Jeesuksen oma kirjoitti:Raamattu on Jumalan totinen Sana. Jumalan Sana todistaa opetukset, toiminnan ja erillaiset ilmiöt oikeiksi tai vääriksi. Jos opetus ei ole samassa linjassa Raamatun Sanan kanssa, se ei ole Jumalasta. Jumala ei koskaan toimi Sanansa vastaisesti.
Juuri näin, niin kuin sisko tässä sanookin, että: Raamattu paljastaa totuuden siitä, onko jokin opetus tai toiminta Jumalasta vaiko eikö ole. Ihminen on hyvä keksimään vaikka ja mitä ja uskomaan, sekä uskottelemaan että jokin asias, toimintamalli tms koroittaa Kristusta Jeesusta. Mutta kuinka usein tänä aikana se onkin paljolti vain ihmisen omaa ajattelua, etten sanoisi
luuloa ja lihansa suosimista. Haetaan mainetta ja kunniaa, kiitostakin kun ollaan esillä, puhutaan mitä sylki suuhun tuo ja otetaan murunen Raamatusta ja loput muiden opetuksista, tai oman ajattelun tuotosta.
Kuinka paljon nyt on esillä opetusta, ettei kaikkea voi
muka löytää Raamatusta, tai ei voi edes olla Raamatussa minkä Jumala voi tehdä, sanoa, tms. Tai ettei Raamattua pidä lukea ns kirjaimellisesti, vaan vain kuin elämän ohjeena, mutta ei oppikirjanaan.
Tämä on valitettavan yleinen ajattelu niillä, jotka eivät tahdo alistua Jumalan Sanan alle tottelemaan. Vaan haluavat ITSE päättää; mitä uskovat ja miten uskovat, miten elävät ja toimivat, jopa opettavat..Halutaan ilmestystietoa ja taivasseikkailuja, ym väärää..Siis suomeksi sanottuna; halutaan ruokkia omaa lihaa ja toivotaan että muutkin haluaisivat ruokkia omaa lihaansa, eikä niinkään totella Sanaa, koska se aina hiukka kirpasee ikävästi omassatunnossa,
kun ei kuitenkaan haluta Muuttua!Juttelin kerran aikoinaan vuosia sitten erään ihmisen kanssa joka sanoi olevansa uskossa ja hän selitti ummet ja lammet miten Jumala oli hänelle ilmestynnyt ja mitä Jumala oli hänelle näyttänyt ja puhunut, jne.. Heti alkuunsa jokin alkoi kuin tökkiä, koska se oli enempikin utopiaa, kuin Raamatullista ja sellaista kuin itse uskovana en olisi voinut allekirjoittaa. Ja aikani kuunneltuani ja tutustuessani kyseiseen ihmiseen paremminkin, niin aloin tajuta, ettei hän olekaan nyt ollenkaan oikeilla jäljillä
"uskossaan" vaan hän puhui, kuin nyt tänä päivänä sen jo ymmärränkin sen olleen: ihan muun voiman puhetta ja ilmestyksiä, ym kuin Jumalan. Hän sitoi minua itseensä ja soitteli ja.. Hän alkoi määräillä minua ja kielsi täysin sen minkä silloin ymmärsin Jumalan tahdoksi ja Sanaksikin. Hänellä oli aina jokin muu selitys ja alkoipa jo lopulta sanoa minun olevan rikkinäisyyteni takia eksynyt uskossani ja ettei Raamattua pidä edes tulkita kirjaimellisesti, vaan se on vain kuin ohje, suunta, mutta sitä ei tarvitse totella, noudattaa niin kamalan tarkkaan. Häntä suututti yhä vain enemmän ja enemmän kun en suostunutkaan totteleen häntä, enkä lopettanutkaan puhumista; mitä Raamattu sanoo jostakin asiasta..
Ja tilanne ajautui siihen, että suutuin hänelle, kun hän ei jättänyt minua rauhaan, vaan koitti vain saada mua totteleen ja uskoon itseään ja seuraan itseään, eikä Jeesusta.

Silloin se oikein paljastuikin; missä hengessä hän eli ja sain oikein kunnon haukkumisen ja uskoni halventamisen ja olin jopa murtua sen alle aivan kokonaan.. Mutta Herra auttoi ja vahvisti, Kiitos siitä Herralle!
Mutta se myöskin opetti ehkä parhaiten minua ja sai koettelemaan rukouksessa ja Sanaa lukemalla jatkossa kaiken.. Ja pienin askelin oon menny eteenpäin.. Mutta jokainen tilanne mitä on senkin jälkeen tullut elämässäni, niin ne on opettaneet aina jotain ja myöskin vahvistanut luottamustani Raamatun Sanaan, sekä tietenkin myöskin kuin pysymään lähellä veristä ristiä, ja katsomaan vain yksin Jeesukseen sekä turvaamaan kaikessa vain häneen, ei enään ihmisiin, parhaimpiinkaan..Vaan Jumalan Sanassa, Raamatussa on selvät ohjeet ja sieltä löytyy kyllä tieto ja oikea opetus siitä; Mikä on Jumalamme tahto meitä omiaan kohtaan! Pysykäämme siis vain aina siinä, eikä lähdetä ruokkimaan omaa lihaamme, joka ei tyydy koskaan mihinkään vaan aina haluaa enemmän ja lisää.
Mutta Herrassa meillä on jo kaikki ja se riittää!
Laitan loppuun tämän lainauksen, koska yhdyn siskon sanoihin täysin ja allekirjoitan ja painotan niitä. Niissä on Totuus!
Jeesuksen oma kirjoitti:Se mitä Raamatusta ei löydä voi huoletta hylätä, eikä tarvitse niiden uskoa olevan Jumalasta. Sillä Jumala ei koskaan toimi yli sen, mitä kirjoitettu on. Jos koettelemme Sanalla kaiken mitä näemme ja kuulemme on helpompi pysyä oikealla tiellä.
Meillä tulee olla rakkaus totuuteen. Meidän tulisi Raamatusta imeä Sanan väärentämätöntä maitoa.
Joh. 15:
1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.