata sinua, jollet itse ole valpas ja ymmärtäväinen, kuten Pietari kehotti.

Uskovat voivat olla helppo pala viholliselle, joten seiso lujana Kristuksessa. Kaikki ajatukset ja asiat, jotka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, on vangittava kuuliaisiksi Kristukselle (2.Kor.10:5). Sinä olet ainoa, joka voi ottaa vastuun elämästäsi.

Vihollinen yrittää vakuutella, ettet tarvitse Jeesusta, mutta sinun ei tarvitse kuunnella sen valheita, vaan voit jatkuvasti vastaanottaa Jeesukselta elämää olemuksesi joka solulla.

Jumala, anna minulle terve ymmärrys ja valppauden henki. Auta että vangitsen jokaisen ajatuksen, joka nostetaan sinun tuntemistasi vastaan. Vuodata elämääsi minun olemukseni jokaiseen soluun.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.05.2025 06:06

19. TOUKOKUUTA
Vaikeat ajanjaksot
LUE JAAKOBIN KIRJE 1:1-8

Ylpeileekö kirves hakkaajaansa vastaan, tai rehenteleekö saha olevansa sahaajaa suurempi? Ikään kuin vitsa heiluttaisi kohottajaansa ja sauva nostaisi koholle sen, mikä ei ole puuta! Jesaja 10:15

Yhdeksäksi ajoitettu palaveri alkaa puolen tunnin kuluttua, ja olet myöhässä töistä. Liikenneradiossa neuvotaan autoilijoita valitsemaan toinen reitti, sillä väylä, jonka olet valinnnut, on tukossa.

Käännyt viereiselle kaistalle ja tyynnyttelet itseäsi, jottet hermostuisi, mutta juuri silloin punaisen urheiluauton kuljettaja saa päähänsä, että olet hänen kaistallaan, ja kiilaa odottamatta suoraan eteesi. Selviät yhteentörmäyksestä pintaraapaisulla, mutta sinun täytyy odottaa poliisien saapumista ja antaa lausunto.

Kun saavut töihin, saat kuulla, että palaveri jouduttiin perumaan, koska et tullut ajoissa, ja pomosi haluaa nähdä sinut heti huoneessaan.

Hankaluudet ja vaikeudet ovat osa elämää, joudumme kaikki kokemaan niitä. Monta kertaa ne tulevat täysin ilman varoitusta ja vetävät maton altamme, mutta Jumala näki ne jo edeltä, ja hänellä on suunnitelma valmiina. Hän käyttää jokaista vaikeaa tilannetta vetääkseen meidät lähelleen ja opettaakseen meitä luottamaan häneen.

Hannah Withall Smith on kirjoittanut, että jos haluamme oppia tuntemaan Jumalan, tarvitsemme sisäistä hiljaisuutta. Kun Jumala on sielusi ankkuri, hänen uskollisuutensa ja voimansa loistavat niin kirkkaina, että elämän paineet jäävät niiden varjoon. Hiljainen luottamus Herraan on meidän voimamme (Jesaja 30:15). Vetäydy lähelle Jeesusta, ja hän tyynnyttää elämäsi vastatuulet.

Herra, rauhoita minun henkeni ja vapauta ahdistunut mieleni. Tyynnytä elämäni vastatuulet.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.05.2025 07:10

20. TOUKOKUUTA
Mielen uudistaminen
LUE ROOMALAISKIRJE 12:1-2

Hän riisui aseista hallitukset ja vallat ja saattoi ne julkisen häpeän alaisiksi, kun hän sai niistä Kristuksessa riemuvoiton. Kolossalaiskirje 2:15

Roomalaiskirjeessä Paavali puhutteli uskovaisia, joilla oli hyvin erilainen tausta. Monet olivat olleet tekemisissä pakanallisten palvontamenojen kanssa. He olivat lähteneet seuraamaan Jeesusta mutta taistelivat silti sisimmässään kiivaita taisteluita.

Saatanan iskujen ensimmäinen kohde on ihmisen mieli. Se haluaa täyttää mielesi kielteisillä ajatuksilla, jotta tuntisit olosi epävarmaksi ja pakenisit paikasta, johon Jumala haluaa sinut asettaa.

Tutkimukset osoittavat että nyky-yhteiskunnassa moraali ja toiveikkuus ovat molemmat pohjalukemissa. Uskovien tilanteen tulisi kuitenkin olla päinvastainen, onhan meillä kaikki syy elää täyttä elämää, ei sen vuoksi, keitä itse olemme, vaan sen vuoksi, että Jeesus on tulllut elämäämme.

Mielen uudistaminen tapahtuu siten, että sitoudut ajattelemaan elämää Jumalan näkökulmasta. On todennäköistä, ettei mielenmuutos ole mahdollista muuten kuin siten, että pyydät Jumalaa auttamaan sinua. Saattaa myös osoittautua tarpeelliseksi, että katkaiset elämässäsi joitakin väyliä, joiden kautta saatanan on helppo vaikuttaa elämääsi. Tee pieni invertaari siitä, mitä luet ja kuuntelet ja mitä katsot televisiosta.

Pyydä Jumalaa näyttämään, mitä sinun tarvitsee tehdä. Kaikki, mikä menee hänen totuuttaan vastaan, on saatanan juoni saada sinut sivuraiteille. Taistelu mielestä käydään tahdon kautta. Jumala haluaa uudistaa ajatuksesi, mutta sinun täytyy haluta sitä. Valitse puhtaus pahojen ajatusten sijaan ja totuus valheen tilalle.

Herra, auta minua muuttamaan ajatteluni. Haluan ajatella sinun ajatuksiasi ja katsoa asioita sinun näkökulmastasi. Paljasta elämässäni kaikki sellaiset alueet, joille saatana on päässyt sisään, ja auta minua katkaisemaan sen kulkuväylät.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito