Voiko ihminen tavata Jumalan taivaassa käydessään?

Voiko ihminen tavata Jumalan taivaassa käydessään?

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.10.2024 14:43

:think: Otampa nyt sellaisen aiheen, joka on noussut todella nopeasti esille, pinnalle ja sitä seuraavat monet, monet uskovatkin. Se on niitä juttuja, joita alkaa jo olla yuo tube täynnään. He ovat niitä, jotka ovat muka käyneet taivaassa ja silti palanneet takaisin tänne maan päälle. Miksi he palasivat tänne vaivaan ja kurjuuteen, jos he oikeastikin kävivät siellä taivaassa, jopa Jumalamme luona juttelemassa? Uskotko sinä todellakin tuohon hömppään ja valheellisiin todistuksiin, siitä, mitä he siellä näkivät, mukamas. Noh, jos haluat uskoa niihin, niin täysi vapaus vain, mutta samalla sanon, etten ole koskaan uskonut yhtäkään taivaassa kävijää, että he puhuisivat totta. He ovat käyneet taivaassa oltuaan hallusinaatioita nähden/kokien, joita saatana saa aikaan, saaden ihmisen uskomaan siihen, että: hän on muka oikeasti käynyt vaikka nyt sitten ihan siellä taivaassa. :roll:

Ei muuten ole kauaakaan aikaa, kun olimme eräässä seurakunnassa, jossa musiikin johtaja (nainen) alkoi kertoa jonkun ulkolaisen miehen kertomusta, joka oli kertonut käyneensä taivaassa ja mennyt sinne Jumalan valtaistuimen eteen ja jutellut Jumalan kanssa ja Jumala oli kuulemma kääntynyt hänen puoleensa ja itkenyt. Ja tuo nainen uskoi sen olleen totta ja sitä sitten siellä kertoi kaikille innoissaan ja kehui miten Jumala on rakastava ja ihana ja Hänen eteensä saa ja voi tulla kuka vain sekä käpertyä syliinsä, ym..

Ainoa mikä oli oikeaa tuossa puheessa, niin oli se, että;Jumala on ihana ja rakastava ja Hänen lähelleen voi tulla rukouksessa,mutta Jumalaa voi lähestyä vain yksin Jeesuksen Kristuksen kautta, ei suoraan.. Et vain voi mennä Isän eteen taivaaseen, ja jutella Hänelle, saati, että Hän kumartuisi sinua kohti, tai se, mikä on totta, niin se on tämä; JUMALAA EI VOI KUKAAN IHMINEN NÄHDÄ, EIKÄ MENNÄ TAIVAASEEN, KUOLEMATTA. Kukaan, joka on nähnyt Jumalan kasvot, niin sellainen ei voi jäädä henkiin. Saati palata kertomaan taivaasta tänne muillekin; Ehei! Älä eksy uskomaan valhetta! :thumbdown:

Nyt pitää lähteä kokoukseen, mutta lueppa tämä Raamatunpaikka ja ymmärrä mitä siinä sanotaan. Sen jälkeen sinunkaan ei enää te mieli katsella noita eksyneitä, harhassa eläviä, jotka väittävät käyneensä taivaassa. Ja koska Paaavali kävi kolmannessa taivaassa kyllä, mutta mikä hänen sanoissaan eroaa täysin näistä taivas matkaajista, niin se on tämä:Paavalihan ei saanut kertoa mitään siitä mitä näki, koki taivaassa. Mutta nämä kertovat hienoja juttujaan sieltä, niin mites nämä nyt sitten muka saisivat kertoa mitä oli taivaassa, kun Paavalin: ei ollut lupa siitä, niistä mitään puhua? :think: :roll:

1. Tim. 6:
11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.

13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

2. Kor. 12:
1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

5 Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Voiko ihminen tavata Jumalan taivaassa käydessään?

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.12.2024 16:14

1. kirje Timoteukselle 6:

11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Jäin kuin miettimään sitä hetkeä, kun nousemme sinne pilviin Jeesusta vastaan ja silloin me saamme nähdä Isänkin, jota nyt ei vielä kukaan voi näillä savisilmällä nähdä. Mutta tavallaan me toki voimme nähdä Jeesuksessa Isänkin, niin kuin tässäkin Raamatun paikoissakin sanotaan;

Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Tämäkin on mahtava kohta:

Ef. 2:
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.

17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.

19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

Minulle ainakin riittää, että saan jutella Isän kanssa Jeesuksen kautta/nimessään, sekä verensä turvin täällä alhaalla. Jos Herra ois halunnut, niin -87 kun olin teholla lähellä kuolemaa, tajuttomana, niin oishan Hän toki voinut minut viedä ns. Isän luokse taivaaseenkin, mutta minä en käynyt missään silloin, ja siitä olen äärettömän kiitollinen Isälle, ettei tullut minkäänlaisia hallusinaatioita ja siten oisin pian kuvitellut seurustelevani itse Pyhän Jumalan kanssa, niin kuin niin monet kymmenet, sadat niin vain oikeeesti kuvittelevat. Kun kukaan ei voi käydä taivaassa, saati siellä vielä nähdä itse Kaikkivaltiasta taivaan ja maan Luojaa, Jumalaa.

Mä oon miettinyt, että; Miksi niin monet haluaa nähdä Jumalan, ja sepittelevät uniaan, satujaan, ja toki saatana osaa saada ihmisen näkemään ja uskomaan ihan mitä vain, mutta todellisuudessa se on vain harhaa, valhettakin. Ja jos nyt joku käviskin taivaassa ihan oikeestikin, niin mitä Raamattu siitä sanoo? Saako siitä kertoa muille? Ei saa! Se olisi silloin vain sen ihmisen ja Jumalan välinen juttu, joka ei kuulu kenellekään muulle, vaan se ois salattava visusti.

2. Kor. 12:
1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

5 Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.

Odottaakamme kuuliaisesti, sitä, että: Pääsemme kerran kotiin, pois täältä tuskasta ja vaivasta, niin silloin saamme nähdä Hänet kasvoista kasvoihin. Nyt siis antakaamme Pyhän Hengen ohjata meitä Isän tahtoon, sekä nöyryyteen, jossa ei mainosteta itseään, ei tehdä itsestä Jumalan suosikkipoikaa tai tyttöä, joka ois muka nähnyt ja jopa jutellutkin Jumalan kanssa, ei niin.. Vaan koroitetaan ainoastaan Jeesusta Kristusta, Jumalan ainosyntyistä Poikaa! Ei itseämme, koska toisekseen; Jumalalla ei ole yhtä ainoaa suosikkilasta, en minä, etkä sinäkään, ei ketään, vaan kaikki ovat saman arvoisia Hänen edessään, silmissään. Nöyryys on Jumalan silmissä kallisarvoinen sydämen asenne. Pidetään siitä kiinni, niin ei tartte ylpeillä mistään.. :roll:

Matt. 5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Voiko ihminen tavata Jumalan taivaassa käydessään?

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.07.2025 17:10

Joitain pieniä mietteitä siitä, kun mainitaan taivaassa käynti, tai juttelu Jumalan kanssa. Mieheni oli katsellut erästä ohjelmaa kun oli mietteliäs, hiukka harmissaankin kun otsikko oli kyllä sellainen, että se varmasti kiinnostaa kaikkia, mutta kun sitä siskon todistusta sit kuunteli, niin eihän hän ollut missään taivaassa käynyt, niin kuin ymmärrämme sen, vaan taivaan portilla, josta hänet oli lähetetty takaisin ja oli vain kehotettu tekemään parannus; oliko sinusta Jumala joka niin kehoitti? Vaiko ovenvartija? Eikä hän ollut puhunut Jumalan kanssa, vaan enkelin, tms. Ja ei hän ollut käynyt helvetissä, koska siellä ei ole vielä ketään, mutta tuonelassa hän oli saattanut käydä. :???: Sitä, että oliko hän ihan kuollut, vaiko vai siinä rajoilla, siihen en halua puuttua..Ehkä, ehkä ei ihan vielä sielu lähtenyt kuitenkaan..?

Miksi laitetaan niin raflaava otsikko, joka oli valhetta, sekä selvästikin vain tarve saada katsojia kiinnostumaan .. Sitä minäkin kyllä ihmettelen. :think: Laitan sen sinulle kunneltavaksesi: Soili Lehtonen - Kuolin ja sain viestin Jumalalta
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Paljastetaan eksytykset. Herätkää, Valvokaa!