Erilaisia kolehtipuheita - Seinäjoen Helluntaiseurakunta ym

ViestiKirjoittaja Pentti » 04.10.2025 17:29

4.10.2025

Ompa siinä eksytty ja rahan himo on saanut sydämissä vallan. Vai kehottaa muka Pyhä Henki laittaan rahansa seinäjoen helluntain pastoreille; empä usko. Mikä se timon henki mahtaakaan oikein olla? Ois jo aika herätä ja palata ristin juurelle.
Pentti

Re: Erilaisia kolehtipuheita - Seinäjoen Helluntaiseurakunta

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.10.2025 17:45

Mark. 12:
41 Ja hän istui vastapäätä uhriarkkua ja katseli, kuinka kansa pani rahaa uhriarkkuun. Ja monet rikkaat panivat paljon.
42 Niin tuli köyhä leski ja pani kaksi ropoa, yhteensä muutamia pennejä.
43 Ja hän kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut, jotka panivat uhriarkkuun.
44 Sillä he kaikki panivat liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan kaiken, mitä hänellä oli, koko elämisensä."

Saarn. 5:
9 Joka rakastaa rahaa, ei saa rahaa kylläksensä, eikä voittoa se, joka rakastaa tavaran paljoutta. Sekin on turhuutta.

10 Omaisuuden karttuessa karttuvat sen syöjätkin; ja mitä muuta etua siitä on haltijallensa, kuin että silmillään sen näkee?
11 Työntekijän uni on makea, söipä hän vähän tai paljon; mutta rikkaan ei hänen yltäkylläisyytensä salli nukkua.

12 On raskas onnettomuus, jonka minä näin auringon alla: rikkaus, joka on säilytetty onnettomuudeksi haltijallensa.
13 Se rikkaus katoaa onnettoman tapauksen kautta; ja jos hänelle on syntynyt poika, ei sen käsiin jää mitään.
14 Niinkuin hän tuli äitinsä kohdusta, niin on hänen alastonna jälleen mentävä pois, samoin kuin tulikin; eikä hän vaivannäöstänsä saa mitään, minkä veisi täältä kädessänsä.

15 Raskas onnettomuus tämäkin on: aivan niinkuin hän tuli, on hänen mentävä; ja mitä hyötyä hänellä sitten on siitä, että on vaivaa nähnyt tuulen hyväksi?

Nuo kohdat Raamatusta nousivat mieleeni. Kukapa sitä ei rahaa tarvitsisi, mutta niin kuin tuossa videossakin näimme, niin siinä porukat antaa rahaa pastorille, muka seurakuntaan, tai lähetystyöhön, tms. Höpö höpö, itelleen ne rahoja kerää, kun mieli on vilpillinen ja rahan himo vallannut sydämen. :think:

Minä itse mielelläni annan kyllä kymmenykset jo Sanankin mukaisesti, mutta tuollainen yltiöpäinen rahan mankuminen, ns. aivopesu, sekä niin kuin närhi siinä väittää PH,gen mukamas puhuneen hänelle.. Oiskin Pyhä Henki puhunut hänelle, niin Hän, siis Pyhä Henki ois varoittanut kerjäämästä rahaa ja sen sijaan julistaen evankeliumia niin kuin on Herrammekin tahto. Mutta ehei, siinä valehdellaan päin pläsiä ja väitetään PH muka tollasta valhetta, mitä se siinä julistaa valheellisesti kertovan timolle. Häpeäisi!! :-o :thumbdown:

Nousi mieleeni ajatus, jonka uskon sydämelleni antaen juurikin Pyhä Henki;

Room. 3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

Ja tämä samalla tuli mieleeni;

Hepr. 4:13
... eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

Ei ole enää seinäjoella helluntaissa Jumalan pelkoa, mutta he ovat näymmä täysin unohtaneet yhden kaikkein Tärkeimmän asian; Heidänkin on kerran tehtävä tiliä teoistaan Jumalalle ja eipä siinä taida silloin enää mitkään selittelyt auttaa. :???: Niin minun kuin sinunkin rakas lukijani on kerran tehtävä tiliä teoistamme Raamatun Sanankin mukaan. Voi, oispa minulla silloin jotain, joka soisi minun astua taivaan kotiin elämään ikuisesti, niin ettei oma elämäni olisi vain maailman rikkauksia hamuava, maailmaa, tai edes rahaa himoitseva, vaan että nöyrtyisin Herramme edessä katuen, sekä parannusta tehden, sekä jäisin vain ristinsä juurelle uskoen ja turvautuen, että; Sen mitä tarvitsenkin tässä elämässä, niin Herra sen kyllä minulle antaa ja siunaa. On tulossa vaikeat ajat,ja monilta menee elantokin, rahan on riitettävä perus asioihin, eikä silloin sinunkaan enää, joka nyt uhraat hienojen ja näymmä valheellistenkin palopuheiden takia tarvitse, eikä pidäkään lahjoittaa rahojasi väärän evankeliumin julistajille, että he rikastuisivat. Pysy poissa niistä paikoista, joissa alkupuhe on rahan kerjäämistä. Mä oon käynyt tosi monissa sellaisissa paikoissa (eikä ne ole edes isoja seurakuntia) ja aina se surettaa, kun ei jäädä vain Heran hoitoon. Hän kyllä auttaa, jos sydän on Häntä rakastava, totteleva, ja nöyrä.

Sanon; Älä mene sellaiseen seurakuntaan, joka puhuu vain rahan tarpeestaan, ja manipuloi sinua antamaan niille rahojasi, paljon rahaa, yli kymmenyksiesikin, jotta että he rikastuisivat. :think: Ei seinäjoki ole ainoa, vaan näitä rahaan vain puheensa kiinnittäviä on jo todella paljon täällä suomenkin maassamme. Sinä pysyt silloin paljon lähempänä Herraa, kun et enää mene "rikkaiden seurakuntaan", sillä ei srk sinua pelasta, vaan Jeesusta tarvitseva sydän, joka nöyrtyy ja kuolee lihansa tahdolle, sekä maailmallekin..Se on pelastuksen ansaitseva, näin uskon. Ja toisekseen tulee vielä aika, että aletaan kokoontua kodeissa, maan alla ja siellä rahalla ei enää ole mitään arvoa; on vain kaipaavia sydämiä, jotka tahtovat seurata Herraansa Jeesusta Kristusta ja pelastua perille asti, kiittää Jumalaa joka auttaa ja johdattaa kotiin asti!! :thumbup:

Älä tyhjennä omaasi, äläkä puolisosikaan tiliä kortillasi, Se Ei ole Jumalan tahto. Ei todellakan ole! Järki päähän ja jos sinut on helppo aivopestä uskomaan valhe, niin pysy poissa jo ihan itsesikin takia.. Jumala ei pyydä sinulta rahaa, vaan pastorit!! :think: :shifty: :???:

1. Tim. 6:
7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.

9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Paljastetaan eksytykset. Herätkää, Valvokaa!