Menneen ja tulevan rajamaisemissa

Menneen ja tulevan rajamaisemissa

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.11.2020 10:09

MIKA TUOVINEN 11.11.2020

Kuva

Elämä on muutosta. Minulle tämän loppuvuoden suuri muutos on se, ettei minulla ole enää työhuonetta Kansanlähetyksen keskustoimistossa. Olen hankkinut kotiin työpöydän ja kannettavalle tietokoneelle näytön. Tänäkin aamuna olen jo pöydän äärellä jonkin aikaa istunut ja kirjoittanut.

Olen kirjannut ylös muistoja lapsuudesta, nuoruudesta, elämästä Suomessa, Virossa ja Saksasta sekä monilta työmatkoilta ulkomaille. Sielun sopukoista löytyy paljon iloa, mutta myös vaikeita hetkiä.

Mielenkiintoista on pysähtyä pohtimaan mennyttä, ja ihmetellä kuinka mieleen alkaa palautua asioita. Olen kirjannut niitä ylös. Eräs harmituksen aihe on se, etten ole pitänyt päiväkirjaa. Mutta ehkä nyt vielä pitäisi aloittaa.

Yli viidenkymmenen vuoden polkua taaksepäin kävellessäni mielen täyttää kiitollisuus. Tästä haluan mainita kolme asiaa yleisellä tasolla:

Elämässäni on ollut paljon tärkeitä ihmisiä: perheenjäseniä, sukulaisia, työtovereita, ystäviä ja tuttuja. Monen teidän kanssa olisi vielä kiva istua, muistella, unelmoida ja vain viettää aikaa.

Jumala on ihmeellisesti johdattanut, ja antanut paljon paremman elämän kuin repaleisista alkulähtökohdista olisi voinut odottaa. Kaikki ei ole kulkenut kuten itse olisin toivonut, mutta uskon Jumalan johdatukseen: Hän tietää parhaiten.

Aamun pohdinnoissa mieleeni nousi sana Ebeneser, joka tarkoittaa ”Tähän asti on Herra meitä auttanut” (1. Sam. 7). Tämä sana on totta minunkin elämässäni.

Nyt mieli alkaa suuntautua uuteen. Työnantaja vaihtuu vuodenvaihteessa. Mutta työn tarkoitus vanhassa Kansanlähetyksessä ja uudessa Mission Europessa on sama. Kun olen kysellyt Jumalalta, mihin asioihin tulisi keskittyä, ainakin neljä asiaa nousee mieleeni:

1. Keskity sellaiseen työhön, jossa evankeliumi Jeesuksesta voidaan saattaa ymmärrettävällä tavalla mahdollisimman monen vastaanotettavaksi Suomessa ja Euroopassa! Tässä maassa moni kaipaa yhteyttä Jumalaan, ja heitä tulee opastaa siihen.

2. Pidä esillä maailman evankelioimisen näkyä! Monet kansat ovat vielä vailla evankeliumin sanomaa. Tässä tarvitaan kristittyjen uutta sitoutumista lähetystyöhön.

3. Kutsu kristittyjä toimimaan Jumalan valtakunnan edistymiseksi! Uskovat ovat Jumalan papisto, ja tätä tehtävää ei saa keneltäkään ottaa pois. Meillä kaikki olemme Jumalan palvelijoita. Siunaa ja tue toisia kristittyjä, jotta Jumalan kansa puhkeaisi kukkaan!

4. Lohduta minun kansaani! Koen, että minulle tämä tarkoittaa kristittyjen rohkaisua ja tukemista. Moni Jumalan lapsi on väsynyt, epätietoinen ja monenlaisen epäonnistumisen, häpeän ja syyllisyyden keskellä pohtii, rakastaako Jumala häntä enää. Kelpaanko vielä Jumalalle? Haluan muistuttaa heitä Jeesuksesta ja hänen täydellisestä rakkaudesta ja anteeksiantamuksesta. Haluan kulkea heidän rinnallaan, kantaa, itkeä ja surra sekä osoittaa heille toisella kädellä Jeesuksen ristiä ja toisella tietä eteenpäin.

Ystäväni! Tässä sinulle tämän aamun terveiset kotitoimistoni rauhasta. Jos haluat olla mukana lähettäjärenkaassani, saada kuukausittain postia, tukea työtä taloudellisesti, rukoilla työni ja Mission Europen työn puolesta, ota minuun yhteyttä sähköpostitse: mikat2414 @ gmail. com tai liittyä lähettäjärenkaaseen Mission Europen kotisivulla.

Siunatkoon sinua kaikkivaltias kolmiyhteinen Jumala, Isä ja Poika ja Pyhä Henki tänäänkin runsaasti!

https://mikatuovinen.net/menneen-ja-tul ... aisemissa/
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19843
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron