RUOTSALAISJULISTAJA PULINAPASTORIN ARVIOINNISSA

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.01.2026 15:56

PASTORIN PULINAT - Tutkivaa paimenuutta
8.1.2026
Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on. 1 Tess. 5:19-21
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: RUOTSALAISJULISTAJA PULINAPASTORIN ARVIOINNISSA

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.01.2026 16:27

:think: Niinpä niin, joo mä hiukka seurailin tota toimintaa mitä siellä lahdessa oli ja miten vähän oli porukkaa, ainakin näkösällä, jos oli sit muita jossain seinän takana, mut se mikä näkyi, niin kovin oli vähän sakkia kuuntelemassa ja pääasiassa vanhoja ihmisiä, ja osahan siitä oli puhujia, laulajia, lippujensa heilluttajia, siitä väkimäärästä.. :roll:

Noh puheet oli mitä oli, aika normi mennareiden juttuja..Ja tämä nainen sieltä ruotsista, niin hänellä oli selvästikin pakonomainen tarve saada ihmisiä kaatumaan ja häpäisi minusta niitä nuoria, joita siihen otti esille, sitä yhtäkin nuorta miestä vietiin eteen kuin hevosta karsinaan, ja näkihän sen jo, että väkipakolla vain koitti kaataa ja mistähän mielikuvituksestaan niille nuorille puhui ja keksi niille vaivoja, sairauksia: Siis, tosi törkeää, minusta. :thumbdown: Ei hyvä, ei.. :cry:

Niin ja sit hoksasin, että puhujathan olivat näitä, etten sanoisi harhaan pahemman kerran jo menneitä mennareita, en sano nimiä, se ei ole tarpeen, mutta yhdenkin kohdalla oikeastaan kuitenkin hämmästyin ja sanoin itselleni, että; "Ai sekös olikin näitä valheiden puhujia myöskin, ja mä jo luulin, että hän nyt edes ois jo lähellä totuutta, mutta mitäs hulluja, siellä olivat kaikki ne joita vetää ja ohjaa se sama henki, tiedätkö jo mikä henki?" Se ei ole Herran Henki, sen verran autan sinua.. :problem:

On hyvä muistuttaa, ettei kaatuminen ole aina ollenkaan merkki Pyhän Jumalamme kosketuksesta, tai Pyhän Hengen voimastakaan. Jotkut ovat jo eteen mennessään ja jo penkeissäänkin ollessaan sellasen väärän voiman vaikutuksessa, kun on väärässä hengessä olevia puhujiakin, niin nehän lakoo jo penkkeihinsä, kun se pimeyden voima koskettaa heitä, ei siis valkeuden Henki, niin kuin, niin monet luulevat..Kannattaa ottaa asioista selvää, ja jos katot ulkomailta tulleita kokouksia ja varsinkin tiettyjä puhujia siellä, niin väki jo penkeissään putoo lattialle ja ovat, kuin oisivat juoneet vahvaa viinaa, tms.. Mut eihän ne ole saaneet kuin väärän hengen juovuttavaa voimaa ja kosketusta, kun ottivat sen vastaan oikeana mukamas Jumalalta saatuna voimana ja ihmeinä. Sanon sinulle: Älä eksy! Tarkista lähde, puhujan taustat, elämän tyyli ym.

Tänään mietin näitä meidän maamme julistajia ja on kuin suomen hengellinen kenttä olisi ja onkin jakautunut kahtia. On niitä, jotka pitäytyvät Raamatun Sanassa ja sitä julistavat, niin kuin se oikein on. Ja he eivät järjestä massakokouksia esitelläkseen itseään.. mukamas Jumalalta saatuna voimana, ihmeinä, tms, Ei niin, vaan he ovat nöyriä, hiljaisia, ei äänekkäitä, eikä itseään koroittavia, vaan Herran pelossa eläen ja työtään tehden, voittaen sieluja taivaaseen. Heillä on Jumalan siunaus elämässään ja he surevat suomen eksynyttä ja harhaan joutunutta hengellistä kenttää ja sen seurakuntia, pastoreita, ym ym... :sad: He rukoilevat niiden eksyksiin ja vääränlaisen johtajahengen mukaansa vieneiden puhujien ym puolesta. :shifty:

Ja sittenhän on tämä railakas, äänekäs, ihmeissä elävä, Raamatun Sanan muokannut ja vesittänyt poppoo, jolle ei riitä, eikä kelpaa edes mikään tasainen, levollinen opetus, toimintakaan, Ei! Vaan he haluavat näkyvyyttä, ääntä itsestään ja opeistaan, sekä heidän näkyjään ja profetioitaan julistaen ja häpeilemättä sanovat saaneensa, tai nähneensä niitä peräti Jumalalta saatuina, mutta mutta ..joita ne eivät selvästikään ole, vaan ne ovat joko oman mielen kuvitelmia, tai sitten ihan muusta hengestä saatuja..Ja se, että ne saattavat ainakin osittain olla ihan Raamatusta lainattuja juttuja, niin on hyvä aina muistaa se tosiasia, että saatanakin osaa ulkoa Raamatun Sanan..Ja käyttää sitä ovelasti saadakseen ihmisiä uskomaan sen kaiken hihhuloinnin ja valheet, ym olevankin mukamas Jumalalta saatuja ja monet, aivan liian monet uskovat heitä, eivätkä edes tahdo koetella mitään rukouksella, tai Jumalan Sanalla ja siksi pysyvätkin harhassa.. :???: Harmi, todella surullista!! :shifty: :thumbdown:

Muutama Raamatunpaikka mitä sydämelleni nousi lopuksi;

2. Kor. 11:
12 Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Jes. 5:
18 Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
19 niitä, jotka sanovat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"

20 Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
21 Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!

22 Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
23 jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!

24 Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.

Jer. 23:
16 Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
17 He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus'.

18 Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"
19 Katso, Herran myrsky, kiivastus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä.
20 Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään.

21 "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.
22 Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.

23 Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

25 Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta'.
26 Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?

27 Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?
28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.
29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?

30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Paljastetaan eksytykset. Herätkää, Valvokaa!