Alussa oli Sana

Alussa oli Sana

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.12.2025 13:36

Rantasaari Liisa 19.12.2025
Kuva

”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Joh.1.1.

Joulu, Jeesuksen syntymäjuhla. Neitsyt Maria on tullut raskaaksi Pyhän Hengen vaikutuksesta. Sana, muuttui lihaksi. Maria ja Joosef saivat armon olla Jumalan välikappaleina.

Marian ja Joosefin oli lähdettävä pitkälle vaivalloiselle matkalle. Aasin selässä istui Maria, ja Joosef käveli rinnalla. Oli lähdettävä Galileasta Nasaretin kaupungista Juudeaan Daavidin kaupunkiin Betlehemiin, koska siellä heidät oli merkittävä veroluetteloon. Maria ja Joosef kuuluivat Daavidin sukuun. Keisari Augustus oli antanut käskyn, että koko valtakunnassa oli toimitettava verollepano. Syyrian maaherrana oli tuolloin Quirinius, ja virkavallan käskyä oli noudatettava.
Saavuttuaan perille Betlehemiin majatalot olivat täynnä. Marian ja Joosefin oli tyydyttävä karjasuojaan. Marian synnyttämisen aika tuli, ja hän synnytti pojan, esikoisensa. Hän kapaloi lapsen ja pani hänet seimeen.

Paimenia oli yöllä ulkona vartioimassa laumaansa. Herran enkeli yhtäkkiä seisoi paimenten edessä ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet, mutta enkeli sanoi heille: ” Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa. Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."

Ja samalla hetkellä oli enkelin ympärillä suuri taivaallinen sotajoukko, joka ylisti Jumalaa sanoen: ”Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

Näin täyttyi profeetta Miikan ennustus: ”Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa.” Miika.5:2.

Enkeli oli unessa kehottanut Joosefia antamaan lapselle nimeksi Jeesus, joka merkitsee ” Herra pelastaa.” ” Sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä.” Matt. 21.

Jeesus on meidän kaikkien pelastaja. Hän valloittaa ihmisiä sisältäpäin. Nöyryys ja hiljaisuus on valtansa salaisuus. Hän ei ole aseistettu väkivallalla, vaan Hän on rauhanruhtinas. Jeesus ei ole enää pieni seimenlapsi, vaan Hän on kuningasten Kuningas ja herrojen Herra. Hän on nyt Korkeudessa ja Pyhyydessä ja asuu niiden sydämessä joilla on särjetty ja nöyrä Henki. Avataan sydämen ovet ottamaan vastaan Sana, joka vie pimeydestä valkeuteen. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, ja Jumalan Sanaan voimme turvautua vaikeinakin aikoina. Hän antaa tulevaisuuden ja toivon.

Monien sukupolvien verottajat ovat kuolleet, eikä heitä enää muisteta. Keisarit ovat unohtuneet, mutta seimenlapsi muistetaan. Hän, joka maanpäällä ollessaan joutui kokemaan kärsimykset ja kuoleman kauhut. Hän on voittanut kaikki ja elää aina ja ikuisesti. Alussa oli Sana ja lopussa on Sana. Aamen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jutustelua mitä sydämellle nouseekin..