Sinä ahtaalla oleva ihminen!

Sinä ahtaalla oleva ihminen!

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.11.2013 14:46

Vaikka syntisi olisivat millaisia tahansa ja vaikka olisit langennut pyhän parannuslupauksesi jälkeenkin, niin kuuluvathan kaikki ahdistusta aiheuttavat syntisi niihin synteihin, jotka Jeesus kantoi ristille.

Muistathan, että Raamattu sanoo kaikille: ”Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra?” (Hes. 18:23) - ”Hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen” (2. Piet. 3:9).

Raamattu myös sanoo: ”Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan” (1. Tim. 1:15). Siihen voi lisätä, että hän tuli pelastamaan kaikenlaisia syntisiä, olivatpa nämä syntiset minkä nimisiä tahansa ja missä asemassa hyvänsä, olivatpa he ensi kertaa johonkin langenneita tai jälleen uudestaan samoihin kiusauksiin langenneita. ”Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä” (1. Joh. 1:7).

Näistä lauseista ei voi erottaa pois sinun syntejäsi eikä sinua itseäsi, hyvä lukijani. Totta, synnit ovat monenlaiset, mutta Jeesuksen Kristuksen kallis veri ja ansio pelastaa kaikenlaisista synneistä.

Jumala on sanassaan julistanut kaikki ihmiset syntisiksi, että he kadotustuomion pakottamina turvautuisivat hänen laupeuteensa ja etsisivät pelastusta hänen armostaan. Kuten Raamattu sanoo: ”Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi” (Room. 11:32).

Christian Scriver (1629-1693)
Syntien anteeksisaaminen, 1960
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Sinä ahtaalla oleva ihminen!

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.09.2014 11:57

Oletko jo saanut kokea; mitä on kun saa syntinsä anteeksi? Mikä voisikaan olla ihanempaa ja parempa ihmislapselle, kuin saada kaikki syntinsä anteeksi. Nekin, joita ei edes ymmärrä synniksi. Siksi rohkaisenkin juuri sinua rakas ystäväni, vain etsimään Herran Jeesuksen kasvoja ja Isän Jumalan tahtoa elämääsi.

Ei ole niin syntistä tai epäonnistunutta, kurjaa ihmistä, joka ei voisi saada kaikkia syntejään anteeksi, kun niitä koko sydämellään katuen rukoillen pyytää Jeesukseltaan. Jos nyt koet olevasi niin kurja ja epäonnistunut, aina vain palaat samoihin synteihin ja rikkomuksiin, vaikka niitä olet jo ties kuinka monesti anteeksi pyytänytkin ja saanut anteeksi, niin Älä luovuta, vaan jaksa pyytää yhä vain niitä; uudestaan ja uudestaan anteeksi. Ehkä Herra salli sinua koeteltavan ja sitä, että: tuletko takaisin ristinsä juureen niitä anteeksi pyytämään, vai: luovutatko ja sanot; "Antaa olla, en kykene olemaan tekemättä aina vaan uudestaan näitä rikkomuksiani. Ei Herra enään halua antaa minulle niitä anteeksi, kun en muutu" Annatko periksi ja luovutat? Et kai? :???:

Hän aivan varmasti antaa anteeksi ja armahtaa, koska hän ei saata itseään kieltää, sanoo Raamattu. Kuule, kyllä sinä muutut, jos et niin kauheesti, niin aina kuitenkin pikkusen. Muutos ja muuttuminen on pitkä prosessi ja se voi kestää kauankin, mutta ei vain saa antaa periksi. Herra kasvattaa meitä jokaista eri tavoin mutta yksi koulutus on juuri se, kun me: vain jaksamme ja haluammekin palata verisen ristinsä juureen tekemään parannusta aina kun tajuamme tehneemme syntiä, tai rikkoneemme jotakin ihmistä, tai Jumalaamme vastaan. Se on aina prosessi, joka jatkuu ja kestää, mutta samalla koko ajan muuttuu ja lähentyy lopputulostaan..

Jaksa siis rukoilla, äläkä kuuntele vihollisen valheita, syytöksiä, höpinöitään, joilla se koittaa saada sinut antamaan periksi ja luovuttamaan. Lyömään, kuin rukkaset naulaan; Ei NIIN,Ei! Vaan kärsivällisyyttä ja kestäväisyyttä tarvitaan ja parannuksenteko on jokapäiväistä: loppuun asti.. Koskaan meistä ei tule niin hyviä, tai pyhiä ettemmekö tekisi syntiä, tai tarvitsisi rukousta ja apua, voimaa, anteeksi antoaan..Pysy siis ristinsä juurella, niin saat avun ja vapautuksen.. Saakoon Herramme Jeesuksen Kristuksen Golgatalla vuodatettu sovintoveri puhdistaa sinut; nyt ja aina, kunhan vain sitä pyydät Häneltä, siis syntejäsi ja väärään menoasikin anteeksi. Hän armahtaa kyllä ja antaa anteeksi katuvalle sielulle..

Raamattu myös sanoo: ”Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan” (1. Tim. 1:15). Siihen voi lisätä, että hän tuli pelastamaan kaikenlaisia syntisiä, olivatpa nämä syntiset minkä nimisiä tahansa ja missä asemassa hyvänsä, olivatpa he ensi kertaa johonkin langenneita tai jälleen uudestaan samoihin kiusauksiin langenneita. ”Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä” (1. Joh. 1:7).

Näistä lauseista ei voi erottaa pois sinun syntejäsi eikä sinua itseäsi, hyvä lukijani. Totta, synnit ovat monenlaiset, mutta Jeesuksen Kristuksen kallis veri ja ansio pelastaa kaikenlaisista synneistä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Sinä ahtaalla oleva ihminen!

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.08.2022 15:31

Katselin tätä ja mietin, miten monet meistä uskovistakin ovat nyt ahtaalla niin taloudellisten asioiden takia, kuin myöskin siinä, kun kukin tiedämme oikein hyvin, miten sielunvihollinen on tosi aktiivinen tässä ajassamme ja joka koittaa kaikin keinoin saada meidät Herran omat väsymään, luovuttamaan taistelun sekä kilvoittelummekin uskossa. Se saa meidät lamaantumaan ja uskomaan, ettei jaksa enää taistella, ei yrittää pysyä uskossakaan, tms.. :roll:

Luuk. 14:
27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
30 sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?

31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.

33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
34 Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?
35 Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"

Mietin tuota Raamatunpaikkaa? :think:

Ne saattaa olla sinusta kovia sanoja tai vaatimuksia kun voimat on jo muutenkin loppu? Meillehän ei ole luvattukaan mitään helppoa elämää, ruusutarhaa, löhöämistä, itsemme kestitsemistä tai mielitekojemme täyttämistä, tms.. Ei! Vaan meidät on rakkaat laitettu kilvoittelemaan uskossamme, kuolemaan omalle lihamme tahdolle sekä maailman tarjonnallekin ja vain turvaamaan, turvautumaan Jumalaan aivan kaikessa. Sekä elämään parannuksessa. Tiedän, tiedän, eihän enää saa puhua parannuksenteosta, mutta miksi me uskovina vaikenemme siitä, kun Jumalan sanakaan, joka Ei Koskaan Muutu, puhuu siitä ja sen tärkeydestä?! Siksikö, ettemme itse tahdo elää parannuksessa ja samalla syntien anteeksipyytämisessä sekä niiden anteeksi saamisessakin? Vaiko ihmispelon takia? Tai, kun lihalliset uskovat eivät kärsi kuulla kehotusta muutokseen, muuttumiseen, itselleen kuolemiseen tms? :roll:

Me kaikki jo tiedämme mitä on odotettavissa tulevaisuudessa ja ne ei todellakaan tule olemaan kenellekään mitään helppoja aikoja, vaan siinä katsotaan mikä on meille tärkeintä, rakkainta, tai miten suhtaudumme Jumalan Sanaan, Jumalaan, toisiimme, ja tahdommeko palata takaisin ristin juurelle, polvistua siihen ja tunnustaa, että olemme jo niin mukautuneet hyvinvointiin, ettemme oikein edes tiedä; miten selvitä tulevista vaikeista ajoista. Ja minä itse olen siinä joukossa mukana yhtälailla kuin sinäkin kallis uskova ystäväni, en lue itseäni siitä mitenkään pois, ei, siihen en voi lähteä, vaan; yhtälailla huoli tulevasta on minunkin sydämelläni kuin se varmasti on sinunkin sydämelläsi. :-|

Christian Scriver kirjoitti:Vaikka syntisi olisivat millaisia tahansa ja vaikka olisit langennut pyhän parannuslupauksesi jälkeenkin, niin kuuluvathan kaikki ahdistusta aiheuttavat syntisi niihin synteihin, jotka Jeesus kantoi ristille.

Muistathan, että Raamattu sanoo kaikille: ”Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra?” (Hes. 18:23) - ”Hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen” (2. Piet. 3:9).

Niin.. paranukseen, suostutko, suostummeko siihen, tai koemmeko siihen enää edes tarvetta? Onko se vain niitä huonoja ja syntiin lankeavia uskovia varten tarkoitettu? Ei kai nyt sentään minua varten joka pyrin elämään lähellä Herraa, olemaan rukouksessa, tutkimaan Sanaa, käyn seurakunnassakin ja ehtoollisellakin käyn.. Ei kai minun nyt tarvitse mitään parannusta tehdä? Onko nämä sinun ystäväni ajatuksiasi? Minun ajatuksiani se ei ole, koska koen ja tiedänkin, etten selviä, pysy uskossa, enkä siis pääse myöskään kerran taivaan kotiinkaan, jos en tee joka päivä parannusta ja kiitä siitä, kun saan olla lähellä Herraani Jeesusta Kristusta, ja kun Pyhä Henki puhuu minulle, kehottaa, nuhteleekin, varoittaa, rohkaisee, jne..

Laitankin tuon Raamatunpaikan tähän linkkinä, mikä nousi sydämelleni; Hepr. 3: Lueppa mitä siinä sinullekin ja minulle, meille jokaiselle Herran omalle sanotaan ja mistä siinä puhutaan.. Lue se rukouksella.

Mark. 13:
4 "Sano meille: milloin tämä tapahtuu, ja mikä on merkki siitä, että kaikki tämä alkaa lopullisesti toteutua?"
5 Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
6 Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

7 Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu.
8 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.

9 Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.
10 Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille.
------------------------------------------------------------
19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.
20 Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät.

21 Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.
23 Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki.

24 Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
25 ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät.
26 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella.
27 Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen.

28 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
29 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

32 Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
33 Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

34 On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa.
35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
36 ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.
37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Ja tämä Raamatunpaikka tuli vahvasti sydämelleni ja siksi laitan sen sinullekin..

Luuk. 21:
34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta
35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

Paljon voimia sekä siunaten sinua! Yhdessä jaksamme, kukaan ei jaksa, pysty, tai edes pysy yksin uskossa.!Jeesus tulee noutamaan omiaan, olethan valmiina ja heidän joukossaan, niin ettei mikään tästä maailmasta saa sinua jäämään pois ylösotosta, kun sydämesi olisikin rakastunut tähän maailmaan tai tavaraan.. Älköön mikään saako sinua väsymään taistelemaan, koska lihamme on heikko, ja tarvitsemme rukousta, veren puhdistusta päivittäin, itsellemme ja mukavuuden haluillemmekin kuolemista. Herra katsoo sydämeen, ei ihmiseen millainen hän sitten onkin ei, vaan Sydämeesi! Mitä Hän näkee tai löytää sieltä.

Kaikki olemme yhtä syntisiä, syntejähän voi olla vaikka millasia: pieniä, isoja, näkyviä, salaisia, mutta ne kaiki on hyvä tuoda Golgatan ristille ja verellä pestäviksi, puhdistumaan ja muuttumaan, nöyrille Hän antaa armon..Pysy Jeesuksen omana ja lähellä Häntä, ristiään..Hän on luvannut auttaa ja olla kanssamme maailman loppuun asti, älä väsy, luovuta, jaksa vielä hetkinen ja pyydä vaikka rukoustukea toisilta..Rinnallakulkijoita tarvitaan ja tsemppaajia.. :thumbup: :wink:

Tämä laulu vielä johon sydämeni yhtyy; Nina Åström - Rinnallakulkija
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito