Nyt verestäsi Jeesus tahdon laulaa (Juhani Eriksson)
Tänään vietämme kiirastorstaita, laitoin tuon kuvan, mutta se jäi hiukka pieneksi, mutta kuitenkin, joka tapauksessa, silloin vietettiin ehtoollista, josta Raamattu kertoo:
Matteus 26:
17 Mutta ensimmäisenä happamattoman leivän päivänä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Mihin tahdot, että valmistamme pääsiäislampaan sinun syödäksesi?"
18 Niin hän sanoi: "Menkää kaupunkiin sen ja sen luo ja sanokaa hänelle: 'Opettaja sanoo: Minun aikani on lähellä; sinun luonasi minä syön pääsiäisaterian opetuslasteni kanssa'."
19 Ja opetuslapset tekivät, niinkuin Jeesus oli heitä käskenyt, ja valmistivat pääsiäislampaan.
Siellä he kaikki olivat koolla syömässä Jeesuksen, Mestarinsa kanssa pääsiäisaterian. Mutta aterialal oli myöskin yksi opetuslapsi, jonka osaksi oli tullut kavaltaa Mestarinsa, Jeesus Kristus, jotta Raamattu voisi toteutua.
20 Ja kun ehtoo tuli, asettui hän aterialle kahdentoista opetuslapsensa kanssa.
21 Ja heidän syödessään hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: yksi teistä kavaltaa minut".
22 Silloin he tulivat kovin murheellisiksi ja rupesivat toinen toisensa perästä sanomaan hänelle: "Herra, en kai minä ole se?"
23 Hän vastasi ja sanoi: "Joka minun kanssani pisti kätensä vatiin, se kavaltaa minut.
24 Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin hänestä on kirjoitettu, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan! Parempi olisi sille ihmiselle, että hän ei olisi syntynyt."
25 Niin Juudas, joka hänet kavalsi, vastasi ja sanoi: "Rabbi, en kai minä ole se?" Hän sanoi hänelle:"Sinäpä sen sanoit".
Niin se vain on rakkaat ystävät, että jos Juudas ei olisi kavaltanut silloin Jeesusta, niin Raamatun Sana, ilmoitus kärsivästä Uhri Karitsasta joka kuolee ihmisten syntien tähden/puolesta ja joka ristiinnaulitaan, kuolee, haudataan, sekä nousee kuolleista ylös kolmantena päivänä, niin se kaikki ei olisi voinut tapahtua, Jos ei Juudas olisi myynyt Jeesusta 30,kymmestä hopearahasta ja kavaltanut Häntä.
Tänään me siis vietämme uskovina, en sano kristittyinä, koska liian usein niitä sanotaan kristityiksi, jotka eivät ole kuitenkaan uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, siis uskoon tulleita ja Jeesuksen seuraan lähteneitä..
Sananl. 14:2 Joka vaeltaa oikein, se pelkää Herraa, mutta jonka tiet ovat väärät, se hänet katsoo ylen.
Muistelkaamme Herramme kärsimystä, kun siirrymme huomenna pitkäperjantain hetkiin ja kiittäkäämme Herraa Jeesusta siitä; Suuresta ja Arvokkaasta ristintyöstään, jonka Hän suostui vapaaehtoisesti tekemään, jotta meillä Hänen kauttaan, Hänen nimessään ja veressään on uusi elämä, sekä iankaikkisuus ja toivo, kunhan vain annamme elämämme Hänen rakastaviin käsiinsä, pelastuaksemme kadotuksen kauhuista. Hän teki sen kaiken minun ja sinun rakas ystäväni tähden!

[Pixabay]
Golgatan veressä