Hiljennymme kohti pääsiäistä

Hiljennymme kohti pääsiäistä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.04.2026 09:21

Kuva

Nyt verestäsi Jeesus tahdon laulaa (Juhani Eriksson)

Tänään vietämme kiirastorstaita, laitoin tuon kuvan, mutta se jäi hiukka pieneksi, mutta kuitenkin, joka tapauksessa, silloin vietettiin ehtoollista, josta Raamattu kertoo:

Matteus 26:
17 Mutta ensimmäisenä happamattoman leivän päivänä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Mihin tahdot, että valmistamme pääsiäislampaan sinun syödäksesi?"
18 Niin hän sanoi: "Menkää kaupunkiin sen ja sen luo ja sanokaa hänelle: 'Opettaja sanoo: Minun aikani on lähellä; sinun luonasi minä syön pääsiäisaterian opetuslasteni kanssa'."
19 Ja opetuslapset tekivät, niinkuin Jeesus oli heitä käskenyt, ja valmistivat pääsiäislampaan.

Siellä he kaikki olivat koolla syömässä Jeesuksen, Mestarinsa kanssa pääsiäisaterian. Mutta aterialla oli myöskin yksi opetuslapsi, jonka osaksi oli tullut kavaltaa Mestarinsa, Jeesus Kristus, jotta Raamattu voisi toteutua.

20 Ja kun ehtoo tuli, asettui hän aterialle kahdentoista opetuslapsensa kanssa.
21 Ja heidän syödessään hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: yksi teistä kavaltaa minut".
22 Silloin he tulivat kovin murheellisiksi ja rupesivat toinen toisensa perästä sanomaan hänelle: "Herra, en kai minä ole se?"
23 Hän vastasi ja sanoi: "Joka minun kanssani pisti kätensä vatiin, se kavaltaa minut.
24 Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin hänestä on kirjoitettu, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan! Parempi olisi sille ihmiselle, että hän ei olisi syntynyt."
25 Niin Juudas, joka hänet kavalsi, vastasi ja sanoi: "Rabbi, en kai minä ole se?" Hän sanoi hänelle:"Sinäpä sen sanoit".

Niin se vain on rakkaat uskonystävät, että jos Juudas ei olisi kavaltanut silloin Jeesusta, niin Raamatun Sana, ilmoitus kärsivästä Uhri Karitsasta, joka kuolee ihmisten syntien tähden/puolesta ja joka ristiinnaulitaan, kuolee, haudataan, sekä nousee kuolleista ylös kolmantena päivänä, niin se kaikki ei olisi voinut tapahtua, Jos ei Juudas olisi myynyt Jeesusta 30,kymmestä hopearahasta ja kavaltanut Häntä. :roll: Näin siis piti tapahtua. :thumbup:

Tänään me siis vietämme uskovina, en sano kristittyinä, koska liian usein niitä sanotaan kristityiksi, jotka eivät ole kuitenkaan uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, siis uskoon tulleita ja Jeesuksen seuraan lähteneitä pelastuneita.. :???: Vaan vain niitä kirkkoon kuuluvia, muotojumalisia, ilman veren pesua, ilman sydämen muutosta..Heillä on kyllä pääsisäistiput ja mämmit, viinit ja juhla-ateriat, muttei tietoakaan pääsiäisen todellisesta, tai Raamatullisesta merkityksestä, eikä se heitä edes kiinnostakaan, vaan he ovat huolettomia, ilman hätää oman sielunsa tilasta, jne.. :cry:

:cry: Se minua aina surettaaa, kun Herra on heitä, noita vain vielä uskonnollisia ihmisiä aivan varmasti kutsunut omakseen, sillä Jumala kutsuu jokaista omakseen; seuraamaan Poikaansa Jeesusta Kristusta,sekä: ottamaan vastaan pelastuksen riemun, kun ihminen saa kaikki syntinsä anteeksi Herralta Jeesukselta Kristukselta. Kun hän saa tulla aivan sellaisenaan, tarvitsematta yrittää ensin muuttaa itseään paremmaksi, tms. Niin hän saa vain pyytää nöyrästi Jeesukselta; "Anna minun kaikki syntivelkani anteeksi ja tee minut lapseksesi, jotta pääsen minäkin kerran sinne taivaan ihanuuteen, taivaan kotiin asti!" :thumbup: :wink:

On aina hyvä ymmärtää se tosiasia, että: Jumala on antava jokaiselle ihmisille etsikkoaikansa. Niinkuin Hän antoi minullekin 3 eri kertaa, ja viimeisen kerran tullessa Hän sanoi minulle, että; "Tämä on sinun viimeinen kutsunpaikkasi, siis; viimeinen etsikkoaikasi, eikä uutta kutsua enää sen jälkeen tule!" :roll: Silloin minulle tuli hätä, koska ymmärsin, että jos nyt sivuutan Herran kutsun: tulla Hänen omakseen, niin minun paikkani olisi sen kutsun hylättyäni: kadotus, eikä taivas minua silloin enää kohtaisi. Mutta kiitos Jumalalle, minä sain tulla Hänen omakseen, sain Jeesukselta kaikki syntini anteeksi, kun Hän pesi sydämeni puhtaaksi sillä, maahan vuotaneessa sovintoveressään ja sain pelastua kadotuksesta, sekä sain lähteä seuraamaan Herraani Jeesusta Kristusta kohti taivaan kotia! Halleluja!! :thumbup: :clap: :D

Sananl. 14:2 Joka vaeltaa oikein, se pelkää Herraa, mutta jonka tiet ovat väärät, se hänet katsoo ylen.

Muistelkaamme Herramme kärsimystä, kun siirrymme huomenna pitkäperjantain hetkiin ja kiittäkäämme Herraa Jeesusta siitä; Suuresta ja Arvokkaasta ristintyöstään, jonka Hän suostui vapaaehtoisesti tekemään, jotta meillä: Hänen kauttaan, ja Hänen nimessään sekä Hänen maahan vuotaneessa sovintoveressään on uusi elämä, sekä iankaikkisuus ja toivo, kunhan vain annamme elämämme Hänen rakastaviin käsiinsä, pelastuaksemme kadotuksen kauhuista. :thumbup: Hän teki sen kaiken minun ja sinun rakas ystäväni tähden! :thumbup: :clap: :wink: Kiitetään Jeesustamme siitä kaikesta mitä Hän suostui tekemään meidän puolestamme, koska ilman Jeesusta, ei ole taivastakaan. Hän on:Tie,Totuus, sekä Elämä!! Amen! Kiitos Jeesus verestäsi, joka on vuotanut minunkin syntieni tähden, jotta minäkin pääsen kerran taivaan kotiin, sitten kun aika on. (Lue tuo itsellesi) :thumbup: :D

:cry: Sillä minun ja sinunkin syntiesi tähden Hän suostui kärsimään sen kaiken hirveän rääkkäämisen, sekä ristiin naulitsemisenkin, sillä minun ja sinun, meidän rikkomustemme ja syntiemme tähden Hän on ristiinnaulittu! Herra Jeesus: Minä ja minun syntinivelkani ovat Sinut vieneet ristille! :???: Mutta kiitos Jumalalle, Sinä kestit sen kaiken ja kuolit minunkin syntieni takia! Mutta; Sinä et jäänyt hautaan, vaan nousit ylös kolmantena päivänä, ja Sinä Elät ikuisesti ja minäkin saan elää Sinun kauttasi ikuisesti, sillä, vain tämä savikotelo haudataan kerran, mutta sielu nousee korkeuksiin, luo Isän Jumalan, paratiisiin! Amen! Kiitos Jeesus ristintyöstäsi!! :thumbup: :lol:

Erkki Lahtinen: Kun Kristus kulki tien Golgatalle asti / Prisma 1985

Kuva
[Pixabay]

:thumbup: :wave: :wink: Siunattua kiirastostaita, sekä pitkää perjantaitakin. Etsi Herraa Jeesusta, niin löydät ilon, sekä rauhan, tulevaisuuden ja toivon elämääsi, mutta vain Hänen kauttaan ja Hänen ihanassa nimessään: Jeesus!! Amen! :thumbup: :razz:

Golgatan veressä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Hiljennymme kohti pääsiäistä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.04.2026 09:00

Kuva

:D :clap: :thumbup: Hän, Herramme Jeesus Kristus on ylösnoussut haudasta ja Hän Elää: Kiitos Jeesus, Halleluja!!! :thumbup: :clap:

Jeesuksen ylösnousemus

1. Korinttolaiskirje 15: 1-2

Viisikielinen 286 Jeesus on noussut, halleluja!

:thumbup: :clap: Tänään todellakin vietämme Herramme ja Vapahtajamme: ylösnousemus juhlaa ja kiitämme Isää Jumalaa siitä, että Hän ylösotti haudasta rakkaan Poikansa ja nyt rakkaat uskon sisaret ja veljet; Hän, Jeesuksemme Elää ja näin mekin saamme elää Hänen ominaan ja Hänen kanssaan ikuisesti, eikä kuolema enää meitä kohtaa. Vaan kun aikamme täyttyy, niin siirrymme vain Isän Jumalan luokse ja saamme nähdä Hänet, Herramme Jeesuksen Kristuksen, joka kärsi ja kuoli meidän syntiemme tähden! Ja joka ylösnousi haudasta kolmantena päivänä ja Hän Elää; Halleluja! :thumbup: :clap: :lol:

Mark. 16:
1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, auringon noustessa.
3 Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"

4 Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.
5 Ja mentyään hautakammion sisään he näkivät nuorukaisen istuvan oikealla puolella, puettuna pitkään, valkeaan vaatteeseen; ja he peljästyivät suuresti.
6 Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.

7 Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi'."
8 Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta, sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys, eivätkä sanoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät.

9 Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.

12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.

14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Uskotko, että; Jeesus on Jumalan Poika ja että Hän sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi, kasvoi, aloitti tehtävänsä n. 30 vuotiaana, sekä kokosi itselleen 12 opetuslasta, joiden kanssa Hän kulki ja opetti, teki ihmetekojaan, ym n. 3 vuoden ajan.Ja että Hän suostui ns. sijaiskärsijäksi, niin minun, kuin sinunkin rakas uskon ystäväni puolesta, sekä käymään läpi sen hirvittävän tuskan ja kivun, kulkien kohti Golgataa, pääkallon paikkaa, suostuen ristiinnaulittavaksi meidän sekä: koko maailman ihmisten syntivelkojen puolesta. Ja Hän sai lunastuksen synneistämme; kuolemalla siellä ristillä, sekä ylösnousemalla kuolleista kolmantena päivänä ja Hän Elää!! :thumbup: :clap: :D

Ja Hän tulee kerran takaisin, ei silloin vielä maan päälle asti, vaan pilvien tasolle ja Hän hakee kaikki uskolliset omansa kotiin, sekä Hääjuhlaansa mukaan: Karitsan Häääjuhliin mukaan. Olethan valmistaunut lähtemään kotiin ihan milloin tahansa; pysymällä Hänen omanaan, Hänen lähellään, sekä pitäen sydämesikin puhtaana kaikesta väärästä, synnistä, ym.. Verensä pesua päivittäin tarviten!? Hänen veressään on Elämä, sekä Voima! :thumbup: :razz:

Korban - 08 Kaikki kohdallaan

:thumbup: Siunattua ylösnousemus juhlaa sinulle rakas uskon ystäväni!! :D :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Ylläpidon tiedotteet