Kuinka helppoa onkaan sanoa toiselle, että:
Älä pelkää, älä turhia murehdi, tms.. Se on enempikin minusta haluttomuutta mennä sen toisen paikalle, välittää tosissaan tai koittaa edes olla lähellä: turvallisena sekä luotettavana ystävänä, joka
osaa pitää itsellään sen mitä on kuullut. Eikä levitellä sitä eteenpäin, kauhistellen mitä on kuullut joltakin..
Pelkoja voi olla yhtä paljon ja enemmänkin kuin on ihmisiä maailmassa; kullakin ne omat huolenaiheensa ja pelkotilansa,
jotka aina ovat asianomaiselle todellisia, sekä ahdistavia.. Tuota Risto Suonnon tuontia kun toin foorumille, niin saatoin yhtyä moneen hänen ajatukseensa ja näkemykseensä vaikeuksista arjessa, perhe-elämässä, ym.. Joskus niissä oppii kantapään kautta, joskus ne särkee sen lopunkin pienestä sydämestä ja jättää vuotavat haavat, jotka voi puhdistaa ja parantaa ainostaan Herramme Jeesus Kristus ja hänen öljynsä (Pyhä Henki). Jos asianomainen ei itse osaa, halua mennä sinne Golgatan ristin juurelle, niin me voimme ystävinään kuitenkin
kantaa häntä sinne rukouksissamme. Sillä, uskon, että se on Herrammekin tahto meitä omiaan kohtaan.
Meillä kävi tänään eräs vanhempi naapurin mies ja oli aikoja kun hän kuin pelkäsi tulla sisälle uskovaan kotiin ja vältteli varsinkin minua, joka olen puheliaampi ja räväkämpikin. Mutta viime aikoina hän on uskaltautunut jo tulemaan ihan sisälle ja jopa istumaan meillä hetken aikaakin, joka on ilahduttanut meitä mieheni kanssa. Mitä hän pelkää?
Kuolemaa, kun on hyvin sairas jsekä sitä; millaista olisi olla ja tulla uskovaksi? Hänen äitinsä on ollut uskova ja uskonkin äitinsä rukousten kantavan hänet lopulta ristin juurelle asti, sekä antamaan elämänsä Vapahtajallemme Jeesukselle Kristukselle. Sitä rukoilen ja odotan..
Mitä minä pelkään? HMM??? En nyt osaa suoralta kädeltä sanoa mitään..Nooh,
ehkä lasteni kohdalle sattuvan jotain, joka veisi heidät rajan taakse ilman pelastusta.
Minua kun on ns höykkyytetty läpi elämäni syntymästäni asti sen verran kovin ottein ja kuolemaakin olen käynyt kuin katsomassa silmästä silmään useammankin kerran. Viimeksi 30v, 2kk sitten. Omaa biologista isääni pelkäsin, todella paljon. Ja ex-ni viimeisinä avioliittomme vuosina. Ja onhan niitä pienempiäkin pelon aiheita toki ollut ihan vielä uskovanakin ollessani, toki. Varsinkin uskoni alku kymmeninä vuosina, kun olin aika kaukana kuitenkin Herrastani, elin enempikin siinä
melkein kuin kahdentien kulkijana.. Ja usko ei kasvanut, luottamuspulaakin oli ym.. Mutta sitten se alkoi jotenkin löytyä se uskontärkeys ja Jumalan rakkaus, ja aloin janota enemmän ja enemmän päästä kokemaan ja tuntemaan, oppimaankin sitä, minkä Isä Jumala tahtoo antaa ja osoittaa
meille kaikille omilleen, Rakkauttaan, armoaan ja anteeksiantoaankin, sekä oppia suostumaan viipymään siellä verisen ristinpuun juurella, etsien, kaivaten, sekä: katsoen vain Jeesukseen!
Nousipa mieleeni tämä Raamatun paikka;
Sananl. 1:
23 Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
24 Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
25 vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
27 kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
28 Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
29 Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa
30 eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,
31 saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
32 Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
33 Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.Vakavia sanoja. Nykyäänhän
ei enää saa nuhdella ketään, eikä mistään, vaan kaiken pitää antaa olla niin kuin he haluavat ja taputella vain päähän;
"Hyvä poika, hyvä tyttö!" Tai puhua
vain Jumalan rakkaudesta, mutta ei saa puhua synnistä, ei muuttumisen tärkeydestä uskovan elämässä, tai jopa kertoa siitä, mihin tie vie, jos hylkää totuuden tien ja Sanan, Jumalan Sanan totuuden. Koska olet viimeksi kuullut puhuttavan kadotuksesta, tai kuinka Jeesus sanoo niille, jotka eivät oikeasti seuraakkaan häntä, vaan seuraavat sitä toista jeesusta, joka
ei voi yhdenkään ihmisen sielua kadotuksesta pelastaa;
"Menkää pois minun tyköäni, sillä minä en tunne teitä!" vakava paikka!
Sen pitäisi herätellä; heräämään, tutkimaan sitä
omaa sydäntään ensisijaisesti, eikä vain toisten uskonelämää arvostellen..
Tunteeko Jeesus minua kun olen siellä viimeisellä tuomiolla, tai kun Hän sapuu noutamaan omiaan taivaan kotiin, niin olenko minä siinä ylöstempauksessa mukana?, vai jäänkö tänne kaikkien uskosta osattomien ja uskonnollisten, uskossaan eksyneiden, kylmenneiden ym kanssa itkemään, kun en päässytkään mukaan, pois.. :oops:
Otammeko sen tosissamme, vai jatkammeko sillä tiellä, ettei se minua koske, kun minhän kuljen Jumalan Pojan jalanjäljissä, enkä ole eksynyt.. ? Kumpaako Jeesusta minä seuraan? Tai kumpaako Jeesusta sinä seuraat?
Olethan miettinyt tätä itseksesi? Koska se on ensiarvoisen
Tärkeä asia miettiä ja tarkistaa kurssi ja onko
todellakin Herramme jalanjäljissä kulkeva, kohti taivaan iloa menevä?
Vaiko joutunut väärien opettajien, tai oppien takia eksynyt uskomaan valheen totuudeksi ja totuuden valheeksi ja siksi onkin sydän noussut
tietämättään vastustamaan Jumalan Sanan totuuksia, kuin myöskin Herraansa Jeesusta Kristustakin.
Älä ohita tätä olankohautuksella, sillä aika on vähissä ja kun aikasi ja aikamme täyttyy, ja Jeesus saapuu hakeen meitä omiaan kotiin; tuuliin ja pilviin, niin silloin
et enää kerkiä tehdä parannuta, muutosta, uuudistuakaan... Ja silloin EI ENÄÄ voi, eikä kerkiäkkään muuttaa kurssiaan, ajatteluaan, palata alkulähteelle takasin. Vaan se on tehtävä Nyt ja Tässä näin, nyt ja just!
Ei huomenna, joskus sitten, vaan
Heti. Tämä
ei ole käsky, vaan: miten sen nyt sanoisin; ehdotus, suositus, varoituskn..
Room. 11:
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.Laitan vielä yhden Raamatunpaikan ja sanon, että:
On viisautta olla Jumalan pelko sydämessään, se on sitä ainoaa ja oikeaa pelkoa, jota meidän Hänen ominaan vain tuleekin kokea ja ymmärtää sen syvyys ja tarkoitus, siunaus elämäämme ajatellenkin. Opetellaan sitä, jookos?! Jumalan pelkohan on Jumalan kunnioittamista Kaikkivaltiaana ja kaiken Luojana, jolla on kaikki valta niin maan päällä kuin taivaassakin! Amen!
1. Tess. 5:23-24 [Biblia]
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teitä kokonansa, että koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne meidän Herran Jesuksen Kristuksen tulemisessa nuhteetoinna pidettäisiin. Hän on uskollinen, joka teitä kutsunut on ja sen myös täyttää.