LÖYTYYKÖ RUKOUSLIINA RAAMATUSTA?

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.07.2026 16:20

PASTORIN PULINAT - Tutkivaa paimenuutta
10.07.2026
Tietyt uskovat eri kristillistä kirkkokunnista, liikkeistä ja yhteisöistä käyttävät rukousliinoja mutta puhuuko Raamattu siitä mitään?
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: LÖYTYYKÖ RUKOUSLIINA RAAMATUSTA?

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.07.2026 08:20

:think: Niin jäin kuin tuota rukousliina asiaa miettiin.. Jo onhan mulla toki siihen oma näkemyksenikin, mutta en halua kuitenkaan täysin nollatakaan sitäkin mahdollisuutta, että Herra voisi ilmestyä niinkin jonkun kohdalla. :think:

Muistan tämän Leo Meller vouhotuksen silloisessa kotiseurakunnassani ja kuinka minullekin kuin tarjottiin kirjekuorta, jonka oli kuulemma meller siunannut jotta ihmiset parantuisivat, just? :???: Noh empä kokenut silloin, enkä koe nytkään tarvetta ottaa moista, olkoon se sitten jonkun mielestä epäuskoa, mut ei kiitos. Toki olen joskus aikoinaan miettinyt, että onko toi jonkun rukousliinan antaminen, Herrasta, vaiko vain itseään jonain pitävien uskovien hömppää, uskottelua? Sillä tiedämmehän me kaikki varmaankin sen totuuden, että; "Ihmisen oma, luja tahto, uskominen johonkin voi jopa saada aikaan hetkellistä parantumistakin. Vaikka Herra ei olisikaan häntä mitenkään koskettanut, auttanut, parantanut!" :think:

Mutta eihän siinä mitään pahaakan toki voi olla jos joku tahtoo uskoa jonkun vaatten, kirjrkuoren, tms auttavan häntä, kun sen puolesta on ensin rukoiltu. Mutta kyllähän minä itse uskon niin, että; Meidän tulee tehdä elämässämme parannusta, ja mennä sinne Golgatalle, ristinsä juurelle; pyytämään Jeesukselta syntejämme ym mahdollisesti väärään menoammekin anteeksi, tarviten; verensä pesua sydämiimme. Ja kun Hän antaa anteeksi, niin Hän voi niin tahtoessaan myöskin parantaa ihmisen. Jumalalle kun mikään ei ole mahdotonta! :thumbup: :wink:

Saamme uskoa, sekä luottaa Hänen rakkauteensa ja pitkämielisyyteensäkin meitä kurjia ja niin kovin helposti lankeaviakin lapsiaan kohtaan olevaa armoa ja anteeksi antooan.. Läheinen yhteys ja ystävyys Jeesuksemme kanssa on siunatuinta, sekä turvallista Jumalan lapsen elämää! :thumbup: :clap: :D

Tällainen Raamatunpaikka löytyi;

Ps. 107:
19 Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan.
20 Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta.
21 Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan.
22 Uhratkoot kiitosuhreja ja kertokoot riemuiten hänen töitään.

23 He lähtivät laivoilla merelle ja kävivät kauppaa suurilla vesillä.
24 He näkivät Herran työt ja hänen ihmeelliset tekonsa meren syvyyksissä.
25 Hän sanoi sanansa ja nosti myrskytuulen, joka kohotti korkealle sen aallot.
26 He kohosivat taivasta kohti, he vajosivat syvyyksiin; heidän sielunsa menehtyi tuskasta.
27 He horjuivat ja hoippuivat kuin juopunut, ja kaikki heidän taitonsa hämmentyi.

28 Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän päästi heidät heidän ahdistuksistaan.
29 Hän tyynnytti myrskyn, ja meren aallot hiljenivät.
30 He iloitsivat, kun tuli tyyni, ja hän vei heidät toivottuun satamaan.
31 Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Paljastetaan eksytykset. Herätkää, Valvokaa!