Siunattua helluntaita kaikille!

Siunattua helluntaita kaikille!

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.06.2025 10:17

:thumbup: :D Onkin jälleen helluntaipäivä ja se koskettaa aina iloisella tavalla sydäntäni. Se, kun on Pyhän Hengen vuodattamisen muistopäivä ja aivan varmasti se on yhtälailla vielä tänäänkin: Pyhän Hengen täyttymisen juhlapäivä. :thumbup: :clap: :lol:

Apostolien teot 1:
1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.

4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."

6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Muistan hyvin vieläkin miten kuin odotin täyttyväni Pyhällä Hengellä, kun menin kasteelle. Noh, se ei sit mennyt ihan niin kuin olin odottanut, mutta olin todella kiitollinen, sekä iloinen, kun viimein pääsin kasteelle ja sain kuin kuolla tälle maailmalle, sekä vanhallle elämällenikin, kun minut upotettiin kasteen hautaan. Ja sain sieltä nousta kuin uutena luomuksena Kristuksessa Jeesuksessa ylös, uuteen elämään, elämään Jeesuksen seuraajana; kiitos siitä Herralleni!! :thumbup: :clap: :D

Täytyin kyllä Pyhän Hengen kosketuksesta, mutta olin ollut silloin jo uskossa aika pitkään. Muttta niinhän se on, että kun tulemme uskoon, uudestisynnymme Elävään uskoon, niin silloin Pyhä Henki tulee Jeesuksen kanssa asumaan sisimpäämme. Pyhä Henki alkaa silloin ohjata meitä elämään; Isän Jumalan tahdon, sekä Sanansakin kautta, sitä elämää, joka kasvattaa meitä ja lähentää meitä myöskin yhä vain enemmän Kristuksen Jeesuksen kaltaisuutta kohden.. :wink:

Johannes 14:23

Minä uskon, ettei meidän tarvitse laulaa hoilottaa kädet ylhäällä, että; "Tule Pyhä Henki, jne.." Vaan Pyhä Henki on jo sydämissämme ohjaten meitä elämään Jumalamme tahdon mukaan, oikein, sekä seuraamaan Raamatun Sanankin kautta sitä elämää minkä Jeesus jätti meille esimerkiksi ja jota hänen opetuslapsensakin sitten meille opetti, näyttivät; miten elää uskovana, katsoen vain yksin Jeesukseen! Kiitos Jeesus!! :thumbup: :smile:

Pyhä Henki kosketa

:thumbup: :wave: Siunattua Helluntaita, sekä elämää Kristuksessa Jeesuksessa läpi elämäsi loppuun asti! :D :wink: :clap:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Ylläpidon tiedotteet