Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.09.2018 12:20

18. SYYSKUUTA

Sinulle annetut vahvuudet

LUE LUUKKAAN EVANKELIUMI 19:12-27

"Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia". Luukkaan evankeliumi 19:17

Henkilökohtaisen tai yhteisöllisen menestyksen ehdottoman tärkeä ainesosa on tuotteliaisuus. Liketoiminnan on tuotettava tulosta pysyäkseen kukoistavana, ja yksittäisten työntekijöiden on ahkeroitava ja käytettävä viisautta, mikäli he haluavat edistyä työssään.

Uskovan asema ja varmuus Kristuksessa on täysin riippumaton hänen suorituksestaan, sillä Isä rakastaa omiaan ehdottomalla rakkaudella ja hyväksynnällä. Jumala kuitenkin haluaa, että hänen lapsensa käyttävät niitä luontaisia kykyjä ja hengellisiä lahjoja, jotka hän on antanut. Periaate käy selvästi ilmi vertauksessa leivisköistä: tuottelias palvelija palkitaan ja saamaton työntekijä jätetään ilman palkkaa, koska hänellä ei ollut minkäänlaista aloitekykyä eikä työintoa.

Epäonnistumisen pelko on ehkä suurin este monen kristityn tuotteliaisuuden tiellä. Opinnot jäävät kesken, epäonnistumme annetussa tehtävässä, tuotamme esimiehellemme pettymyksen ja lopulta emme voi muuta kuin päätellä, että meiltä puuttuu riittävät eväät menestykseen. Mikä valhe! Jumalan silmissä epäonnistuminen ei ole ikinä lopullista. Meillä on sellaisia esimerkkejä kuin Daavid, Mooses, Markus ja monia muita, jotka mokasivat täysin mutta löysivät silti suosion Jumalan kasvojen edessä. Jumala haluaa, että otat virheistä opiksesi ja luotat siihen, että hän auttaa sinua jatkamaan eteenpäin.

Sinulla on kaikki mahdollisuudet elää tuotteliasta elämää ja tuntea tyytyväisyyttä tekemisistäsi. Kun käytät kykyjäsi ja lahjojasi, teet aivan varmasti myös virheitä, mutta se on vain hetkellistä. Jos kuuntelet Jumalaa, hän sanoo sinulle: "Mainiota! Sinä olet hyvä palvelija."

Niiden sanojen kuuleminen on meidän rakkain palkintomme.

Isä, ylistän sinua siitä, ettei epäonnistuminen ole sinun silmissäsi ikinä lopullista. Poista epäonnistumisen pelko ja anna minulle varmuus. Auta minua oppimaan virheistäni.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.10.2018 21:10

7. LOKAKUUTA

Napanuora Jumalan ja minun välillä

LUE JEREMIA 33: 1-3

Minä huudan sinua avukseni, sillä sinä vastaat minulle, Jumala; kallista korvasi minun puoleeni, kuule minun puheeni. Psalmi 17:6

Usein kellahdamme illalla väsyneinä vuoteellemme ja nukahdamme muistamatta kertoa Jumalalle, että rakastamme häntä. Jumala ei ole riippuvainen tunteenilmauksistamme, mutta Raamattu osoittaa, että Jumalallakin on tunteet. Muistamme, miten Jeesus itki Lasaruksen haudalla ja miten hän ilmaisi syvää kiintymystä Mariaa kohtaan, joka oli juuri voidellut hänen jalkansa tuoksuöljyllä. Jeesus osoitti todellista välittämistä muuttaessaan kokonaisen päivän aikataulua, jotta voisi tavata kaivolla naisen, joka tarvitsisi eläviä sanoja. Hänen rakkautensa ja pohjaton huolenpitonsa saivat hänet aina ojentamaan kätensä toisten avuksi.

Rukous on käsien kurottamista Jumalan puoleen, napanuora meidän ja Jumalan välillä. Jos synti tai muiden asioiden asettaminen tärkeämmälle sijalle tukahduttaa rukouselämämme, suhteemme Jumalaan tärveltyy. Vihollisen tavoite on saada meidät pois rukousyhteydestä Jeesukseen. Vihollinen tuo muita kiinnostuksen aiheita tai puhuu lannistavia sanoja, jota alkaisimme epäillä Jumalan hyvää tahtoa elämässämme.

Miten voimme taistella rukouselämän salakavalaa tuhoojaa vastaan? Kannattaa rukoilla joka tilanteessa ja käyttää luovaa mielikuvitusta, kun etsimme tapoja vuodattaa ajatuksemme Jumalalle. Jumala tuntee aikataulumme rajoitteet, joten voimme suoraan pyytää, että hän auttaa meitä varaamaan päivittäin aikaa, jonka voimme viettää kahden hänen kanssaan. Se voi merkitä sitä, että hän auttaa meitä heräämään hieman aikaisemmin, tai ehkä huomaamme, että illan rutiinit voikin järjestää uudella tavalla.

Vaihtoehtoja on monenlaisia, mutta kaiken ydin on oikea sydämen asenne. Jumala näkee sydämen motiivit. Jos vilpittömästi haluat uudistua rukouselämässäsi, Jumala varmasti auttaa sinua siinä.

Herra, vahvista rukouksen yhteyttä, joka sitoo minun henkeni sinuun. Auta järjestämään päivittäinen aikatauluni sillä tavoin, että voin viettää enemmän aikaa kanssasi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.10.2018 19:14

20.LOKAKUUTA

Tee työsi minussa, Herra!

LUE EFESOLAISKIRJE 3: 14-21

Että hän antais teille voimaa kunniansa rikkauden jälkeen, että te hänen Henkensä kautta väkeväksi tulisitte sisällisessä ihmisessä Ef. 3:16 [Biblia]

Patrick Morley on kirjoittanut kirjan Walking with Christ in the Details of Life (Kuljemme Kristuksen kanssa elämän ykistyiskohdissa, suom. huom) Kirjan sivuilla Morley kuvailee rukouselämäme kasvua muun muassa näin:

Me ihmiset olemme täynnä tarpeita. Kun Jumala löysi meidät, olimme palaneet loppuun tarpeidemme keskellä: ihmissuhteiden, tunteiden, taloudellisten, moraalisten ja psykologisten tarpeiden keskellä. On siis aivan luonnollista, että uskonelämämme varhaisten rukousten pääosan vievät ajalliset tarpeet, kunnes ajallinen elämämme alkaa suoristua Jumalan tahdon mukaiseksi. Hengellisen vaelluksemme alkua kuvastavat pyynnöt ja anomiset.

Kun näemme Jumalan uskollisuuden ja sen, miten hän välittää meistä, haluamme oppia seuraamaan häntä. Haluamme antaa omat mielettömät ajatuksemme pois ja valitsemme niiden tilalle Herran tien. Sen sijaan, että yhä rukoilisimme: "Herra, anna minulle...", me rukoilemmekin näin: " Herra, tee minusta.." Antautuminen Herran tahdon ohjattavaksi kohoaa ajatuksissamme tärkeimmälle sijalle.

Asenteiden aikuistuminen oli myös Paavalin keskeinen pyyntö, kun hän kantoi Efeson seurakuntaa rukouksissaan Heran eteen. Uskovien päivittäiset huolenaiheet muistuttivat pohjimmiltaan aika tavalla tämän päivän kristittyjen huolia ja murheita. Mieti, miksi Paavali kertoi pyytäneensä Jumalalta efesolaisille: "Rukoilen, että hän sanomattomassa kirkkaudessaan hengellään vahvistaisi ja voimistaisi teidän sisäistä olemustanne."

Herra haluaa, että tulet hänen luokseen pienimpienkin käytännön tarpeittesi kanssa, ja samalla hän muistuttaa, että voit vapaasti rukoilla kaikkein syvimpiä hengellisiä rikkauksia.

Isä, tee työsi minussa! Antaudun sinun tahtoosi. Vahvista sisäistä olemustani voimallasi Hengen kautta kirkkautesi mukaisesti.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.11.2018 15:26

6. MARRASKUUTA

Kuuntelemisen avain

LUE 2. SAMUELIN KIRJA 7

"Lakatkaa te huolehtimasta! Tietäkää, että minä olen Jumala, kaikkia kansoja mahtavampi, korkein koko maailmassa." Psalmi 46:10

Jumala oli juuri tehnyt liiton Daavidin kanssa. Monien muiden asioiden ohella Jumala lupasi hänelle pojan, Salomon, joka eräänä päivänä rakentaisi Herralle temppelin. Siitä Daavid oli uneksinut. Israelin kuninkuus ei muutamia lyhyitä keskeytyksiä lukuun ottamatta koskaan lähtoso Daavidin talosta, ja eräänä päivänä se saisi lopullisen täyttymyksensä Krituksessa.

Mikä hengästyttävä määrä lupaukisia ja mikä loistelias ilmoitus täydestä armosta. Jumala teki liiton Daavidin kanssa jo ennen kuin tämä lankesi syntiin ja vietteli Batseban. Kyllä Jumala tiesi, mitä Daavid lähitulevaisuudessa tekisi, mutta armossaan hän silti päätti rakastaa Daavidia ja rakensi heidän välilleen iankaikkisen suhteen. Jumala puhui Daavidille profeetta Natanin kautta, ja Daavidin vastaus Natanin välittämään viestiin on mainio esimerkki siitä, miksi Daavidia kutsittiin Jumalan mielen mukaiseksi mieheksi.

Daavidin sydämen ensisijainen halu oli palvoa ja rakastaa Jumalaa. Hän sanoi: "Herra, minun Jumalani, täytä nyt sanasi, jonka olet lausunut minulle ja suvulleni." (2 Sam. 7:25).

Jumala tahtoisi, että annamme hänelle nöyrän palvontamme ja kiitoksemme. Hän kaipaa sitä, että annat sydämesi kokonaan hänelle. Juuri niin Daavid teki, ja siksi hänen yhteinen aikansa Herran kanssa oli niin suloista. Jos tahdot elää lähellä Herraa, aloita polvistumalla hänen eteensä ja palvomalla häntä.

Herra, etsin lähempää yhteyttä kanssasi. Tiedän, että se tapahtuu palvonnan kautta, joten opeta minua palvomaan sinua hengessä ja totuudessa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.12.2018 14:27

30. JOULUKUUTA

Etsitkö oikotietä

LUE MATTEUKSEN EVANKELIUMI 6:25-34

Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä. 1 Tessalonikalaiskirje 5:24

Kyltissä luki: Vaara! Pysy polulla. Neljätoista retkeilijää ei kuitenkaan kiinnittänyt varoitukseen huomiota vaan aloitti kiipeämisen. He järkeilivät, että mitä pikemmin he pääsisivät huipulle, sitä enemmän aikaa heille jäisi rinteen reunamia koristavien mielenkiintoisten riippukivimuodostelmien tutkimiseen.

Puolivälissä seinämää kolmanneksi viimeisen miehen jalka lipsahti ja lähetti irtokiviä alla kiipeävien kahden miehen päälle. Samalla hetkellä kaksi viimeistä kiipeilijää horjahtivat ja lähtivät kierimään alas jyrkkää rinnettä. Matkallaan alaspäin he yrittivät epätoivoisesti tarttua pieniin pensaisiin ja kasveihin toivoen niiden hidastavan syöksyä, mutta mikään ei auttanut.

Lopulta miehet pysähtyivät haavoilla ja mustelmilla, ja toinen heistä tajusi kätensä menneen murskaksi. Kaikki retkeilijät myönsivät, ettei heidän olisi kannattanut oikaista lyhyempää reittiä, sillä sen takia kaksi heidän parasta ystäväänsä olivat olleet vähällä menettää henkensä.

Hyvin harvat elämän oikopolut ovat vaivan arvoisia. Saatamme muutaman kerran selvitä niistä ruhjeitta, mutta jos päätämme valita tien, joka ei kuulu Jumalan suunnitelmaan, jäämme aina loppujen lopuksi häviäjän osaan.

Jos sinusta tuntuu, että Jumala viivyttelee jonkin sinulle antamansa lupauksen toteuttamisessa, mieti uudestaan, miten paljon hän sinua rakastaa ja miten omistautunut hän on sinun kasvullesi ja menestyksellesi. Älä hätäile. Mitä tahansa hän onkaan varannut sinua varten, sitä kannattaa odottaa. Iankaikkisuus kuuluu hänelle, ja voit luottaa siihen, ettei hän unohda lupauksia, jotka hän on sinulle antanut.

Herra, joskus näyttää menevän todella pitkä aika, ennen kuin lupauksesi täyttyvät. Auta etten hätäilisi. Sinun suunnitelmasi on odottamisen arvoinen. Tahdon kulkea sitä tietä, jonka olet suunnitellut minua varten.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.01.2019 18:36

19. TAMMIKUUTA

Uskon unelmat

LUE PSALMI 71: 14-22

Sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. 2 korinttilaiskirje 5:7

Kun Jumala antaa lupauksen tulevaisuuttasi varten, hän on vastuullinen avaamaan oikean oven oikeaan aikaan, niin että se näky toteutuu. Kirjaiija ja opettaja Henrietta Mearsilla oli hyvä elämänohje: kun Jumala on mukana kuvassa, saa uneksia suuria.

Henrietta Mears unelmoi suuria sillä seurauksella, että hän muutti pienen kalifornialaisen opiskelijaryhmän menestykkääksi evankeliointi liikkeeksi, joka rohkaisi tuhansia vaeltamaan uskossa Kristuksen kanssa.

Vuonna 1937 Henrietta joutui kohtamaan mielenkiintoisen ongelman. Kasvava nuortentyö oli laajentunut niin valtavaksi, että heidän kokoustilansa oli aivan liian ahdas. Jumala ilmoitti antavansa heille uuden tapaamispaikan, joka vastaisi heidän tarpeitaan.

San Bernardinon vuorilla vapautui juuri niihin aikoihin kiinteistö, entinen lomakeskus, mutta hinta oli reilun alennuksenkin jälkeen liian korkea. Henrietta oli kuitenkin sitä mieltä, ettei uskon tietä kuljeta sen mukaan, mitä silmä näkee tai mitä ihmisjärki väittää, vaan uskon tiellä hallitsee Kaikkivaltias Jumala.

Onko elämässäsi tarpeita, jotka tuntuvat ylitsepääsemättömän suurilta? Luota Jumalaan, sillä hän on varannut sinulle kaikkein parasta.

Jumala, anna minulle kyky pitää kiinni suurista unelmista. Poista näkökykyäni rajoittavat esteet ja auta minua katsomaan yli luonnollisten olosuhteiden, jotka rajoittavat uskoani.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.03.2019 11:08

2. MAALISKUUTA

Jerikon muurit elämässä

LUE JOOSUA 6

Ole luja ja rohkea; sillä sinä jaat tälle kansalle perinnöksi sen maan, jonka minä heidän isillensä vannotulla valalla olen luvannut antaa heille. Joosua 1:6

Kukaan kunniamerkinsä ansainnut sotapäällikkö ei lähtisi taisteluun valmistautumatta, ilman selvää ja vakuuttavaa hyökkäyssuunnitelmaa. Riski olisi liian suuri ja voitonmahdollisuudet olemattoman pienet. Kuitenkin Jumala halusi Joosuan toimivan juuri siten. Joosua lähti kohti mahtavaa ja täydellisesti varustettua Jerikon kaupunkia ilman minkäänlaisia sotatoimenpiteitä, turvanaan vain Jumalalta saatu marssikäsky ja lupaus siitä, että israelilaiset selviytyisivät voittajina.

Miten Joosua pystyi pitämään päänsä pystyssä ja astumaan varmoin askelin taistelukentälle? Hän tiesi, kuka oli tilanteen Herra. Hänen ei tarvinnut kantaa murhetta mahdollisesta häviöstä tai tappiosta. Hetkelliset heikkouden tunteet pyyhkäistiin pois viimeistään sillä hetkellä, kun muurit tulivat rymisten alas. Kaikki epäilykset unohtuivat siinä riemun huumassa, kun he valloittivat kaupungin Herralle.

Sinun jerikosi voi olla ongelma, jota et pysty ratkaisemaan, tai päättynyt ihmissuhde, joka on jättänyt selviteltäväksesi sydänsuruja. Kohdatessasi oman elämäsi jerikon saat luottaa siihen, että Jumala pystyy voittamaan sen. Sinun varustuksenasi on hänen Sanansa, jonka totuutta saat noudattaa ja soveltaa joka tilanteessa.

Et ehkä edes ymmärrä, miten tilanne ratkaistaan, ja lopputulosta odottaessasi saatat tuntea olosi kaikkea muuta kuin voitokkaaksi. Silti totuus on se, että Herran kanssa et koskaan jää häviäjäksi. Voitto kuuluu sinulle.

Taivaallinen Isä, auta etten kantaisi murhetta edessä häämöttävistä linnakkeista. Haluan vastaanottaa sinun ohjeesi. Kun kohtaan jerikon omassa elämäsäsni, muistuta minua siitä, että voitto kuuluu minulle.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.04.2019 10:12

5. HUHTIKUUTA

Vain armo

LUE 1. KORINTTILAISKIRJE 15:1-28

Mutta tämä [Kristus] on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle. Hebr. 10:12

Monilta puuttuu elämästä ilo, koska heilä ei ole varmuutta suhteestaan Kristukseen. Jeesuksen aikana eläneet juutalaiset uskovat, että lain pitäminen oli ainoa tapa olla täysin varma asemastaan Jumalan edessä. Heidän mielestään lain noudattaminen oli mitattavissa oleva todiste siitä uskosta, joka heillä oli.

Jeesus tuli näyttämään ihmiskunnalle jotakin aivan uutta: Jumalan ehdottoman rakkauden ja hyväksynnän. Juutalaiset johtajat olivat tiukasti sidoksissa lakiin eivätkä halunneet hyväksyä ajatusta armosta ja siitä, että pelastus on Jumalan lahja. Voimme vain kuvitella heidän vihaiset ilmeensä, kun Jeesus ilmoitti heille olevansa lain täyttymys. Kristuksen kautta meillä on pääsy Isän luo ilman lain taakkaa ja sen seurauksia. Vain armo vahvistaa asemamme Jumalan edessä.

Jeesus sanoi Nikodemokselle, että ihmisen täytyy syntyä uudesti (Joh. 3:7). Hänen sanansa ilmaisivat, että jokainen tarvitsee hengellisen uudestisyntymisen ja että se on jotain, mitä ihminen ei voi saada aikaan. Emme voi tehdä mitään ansaitaksemme oman pelastuksemme. Pelastukseen tarvitaan vain armo eikä mitään muuta.

Seuraavan kerran, kun alat epäillä omaa pelastustasi, ajattele ristiä. Armo maksoi synneistäsi vaaditun hinnan, ja synnit on iankaikkisesti sovitettu. Pelastuksen varma perusta on Jumalan armon voima.

Isä, minut on pelastettu armosta, ei enempää eikä vähempää. Minä hyväksyn sen. Kiitos.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 21.04.2019 15:45

21.HUHTIKUUTA

Lopullinen voitto

LUE KOLOSSALAISKIRJE 2:13-15

Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu. Roomalaiskirje 8:11

Jeesuksen risti tyydytti Jumalan pyhän oikeudenmukaisuuden, sillä ristillä maksettiin synnin hinta, joka oli kuolema. Ristillä käytiin myös kosminen taistelu, jossa Jeesus saavutti lopullisen voiton.

Tuhatkahdeksansataaluvulla elänyt skotti John Eadie kirjoitti, että lunastutyö pitää sisällään sekä lunastuhinnan maksamisen että valta-aseman riiston. Ristillä meidät ostettiin vapaiksi ja samanaikaisesti saavutettiin voitto vihollisesta. Ristillä vuodatettiin se veri, joka pyyhki rangaistustilimme puhtaaksi, ja ristinkuolemansa kautta Jeesus yhdellä iskulla nujersi saatanan vallan.

Teologi F.F. Bruce on kuvannut tilannetta toisilla sanoilla. Jeesus roikkui ristillä avuttomana, kädet ja jalat naulattuina puuta vasten. Vihollisen joukot kuvittelivat, että hän oli täysin saatanan vallassa, ja ne ryntäsivät hänen kimppuunsa pahoin aikein, mutta hän vastusti niitä loppuun asti ja selätti ne kaikki.

Kristittyinä saamme elää voitosta käsin. Meidät on vapautettu lain kirouksesta ja olemme jo saaneet riemuvoiton kuoleman vallasta, synnistä, helvetistä ja saatanasta, koska Jeesus voitti Golgatalla. Hetken näytti, kuin hän olisi jäänyt häviölle kaiken julmuuden ja ylenkatseen edessä, mutta hän kukisti jokaisen vastustajan.

Herra, kiitos siitä voitosta, jonka sinä saavutit. Jeesus, sinä poistit lain kirouksen ja kukistit ja nöyryytit kuoleman, synnin, helvetin ja saatanan. Kiitos, että hait minulle voiton Golgatalla.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.05.2019 14:50

14. TOUKOKUUTA

Ajattelemisen aihetta

LUE EFESOLAISKIRJE 2:1-7

"Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko." Matteuksen evankeliumi 26:41

Ajatusten hallinta voi olla vaikeaa, varsinkin jos avaa oven mielikuville, jotka eivät ole Kristuksen mielen mukaisia. Monet kristityt väittävät, ettei heillä ole mitään ongelmia ajatustensa kanssa. He eivät haudo mitään syntisiä mietteitä eivätkä ole tehneet kompromisseja suhteessaan Jumalaan. Usein meiltä jää kuitenkin tiedostamatta, että vääriä ajatusmalleja ovat myös huono itsetunto ja kielteiset ajatukset toisia kohtaan.

Ihmismieli on niin laaja, että sinne mahtuu valtavat määrät vastaanotettua ja varastoitua tietoa. Aivot ovat niin monimutkaiset, etteivät tiedemiehet vieläkään tunne niiden kaikkia toimintamahdollisuuksia. Yksi on kuitenkin varma. Ajattelemme itsestämme sen mukaan, mitä pidämme totuutena. Jos rakennamme mieleemme kielteisen ajatusjärjestelmän omaa henkilöllisyyttämme kohtaan, silloin myös toimimme kielteisesti. Jos sisäinen ääni sanoo sinulle, että olet ruma, katso peiliin ja sano ääneen: "Minä olen kaunis Jumalan lapsi, ja hän rakastaa minua juuri tällaisena. Piste."

Jumala ei ikinä vähättele tai nollaa sinua. Hän ohjaa sinut anteeksiannon alttarille, niin että saat kokea hänen mahtavan rakkautensa ja huolenpitonsa sydänjuuria myöten. Kahdenkeskisellä kohtaamispaikalla hän antaa sinulle uuden alun. Siinä on paljon hyvää ajattelemisen aihetta.

Isä Jumala, ylistän sinua siitä, että olen sinun lapsesi ja sinä rakastat minua juuri tällaisena. Minä olen voittaja.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19826
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron