UUSAPOSTOLI VIERAILI SUOMESSA

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.08.2026 10:25

PASTORIN PULINAT - Tutkivaa paimenuutta
7.8.2026
Äärikarismaattinen uusapostoli Paul Dewar vääntää kieroon lukuisia kristinuskon perusoppeja.

0:00 Paul Dewar, Quillermo Maldonadon opetuslapsi
01:22 väärä oppi intiimiydestä Jumalan kanssa
02:38 väärä oppi Jeesuksen maailmaan tulon tarkoituksesta
06:28 väärä oppi henkilökohtaisesta ilmestyksestä
08:37 väärä oppi Jumalan lasten manifestaatiosta
09:57 väärä oppi Jumalan lapsen auktoriteetista
14:00 väärä oppi kristinuskon olemuksesta
14:28 väärä oppi uskovan perinnöstä
19:55 väärä oppi seurakunnan olemuksesta
22:25 loppusanat

https://buymeacoffee.com/tutkivapaimen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: UUSAPOSTOLI VIERAILI SUOMESSA

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.08.2026 17:10

:think: :thumbdown: Jos nyt kuitenkin jotain tuuman tuosta miehestä, joka ei ole minun hengellinen veljeni, koska hän ei ensinnäkään kunnioita Raamatun Sanaa, eikä koe sitä edes tarvitsevansa. Ja hän vääntää kieroon kaiken, ja haluaa olla adoptoitu Jumalan lapseksi? Ymmärrätkö, mitä on, kun joku sanoo itse olevansa, tai kaikkien uskovien olevan adoptoituja..? Muistan, kun odotin ensimmäistä lastani ja sosiaali neuvoi minua antamaan lapseni heti sen synnyttyä adoptoitavaksi. Mutta, vaikka se lapsi olisikin saanut syntyä (keskenmeno) ja vaikka olisinkin sen luovuttanut adoptoitavaksi jollekin perheelle, niin siltikin hänen syntyperänsä myötä, takia olisi siltikin yhä minun lapseni, sen vain hoitaisivat jotkut muut.

Samanlainen on tämä pimeä opetus, että meidät olisi uudestisyntymisessä, tai jotenkin muuten vain aivan kuin adoptoitu Jumalan lapseksi. :thumbdown: :-o Mutta mikä siinä on pahasti pielessä, kun näin opetetaan? Se, että; "Jumala ei adoptoi yhtäkään ihmislasta, siis meitä uskovia, tai muitakaan (uskosta osattomia) itselleen!" Ei! Noh, mites tämä mies on sitten adoptoitu Jumalan pojaksi ja sen myötä, siis vain hänen mielestään hän olisi tasavertainen Jumalan poika Jeesuksen kanssa? Ja kun kuuntelee tuota eksyttäjää, niin tuntuu jo aivan siltä, että hän pitää itseään jopa suurempana ja pyhempänä, parempanakin Jeesukseen verrattuna.. :thumbdown: :shifty: :cry:

Jokainen, joka pitää itseään adoptoituna Jumalan lapseksi, on harhassa ja on yhä sen omistuksessa, josta hänen olisi pitänyt uudestisyntymisensä myötä täysin vapautua, elikkäs; saatanasta ja sen valheopeista. Ja jos hän uskoo adoptioon, niin silloinhan hän ei olekkaan vielä Jumalan täysivaltainen lapsi, vaan ja vain ainostaan se on vain hänen omaa sairasta pimeää valhe luuloaan ja on yhä lujasti Paholaisen omana ja sen kytkyeessä kiinni oleva, ja sen oma valheineen..Piste! :think: :evil:

Oletko sinä ystäväni syntynyt uudesti ylhäältä: Elävään uskoon, otettuasi Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan sydämeesi asumaan, sekä pyytänyt, että myöskin saanut Häneltä kaikki sinun syntisikin anteeksi: Hänen Golgatan keskimmäisellä ristillä vuotaneen sovintoverensä ansioista? :thumbup: Silloin sinä olet täysivaltainen Jumalan lapsi, jos näin on tapahtunut. Muutoin sinä olet yhä Sielunvihollisen omana, lapsikasteestasi huolimatta. :cry: Ja Jeesushan ei sovittanut meidän itse kunkin syntejä vain 5%;tin edestä, vaan Hän sovitti koko maailman, kaikkien ihmisten synnit ristillä, verellään: 100%;sesti, siis; täydellisesti! Hän Huusi ristillä kaiken sovitettuaan, että; SE ON TÄYTETTY! Amen ja Halleluja! :thumbup: :lol: :clap:

Voi miten sairasta, sekä pimeääkin on puhua intiimistä suhteesta Jumalan kanssa. Tai, jos et osaa, jaksa ylistää tuntitolkulla Jumalaa, niin et elä silloin intiimissä suhteessa Jumalan kanssa. Pelkkiä syytöksiä ja Hirveitä valheita joihin ei Jumala, eikä Hänen Sanansakaan yhdy. :thumbdown: :shock:

intiimi Otin vikistä tuon, vaikka uskoisin meidän jokaisen ihmisen ymmärtävän, mikä on intiimisuhde. Ja mihin se viittaa.. :-| Onko sinulla siis intiimisuhde Jumalaan, vaiko puolisoosi? Minulla on läheinen ja ihanan lämmin suhde Jumalan Poikaan: Jeesukseen Kristukseen, kuin myöskin Isään Jumalaan.. Mutta minulla ei ole muita intiimisuhteita, kuin vain yksin se, mikä meillä on mieheni kanssa muiden silmiltä salattuna. :oops: :think:

Manifestointi Laitan jälleen vain vikistä linkin manifestoimiseen, .. Noh, kukin uskoo, kun oikein toivoo, tai unelmoi, tms ihan mihin vain tahtoneekin uskoa. Vaikka uskoa jotain tapahtuvan, tai muuttuvan tuollaisen ns haavelun tai tarpeen saavuttamiseksi... :???: Se on vain inhimillistä, sielullista.. :think:

Minulla on taivaassa; Kaikkivaltias Jumala, sekä Hänen rakas Poikansa Jeesus Kristus ja Jumalan Henki, Pyhä Henki, joille voin puhua ja tuoda asioitani, sekä toivomuksianikin, tms, Rukouksessa ollessani. Kun minä polvistun, tai sinä polvistut, jos vain pystyt niin tekemään, mutta muista; Asennolla ei ole sillai kuitenkaan väliä, ei mitään pakkoa, vaan; sydämen asenne on se mikä ratkaisee, kun rukoilemme Herran Jeesuksen nimessä: Isää, Jumalaa auttamaan meitä, tms.. :thumbup: :clap: :D

:roll: Oletko muuten huomannut miten kaikki ne, jotka opettavat väärin, tai ovat harhaoppisia, olivatpa he sitten ulkolaisia, tai suomalaisia, niin he ovat: levottomia ja usein puhuvat isosti ja kuin käskevästi... Ja ovat aina kuin kiukkusia..:problem:

Sanon vielä tämän, vaikka oikein väsyttää kuunnella tuollaista puppua. :shifty: Me emme tarvitse mitään, tai minkäänlaisia ilmestyksiä, tietääkseemme, että; "Meillä on Isä, Jumala taivaassa!" Kun pyrimme elämään kuuliaisina sekä nöyrtyen, suostuenkin; alistumaan Jumalan Sanan auktoriteetin alle; tottelemaan, sekä myöskin uskomaan sen, että; Raamattu on niin ja amen; Se on: Jumalan muuttumatonta Sanaa ja Isä on taivaassa, niin kuin siellä on Jeesuskin, joka tietää jopa meidän jokaisen ajatuksetkin, ennenkuin niitä edes ääneen sanoisimmekaan; Hän Tietää, mitä sydämessämme on ja siksi emme rakkaat tarvitse minkäänlaisia ilmestyksiä, vaan ja vain Herran pelossa, pieninä ja vajavaisinakin: halun tulla Hänen eteensä kiittäen, rukoillen, lähestyen Häntä rohkeasti, niin ja uskoen sen Totuuden, että: Hän ymmärtää, sekä auttaa, sekä parantaakin, ym ym.. :thumbup:

Hän on sinunkin Isäsi, joka tunsi sinut jo ennen kuin edes olit syntynytkään ja Hän Rakastaa sinua sillä rakkaudella, joka on niin suurta ja ihmeellistäkin, ettei siihen mitkään sanat edes riittäisi sitä kuvaamaan! :thumbup: :lol: Ja Hän tahtoo armahtaa katuvaa syntistä, kurjaa ihmislasta, eikä siihen tarvita mitään latauksia saadaksesi voimaa, tms, vaan ja vain: halun etsiä Hänen läheisyyttään! Näetkö tämänkin miehen kasvot, kuin ne ovat kuin vihaiset, tiukka ilme, kuin olisi vihassa. Miksihän? Mietippä hetkinen sitä!? :think: Sanoiko hän, että Jeesus on Kristus (voideltu)? On jeesuksia, ja jeesus, mutta onko hänellä Jeesus Kristus.. ei oikein vaikuta siltä.. :-|

Laitampa vielä lopuksi tämän tutun Raamatunpaikan tähän meille;

1. Joh. 2:
18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.

26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Paljastetaan eksytykset. Herätkää, Valvokaa!