Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjele

Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjele

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.11.2013 13:56

Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa
Ari Pasanen

Nyt tuntuu että en voi olla kirjoittamatta, kello on 4 ja uni on pois vaikka halut taitas olla kovat. Ajatukset pyörii vaan tämän yhden asian ympärillä, rauhan.

Se mitä itse olen kokenut siitä sen haluan jakaa tässä tai oikeastaan tuntuu kuin olisi pakko siis halusta ei oikein voi puhua.

Uskoon tultuani heti alussa kun kerroin siitä ex-avovaimolle niin hän sanoi todella rankasti siitä, itse en reagoinut siihen kun en heti ymmärtänyt sitä vaan hymyilin ja jälkeenpäin tajusin mitä hän sanoi.
Olisin halunnut vielä yhteen hänen kanssaan mutta tilanteissa joissa hän tahtoi sanoa jotain, pyysi käymään niin niissä toimin aivan päinvastoin kuin ajattelin.

Näiden kautta aloin miettimään mikä tää on kun toimin joskus kuin täysin ymmärtämätön ja tajusin että Jumala varjelee näin minua tekemästä väärin.

Tätä jatku vuoden ja loppu siihen kun ex-avovaimo muutti yhteen toisen miehen kanssa.

Nuorena uskovana kohtasin esim. uskovan naisen joka laulaen ja huutaen yritti ajaa minusta työpaikalla (olimme kahden) saatanaa pois, tässäkin rauha säilyi.

Vanhempi uskova joka teki sielunhoito työtä hermostui minun kyselyihin, olinhan nuori uskossa ja kysely iässä, ja huusi että minussa on toinen henki, kuitenkin rauha säilyi.

Riidat isän kanssa loppui kun juttelin pastorin kanssa ja hän opetti vanhempien kunnioittamisesta, minulle tuli isää kohdatessa rauha olla hiljaa.

Minulle on siis todella tärkeää ymmärtää kuinka voimallinen Jumala on, ei mikään toimeton joka odottaa meitä luokseen ja antaa meidän yrittää selvitä omin voimin perille.

Ymmärrän että Jumalan tahto ei ole ollenkaan että olisimme täällä maailmassa vaan Hänen kanssaan, Tämä aika maan päällä on koetuksen aikaa jotta Jumala näkee ketkä todella ovat Hänen Poikansa seuraajia, valmiita luopumaan kaikesta Hänen tähtensä.

Synti erottaa meidät Jumalasta, mutta Jumala antaa voiman vastustaa kiusauksia, näin Hän Sanoo, Pyhä Henki on meidän voimamme ja Raamattu avain parannukseen.

Vielä mainitsen omasta uskon vaelluksestani että saatana tuntuu jättävän rauhaan ne jotka luulevat olevansa oikealla tiellä, mutta niille jotka ovat sillä, heitä kohtaan hän tulee kuin kiljuva jalopeura, mutta näissäkin hyökkäyksissä meillä on Jumalan rauha joka varjelee meidän sydämemme.

Siis jos koet ettet omista tätä yliymmärryksen käyvää rauhaa niin huuda Jumalan puoleen että Hän näyttäisi tilasi ja pääsisit oikealle tielle; Jeesuksen kautta menee portti sisälle.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on var

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.01.2014 14:48

Näin juuri, Jumalan rauha varjelee sydämemme, vaikka elämään tulisi mitä tahansa. Minunkin elämässäni on kerinnyt olla jo vaikka ja mitä ja näyttää tänä päivänä, että hyökkäykset vain pahenee ja kovenee, sekä viha niiden kohdalla, jotka eivät hyväksy uskoani; tuntuu luissa ja ytimissä ja tekisikin mieli vain kadota jonnekin.. Mutta kun ei vaan voi. Pimeys hyökkää yhä laajemmin ja lujemmin. Mutta Jumalan rauha,... niin se pysyy, kun tahtoo vaeltaa totuudessa ja parannuksenteossa koko sydämisesti.

Tänään jälleen oikein pysähdyin miettimään sitä, miten Herra on varjellut minutkin niin monelta asialta ja väärältä toiminnaltakin, kun on suututtanu ja loukannut, repinyt haavojani auki eräät ihmiset: kovin kourin ja sydämin, ilkeydessä ja kieroudessa eläen.... Mutta uskon, että Jumala varjelee jatkossakin, sekä antaa voimaa jaksaa, kestää, antaa anteeksi, unohtaa ja vain rakastaa ja siunata. Helppoako? No ei todellakaan, vaan liha lyö kampoihin, mutta se on pakko laittaa rukouksen kautta vain; ristille joka ainut kerta, kun se koittaa saada luovuttaan, kostaan, tms..

Kuulin kerran sanonnan, että; "se, joka haluaa olla uskollinen Herralle ja suostua tahtoonsa, niin joutuu monenlaisiin koetuksiin ja vaikeuksiinkin, mutta kun vain pysyy: katse kohdistettuna ristille ja Jeesukseen, niin selviää hengissä, ja saa kokea sydämen rauhaa kovankin myrskyn pauhatessa. " Miten totta, niin kovin totta, mutta niin vaikeaa..Kuinka helposti katse kääntyykin katselemaan vain myrskyä ja alkaa pelottaan, ahdistaan ja kaikki näyttää täysin epätoivoiselta, epäusko iskee ja ei jaksais edes rukoilla. On siis vain heittäydyttävä monine tunteineen ja pelkoineenkin Jeesuksen ristin juurelle, pyytäen voimaa jaksaa ja kestää, veren puhdistusta omista synneistään, vapautusta peloista, sekä kiittää, kun saa olla Hänen omanansa tuntui ja näytti sitten miltä tahansa; Hän valvoo ja auttaa, lohduttaa, rohkaisee ja johdattaa eteenpäin, keitaalle asti. Pysy Jeesuksen omana! ;)

Merja Paukkula ja Säde Roth " Tuota nimeään maailma lausu ei "
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.03.2016 18:31

Niin rakkaat ystävät; Jumalan rauha on todellakin: ymmärryksemme yli käyvää ihmeellistä rauhaa, sekä tasapainoa. Ymmärrämme, mitä on Jumalan antama rauha sydämessä, vasta oikeastaan sitten, kun elämässämme on tosi vaikeaa, raskasta, sairautta, tms huolta ja kaikenlaista ikävää.. Ja kun siihen saa sellaisen ihmeellisen rauhan, niin ettei se häiritse mikä tuntuu pahalta, jopa väärältäkin, ja joka ei saa meitä epätoivoon. Vaan, se antaa ilon, vaikka kaiken järjen mukaan ei olisikaan mitään aihetta iloon tai tyytyväisyyteen. Oletko kokenut sellaista rauhaa sydämessäsi, elämässäsi? Se on mahdollista..Se on Totta, koska Sanakin sen lupaa meille Herran omille.

Fil. 4:
4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

Minä olen jälleen kerran tässä hiljaa ihmetellyt, sekä kiitellyt Herraa tästä aivan käsittämättömästä rauhasta sydämelläni, jota kaiken inhimilisen järjen mukaan ei edes pitäisi olla. Vaan pitäisi olla vain: tuskaa, murhetta, kipua sydämessä, ym.. Mutta eipäs olekaan. Vaan siellä on tasapainoista/levollista; rauhan kokemista, vaikka asioita käsitellessä voi toki Herran edessä valua kyyneleetkin, mutta se on vasin merkki siitä, että: Pyhä Henki on rukouksessa mukana. Ja siitä nousee kiitollisuus, kun PH saa johdattaa rukousta. :thumbup:

Mutta, se on edeltänyt vaiheen, jossa lihan tahdon oli ja on kuoltava. Oma tahtomaailma, omat suunnitelmat, tunteet, toiveet, kiukkukin, niin sen kaiken saa jättää Golgatan verisen ristin juurelle. Sen on ensin alistuttava Jumalan Sanan ja tahdon alle ja kaikki väärä (mitä se milloinkin sitten onkin), niin sen on jäätävä kuin pois, siis kuoltava,sillä: se on kuin kuolema sille, mikä ei ole Isän tahto/tahtoa.

Aivankuin, kun ihminen kuolee, niin siitä ei jää kuin muisto, joka sekin ajan oloon haalistuu, jolloin aika saa alkaa kultaamaan muistojamme. Niin samoin kaiken sen on kuoltava, minkä Herra haluaa meidän laittavan pois ja antavan hänen ohjaukseensa, käsittelyynsä, jotta se kaikki hyvä ja oikea, Isän Jumalamme tahto saa alkaa tapahtua elämässämme. Me valitsemme sen, eli: suostummeko kärsimään ensin aina asian, tai ihmisen sanojen, tekojen, tms puolesta, vai jätämmekö sen ja ne asiat, mitä ne sitten ovatkin; ristin juurelle, Jeesuksellemme hoidettavaksi ja muutettaviksi, jne..

Joh. 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Maailma pahenee, ihmiset kovettuu ja tulee ilkeiksi, sekä rakkaudettomiksi, itsekkäiksi, etten sanoisi röyhkeiksi. Mutta meidän ei tulekaan katsoa ihmisiin, ei olosuhteisiinkaan, ei mennä epätoivoisiksi, jolloin kaikki näyttääkin olevan täysi mahdottomuus muuttaa, muuttua, ei! Vaan, jos ja Kun katsomme vain yksin Kristukseen Jeesukseen ja pysymme ristinsä juurella rukoillen, tehden parannusta, tunnustaen; heikkoutemme, vajavaisuutemme, syntisyytemmekin, niin silloin Jumala voi ja tahtookin meitä kuulla ja auttaa, vahvistaa, ja Jeesus pesee verellään syntimme puhtaiksi, puhdistaa sydämemme ja ottaa pois kaiken pahan, vääränkin, syntikuorman: painamasta ja sotkemasta mieltämme, sydäntämme. Ja mikä sen myötä meille avautuu? SYDÄMEN RAUHA JA ILO, varmuus siitä, että: meillä on asiainhoitajana itse Jumalan Poika: Jeesus Kristus, joka osaa ja tietää: miten meidän kaikkia asioitamme hoidetaan ja selvitellään. :thumbup: :clap: :D

Room. 8:
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Laitan Raamatun kohtia, koska niissä on voima ja niissä on opetus, lohdutus, ja ne rohkaisee meitä elämään, niin kuin Jumalan lasten kuuluukin elää ja toimia, puhua, sekä ajatella. Tarvitsemme Raamatun Sanan ohjausta ja opetusta päivittäin.

Jer. 29:
11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
12 Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä.
13 Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.

Leivonen

Laitan vielä tämän laulun, koska se on niin kertakaikkisen mahtava; Onko totta?
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.02.2021 13:11

Lueskelin noita aikaisempia kirjoituksia ja mietin samalla omaa elämääni tänä uutena armon päivänä ja vuotena, jolloin tuo virus saa aikaan niin paljon pelkoa ihmisissä ja jopa uskovinakin saatamme väsyä siihen jatkuvaan median toistoon; kuinka monta on taas sairastunut tai kuollut siihen tautiin. Vaikka todellisuudessahan monet kuolee, kun on jokin muu sairaus johon ihminen kuolee, mutta eihän sitä mediassa kerrota, vaan halutaankin että: ihmiset toimii orjallisesti pakotteiden alla ja tottelee, alistuu ja ennenkaikkea pelkäävät kuolemaa, tai sairautta, joka voi jopa tappaa, tai jättää ainakin muita tauteja kehoomme jylläämään ja .. :roll:

Minä en vastusta sitä mitä valtiovalta päättää, ei, sehän olisi jo raamatun Sanankin vastaista nousta vastustamaan päättäjiä, enkä kehota ketään olemaan tottelematon heille, ei. Mutta missä on se ns maalaisjärki, mihin se on kadonnut? Peräänkuulutan järjen käyttöä. Ja että etsisimme Raamatusta apua, sekä lohdutusta, voimaa, sekä pyydämme varjelemaan meitä, jne..

Nyt on paljon, paljon ihmisiä, jotka elävät jatkuvan pelon sekä rauhattomuden tilassa, kun pelkäävät mennä mihinkään ettei sairaus tartu, ja on jätetty kanssakäyminen, ja on unohdettu kuin kokonaan se totuus, että: "Meille ei tapahdu mitään,Herran sitä meille sallimatta!" :think:

Minä itse uskon yhä siihen, että; meille kaikille on jo ennen syntymäämme tehty raja, jonka yli emme pääse. Vaan, kun on aika siirtyä ajasta ikuisuuteen, niin sitä ei voi muuttaa parhaimmatkaan lääkärit, hoidot, lääkkeet, ei yhtään mikään. Koska näen asian niin, että; Niin minulle, kuin sinullekin on Isä Jumala suonut tietyn määrän vuosia, vuosikymmeniä ja päiviä ja siellä taivaassa on merkittynä myöskin se päivä ja hetki jolloin kuolema korjaa omansa ja siirrymme; sen mukaan, olemmeko uskovia ja Jeesuksen seuraajia, vaiko yhä maailman ruhtinaan talutusnuorassa eläviä,... niin sen mukaan siirrymme odottamaan kaikki viimeistä tuomiota. Mutta se tuomio ei enää koske meitä uudestisyntyneitä sillai, koska meitä ei enää julisteta uskottomiksi, Jeesuken kieltäjiksi, vaan ystävikseen, verellään puhtaaksi pestyiksi ja siksi meillä on pääsy taivaan iloon ja rauhaan elämään ikuista elämää kanssa pyhien ja Jeesuksemme! :thumbup:

Siksi kehotankin sinua, joka et vielä ole ottanut tosissasi Jeesuksen kutsua tulla omakseen, pelastukseen, niin kiirehdi ystävä kallis ja huuda avuksesi Herraa Jeesusta: pyydä antamaan sinun kaikki syntisi anteeksi nimessään sekä antamaan kivisydämen tilalle lihasydämen; uuden elämän Hänen kanssaan, sekä taivaspaikan! Jeesus sanoo;

Joh. 14:
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."

5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

Laitan vielä pari Raamatunpaikkaa lopuksi:

Hepr. 13:20
Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen, hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

2. Tess. 3:16 Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Onhan sydämessäsi jo taivaallinen Rauha?