Siunattua helluntaita juuri sinulle rakas ystäväni!

Siunattua helluntaita juuri sinulle rakas ystäväni!

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.05.2026 19:33

Kuva
Pixabay

:thumbup: :D Niinpä, onkin jälleen helluntaipäivä ja se koskettaa aina iloisella tavalla sydäntäni. Se, kun on Pyhän Hengen vuodattamisen muistopäivä ja aivan varmasti se on yhtälailla vielä tänäänkin: Pyhän Hengen täyttymisen juhlapäivä. Minä ainakin janoan Pyhän Hengen kastetta yhä aina vain uudelleen, ja tarvitsen myöskin uskonelämääni joka ikinen päiväkin; Pyhän Hengen ohjausta, neuvoja, jopa varoituksiakin, niinpä, niitä aina tarvitaan, jotta pysymme taivastiellä! :thumbup: :clap: :lol:

Apostolien teot 1:
1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.

4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."

6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

:wink: Muistan hyvin vieläkin sen, miten kuin odotin täyttyväni Pyhällä Hengellä, silloin kun menin kasteelle. Noh, se ei sit mennyt ihan niin kuin olin odottanut, toivonut, mutta olin todella kiitollinen, sekä iloinen siitä, että: viimeinkin pääsin kasteelle ja sain kuin kuolla tälle maailmalle, sekä vanhallle elämällenikin, minälleni, kun minut upotettiin kasteen hautaan. Ja sain sieltä nousta kuin uutena luomuksena Kristuksessa Jeesuksessa ylös, uuteen elämään, elämään Jeesuksen seuraajana; kiitos siitä Herralleni, Halleluja, Amen!!! :thumbup: :clap: :D

Täytyin kyllä Pyhän Hengen kosketuksesta ja sain rukouskielet, mutta olin silloin ollut jo uskossa aika pitkään. Mutta niinhän se on, että kun tulemme uskoon, ja uudestisynnymme: Elävään uskoon, niin silloin Pyhä Henki tulee Jeesuksen kanssa asumaan meidän sisimpäämme. Pyhä Henki alkaa silloin ohjata meitä elämään; Isän Jumalan tahdon, sekä Hänen Sanansakin kautta, sitä elämää, joka kasvattaa meitä ja lähentää meitä myöskin yhä vain enemmän Kristukseen Jeesukseen sekä Hänen kaltaisuuttaan kohden.. :wink: Ja sitä kasvua me kaikki tarvitsemme, sekä itsellemmekin kuolemista joka ikinen elämämme päivä. Se on jatkuva muuttumis prosessi, jotta: Jeesus tulisi tärkeimmäksi, sekä rakkaimmaksi, numero ykköseksi elämässämme ja kaikki muu kuin alkaa menettää merkitystään Herramme kanssa eläessämme.. sitä kaitaa ja usein saattaa olla monenlaisia koetuksiakin matkallamme, joissa meitä hiotaan taivasta varten, ei Jumala tee sitä kiusatakseen meitä, ehei niin.. :thumbup: :clap:

Luuk. 3:21-22
Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

:think: Minä uskon näin; ettei meidän tarvitse laulaa hoilottaa kädet ylhäällä monotonisesti, että; "Tule Pyhä Henki, jne.." Vaan; Pyhä Henki on jo sydämissämme, ohjaten meitä elämään Jumalamme tahdon mukaan, oikein, alistuen Hänen tahtoonsa ja pyrkien elämään kuuliaisuudessa, sekä Herran pelossa. Ja tietenkin: seuraamaan Raamatun Sanankin kautta sitä elämää, minkä Jeesus jätti meille esimerkiksi ja jota Hänen opetuslapsensakin sitten meille opettavat, sekä näyttivät omalla elämällään; miten elää uskovana, katsoen vain yksin Jeesukseen! Kiitos Jeesus!! :thumbup: :smile:

Kol. 2:
6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.

8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

:thumbup: Pari laulua vielä lopuksi:
Pyhä Henki kosketa

Oi kiitos sa Luojani armollinen

:thumbup: :wave: Siunattua Helluntaita! Ole siunattu rakas ystäväni; Jeesuksen Kristuksen ihanassa nimessä! Etsi Häntä, niin löydät Hänet! Eletään elämää Kristuksessa Jeesuksessa, läpi elämän, loppuun asti! :D :wink: :clap:

Kuva
Shutterstock
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Ylläpidon tiedotteet