Niin rakkaat ystävät; Jumalan rauha on todellakin: ymmärryksemme yli käyvää ihmeellistä rauhaa, sekä tasapainoa. Ymmärrämme, mitä on Jumalan antama rauha sydämessä, vasta oikeastaan sitten, kun elämässämme on tosi vaikeaa, raskasta, sairautta, tms huolta ja kaikenlaista ikävää.. Ja kun siihen saa sellaisen
ihmeellisen rauhan, niin ettei se häiritse mikä tuntuu pahalta, jopa väärältäkin, ja joka ei saa meitä epätoivoon. Vaan, se antaa ilon, vaikka kaiken järjen mukaan ei olisikaan mitään aihetta iloon tai tyytyväisyyteen. Oletko kokenut sellaista rauhaa sydämessäsi, elämässäsi? Se on mahdollista..Se on Totta, koska Sanakin sen lupaa meille Herran omille.
Fil. 4:
4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.Minä olen jälleen kerran tässä hiljaa ihmetellyt, sekä kiitellyt Herraa tästä aivan käsittämättömästä rauhasta sydämelläni, jota kaiken inhimilisen järjen mukaan ei edes pitäisi olla. Vaan pitäisi olla vain: tuskaa, murhetta, kipua sydämessä, ym.. Mutta eipäs olekaan. Vaan siellä on tasapainoista/levollista; rauhan kokemista, vaikka asioita käsitellessä voi toki Herran edessä valua kyyneleetkin, mutta se on vasin merkki siitä, että: Pyhä Henki on rukouksessa mukana. Ja siitä nousee kiitollisuus, kun PH saa johdattaa rukousta.
Mutta, se on edeltänyt vaiheen, jossa lihan tahdon oli ja on kuoltava.
Oma tahtomaailma, omat suunnitelmat, tunteet, toiveet, kiukkukin, niin sen kaiken saa jättää Golgatan verisen ristin juurelle. Sen on
ensin alistuttava Jumalan Sanan ja tahdon alle ja kaikki väärä (mitä se milloinkin sitten onkin), niin sen on jäätävä kuin pois, siis kuoltava,sillä: se on
kuin kuolema sille, mikä ei ole Isän tahto/tahtoa.
Aivankuin, kun ihminen kuolee, niin siitä ei jää kuin muisto, joka sekin ajan oloon haalistuu, jolloin aika saa alkaa kultaamaan muistojamme. Niin samoin kaiken sen on kuoltava, minkä Herra haluaa meidän laittavan pois ja antavan hänen ohjaukseensa, käsittelyynsä, jotta se kaikki hyvä ja oikea, Isän
Jumalamme tahto saa alkaa tapahtua elämässämme.
Me valitsemme sen, eli: suostummeko kärsimään ensin aina asian, tai ihmisen sanojen, tekojen, tms puolesta, vai jätämmekö sen ja ne asiat, mitä ne sitten ovatkin; ristin juurelle, Jeesuksellemme hoidettavaksi ja muutettaviksi, jne..
Joh. 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Maailma pahenee, ihmiset kovettuu ja tulee ilkeiksi, sekä rakkaudettomiksi, itsekkäiksi, etten sanoisi röyhkeiksi. Mutta meidän
ei tulekaan katsoa ihmisiin, ei olosuhteisiinkaan,
ei mennä epätoivoisiksi, jolloin kaikki näyttääkin olevan täysi mahdottomuus muuttaa, muuttua,
ei! Vaan, jos ja Kun katsomme vain yksin Kristukseen Jeesukseen ja pysymme ristinsä juurella rukoillen, tehden parannusta, tunnustaen; heikkoutemme, vajavaisuutemme, syntisyytemmekin,
niin silloin Jumala voi ja tahtookin meitä kuulla ja auttaa, vahvistaa, ja Jeesus pesee verellään syntimme puhtaiksi, puhdistaa sydämemme ja ottaa pois kaiken pahan, vääränkin, syntikuorman: painamasta ja sotkemasta mieltämme, sydäntämme. Ja mikä sen myötä meille avautuu? SYDÄMEN RAUHA JA ILO, varmuus siitä, että: meillä on asiainhoitajana itse Jumalan Poika: Jeesus Kristus, joka osaa ja tietää: miten meidän kaikkia asioitamme hoidetaan ja selvitellään.
Room. 8:
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.Laitan Raamatun kohtia, koska niissä on voima ja niissä on opetus, lohdutus, ja ne rohkaisee meitä elämään, niin kuin Jumalan lasten kuuluukin elää ja toimia, puhua, sekä ajatella.
Tarvitsemme Raamatun Sanan ohjausta ja opetusta päivittäin.
Jer. 29:
11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
12 Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä.
13 Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.LeivonenLaitan vielä tämän laulun, koska se on niin kertakaikkisen mahtava;
Onko totta?