Voimaa teologiaan

Voimaa teologiaan

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.07.2024 08:41

Richart Owen Roberts

Monet seurakunnat joutuvat kuuntelemaan voimattomia saarnaajia, joita Jumalan tuli ei ole koskettanut. Onkin eriskummallista nähdä voitelua vailla oleva julistaja, sillä onhan Jumala itse iankaikkinen tuli. Mihinkä sellaisia julistajia tarvitaan?

Joillekin kyse on teologisesta ongelmasta. He eivät usko Pyhän Hengen muuttavaan voimaan. He luulevat, että Hengen vuodatus loppui viimeisten apostolien myötä. Tai sitten heillä on käsitys, että kaikki uskovat saavat koko Pyhän Hengen voiman vain kerran, eivätkä jatkuvasti yhä uudestaan. Jumala säälii niitä, jotka joutuvat kuuntelmaan tätä koulukuntaa.

Joillekin kyse on enemmän käytännöllisetä ongelmasta. He ovat liian kiireisiä etsimään voimaa. Pyhän Hengen voiman saamiseksi rukouksen ja etsimisen kautta tarvitaan joka päivä siihen varattua aikaa. Pyhä Henki ei ole jotakin, joka saadaan vain kerran ja joka sitten omistetaan ikuisesti. Pyhän Hengen läsnäoloa ja voimaa on etsittävä aina palvelutyössä. Miten järkyttävää onkaan olla kiireeseen sairastunut!

Liian monille kyse on moraalisesta ongelmasta, koska he ovat liian ylpeitä, he eivät anna Pyhän Hengen toimia kauttansa. Job tunnusti;" Se, jolla on puhtaat kädet tulee yhä voimakkaammaksi ja voimakkaammaksi." (Job. 17:9)

Päinvastainen pitää myös paikkansa: synti vie julistuksesta voiman pois. Kuinka surullista on että niin monet joutuvat kuuntelemaan turmeltunutta ja hengessä voimatonta julistajaa.

Entä ne, joita ei ole kutsuttu saarnaamaan? Oletko kenties tehnyt jotakin, joka estää Pyhän Hengen vaikutusta kuulijaan saarnasi tai todistuksesi kautta? Rukoile apua ja rohkaisua. Yhteistyössä Jumalan kanssa esteet poistetaan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jutustelua mitä sydämellle nouseekin..