Ihmeellinen vaihtokauppa

Ihmeellinen vaihtokauppa

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.11.2013 12:05

Meidän ei tarvitse koskaan enää murehtia, jos hyväksymme sen ihmeellisen vaihtokaupan (admirabile commercium), jonka Jumala on suunnitellut... Se on voimassa tänäänkin, vaikka monilla onkin enemmän kiusauksia murehdittavanaan kuin koskaan ennen. Ajat ovat muuttuneet, mutta Jumala ei ole muuttunut. Jumala täyttää tarpeemme ja " Hän on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti."

Nuori skotlantilainen saarnaaja Yrjö MacGregor, joka tunsi hyvin Jumalan ilmaisi asian seuraavasti: "Jeesus Kristus voi hoitaa huolemme. Tärkeämpää on huomata, miten Hän ne hoitaa."

Hän käsittelee ne samalla tavalla kuin meidän syntimme - Hän ottaa ne kannettavakseen. Hän pyytää meitä heittämään kaikki murheemme Hänen päällensä. Tämä on rauhan salaisuus sekä täydellisen ja jatkuvan voiton salaisuus paholaisesta.

Kun heitämme kaikki syntimme Kristuksen päälle, meillä ei ole enää syntiä ja voimme riemuita syntien anteeksiannosta. Kun heitämme kaikki murheemme Kristuksen päälle, meillä ei ole enää murheita murehdittavana, jolloin saamme rauhan.

Jos pidämme murheet itsellämme, emme saa rauhaa. Jos heitämme murheemme Kristuksen päälle, saamme rauhan. Oletko sinä tehnyt tämän ihmeellisen vaihtokaupan?

Sunday School Times
Airut lehdestä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Ihmeellinen vaihtokauppa

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.12.2014 18:26

Tämä aika on kiireistä, vaativaa, pelottavaakin aikaa monille ja huolet kerääntyy, niistä tulee kuin lumipallo joka kasvaa ja kasvaa.. Kuka lopettaisi sen pallon kasvun ja eteenpäin pyörittämisen? Onko ketään, kuka voisi auttaa, sulattaa sen lumipallon ja päästää huolistamme..? Yksi on, joka voi ja tahtoo auttaa uupunutta ja taakkojensa alle jäävää, nostaa takaisin jaloilleen sekä antaa uuden voiman ja elämän Hänessä. Hän on Jeesus Kristus, Poika Jumalan!

Ja sinä jo uskossa oleva, joka koitat itse kantaa huoliasi, selvitä itse ja omillasi, omin keinoin.. Miksi et pystykään jäämään sinne Golgatan ristin juurelle, ja jo ottaa pois sitä huolien ja taakkojen, vaikeuksien reppua selästäsi? Sinä lasket sen repun kyllä maahan kun rukoilet, kyllä. Mutta kun nouset siitä lähteäksesi jatkamaan matkaasi, niin mitä sinä teet? Otat sen repun takaisin selkääsi ja et tahdo, tai vasin uskalla antaa sen vain jäädä sinne verisen ristin juurelle; Jeesuksen otettavaksi kantaakseen ja purkaakseen sen kivireppusi pois kivistä.. Hän voi ja tahtoo antaa sinulle uuden voiman ja rauhansa lahjan. Mutta jos sinä otat reppusi takaisin selkääsi painamaan ja alat taas kerätä sinne lisää painolastia, niin rauhaa ei ole eikä tule silloin sydämeesi.

Me voimme tehdä Jeesuksen kanssa vaihtokaupan. Kun annamme hänelle kaiken taakkamme ja sen raskaan repun selkäämme painamasta, niin hän antaa meille sydämiimme ja elämäämme: Rauhan ja levon, luottamuksen, uskon hengen jossa saamme huutaa; Abba Isä: kiitos kun annoit Poikasi maailmaan ja Hänen kauttaan annoit meille uuden elämän, niin nyt saamme kittää sinua Herra ja Jumala, kun Poikasi veri riittää pyyhkimään pois kaiken mikä painaa sekä; hitaaksi laittaa askeleemme! Kun jäämme juurelle ristin ja saamme siihen jättää aivan kaiken mikä painaa, niin silloin sinun rauhasi lahja antaa sydämiimme; ilon ja voiman, olla käytössäsi missä sitten kuljemmekin, niin saamme olla käytössäsi Herra ja valoasi tuoda yhä pimenevään maailmaan! Halleluja! Ylistys ja Kunnia! :thumbup: :clap: :D

Kannattaa siis pysyä lähellä Ristiään ja luottaa siihen, että: Hän, Jeesus voi sinuakin auttaa ja levon sydämeesi antaa, joka kestää, vaikka kuinka myrskyäisikin.. :wink:

Tämä laulu lopuksi Riki Sorsa - Haltuus annan sydämein
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.12.2018 19:29

:thumbup: Mietin tuota otsikkoa jo eilen ja se alkoi puhua minulle siitä maailman tärkeimmästä vaihtokaupasta, joka on tarjolla otettavaksi vastaan meille ihan joka ainoalle ihmiselle, varsinkin uskoville. Jeesus Kristus tuli maailmaan, jotta me uskomalla Häneen ja turvautumalla Häneen saamme, en sano saisimme (koska siinä on kuin epäilys), vaan me Saamme syntimme anteeksi, kun niitä tahdomme vain anteeksi Häneltä pyytää. Sekä sen myötä myöskin lahjana taivaasta; Rauhan sydämiimme, jota maailma, raha, hyvinvointi, ihmiset, tms ei meille voi mitenkään antaa.

Hän antaa meille rauhan, ilon, pelastus/lunastusvarmuuden, voimansakin, ja me annamme Hänelle: itsemme sekä syntimme verellään pestäviksi, puhdistettaviksi, sydämemme muutettavaksi Hänen tahtonsa mukaisiksi. Rauhaa ei saada miten vain. Ei ainakaan sellaista rauhaa ja lepoa sydämeen, joka myöskin kestää; vaikka minkälaiset myrskyt ja aallokot, pimeydet ja sairaudetkin..meitä elämässämme kohtaisivatkin. Se rauha, jonka Jeesus Kristus, Vapahtajamme meille tahtoo antaa, niin se peittää pelon, rauhattomuuden ja epävarmuuden, sekä epäilyksetkin. Koska Hän on Luvannut antaa rauhansa niille, jotka uskovat Häneen ja etsivät Hänen kasvojaan, tahtoaan.. Suostuvat tulemaan pieniksi, lapsen kaltaisiksi.

Anteeksianto, sekä halu pyrkiä anteeksiantoon on myöskin yksi tärkeä seikka saada sydämeensä rauha. Jos olemme anteeksiantamattomia ja katkeria, kateellisia, tms. Niin turhaa on toivoa silloin saavansa myöskään Rauhaa sydämeensä. Voihan toki olla hetkellisiä aikoja, jolloin tuntuu jopa että on kaikki ok ja ei haittaa, vaikka oiskin nurjakin mieli jotakin, tai joitakin kohtaan, koska helposti ajatellaan, että; Meillä on oikeuksin ola jotakin kohtaan nurja, ilkeä, rakkaudeton, välinpitämätön, katkera, mutta.. Se on vain väliaikaista tunnetta, joka ei kestä kuin vain hetkisen. Sillä, jos sydämemme on nurja, ilkeä, kova, rakkaudeton ja anteeksiantamaton, juoruinenkin, niin kyllä se rauha taitaa silloin olla tunnoissamme tullutkin ihan väärästä voimasta, hengestä, eikä Pyhästä Hengestä. Koska pyhä Henki, Jumalan Henki aina kehottaa parannukseen sekä anteeksiantoon, sopuisuuteen ja siis rakkauden vaikuttamana: anteeksiantoon.

Ja kun on saanut sydämeensä taivaallisen rauhan, niin voimme toki murehtiakin ja surra, kokea vaikka ja mitä ulkoisesti, mutta kuitenkin sydämessämme on se Jumalamme antama Rauha, joka kestää ja pysyy, oli tai tuli sitten ihan mitä vain elämäämme.. :wink:

Room. 12:
12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

Tehdään viimeistään tänään se vaihtokauppa Herran Jeesuksen kanssa. Annetaan Hänelle aivan kaikki, koska Hänenhän ne on muutenkin, joka tapauksessa, meille se kaikki on vain lainaa; taivaasta annettua ihmeelistä ja ihanaa Rakkauden antamaa lainaa. Ja kun me antaudumme Hänelle, sekä käyettävikseenkin, turvaamme ristin ansioon sekä veren ansioon myöskin, tottakai, niin Hän antaa meille kaiken sen mitä todella tarvitsemme ja puhdistaa meidät verellään kaikesta siitä, joka tekee hitaaksi, tai jopa tuhoaa uskommekin ja paaduttaa helposti sydämemme.

Kysymyshän onkin vain siitä, että: "Tahdommeko luovuttaa itsemme, sellaisina kuin olemmekin, yrittämättä itse ensin muuttaa itseämme Hänelle, Jeesuksellemme sopivammaksi? Ja suostummeko tahtoonsa tulla pieniksi ja heikoiksi, Paljon Häntä taritseviksi, Pyhän Hengen johdatettaviksi; niin varoituksin, kuin myöskin, miten tulee elää kristittynä, Jumalan lapsena tässä pimenevässä maailman ajassammekin!" :???: :thumbup:

Jaak. 3:
9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.

13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.06.2019 18:23

"Jeesus Kristus voi hoitaa huolemme. Tärkeämpää on huomata, miten Hän ne hoitaa."

Hän käsittelee ne samalla tavalla kuin meidän syntimme - Hän ottaa ne kannettavakseen. Hän pyytää meitä heittämään kaikki murheemme Hänen päällensä. Tämä on rauhan salaisuus sekä täydellisen ja jatkuvan voiton salaisuus paholaisesta.

Kun heitämme kaikki syntimme Kristuksen päälle, meillä ei ole enää syntiä ja voimme riemuita syntien anteeksiannosta. Kun heitämme kaikki murheemme Kristuksen päälle, meillä ei ole enää murheita murehdittavana, jolloin saamme rauhan.

Jos pidämme murheet itsellämme, emme saa rauhaa. Jos heitämme murheemme Kristuksen päälle, saamme rauhan. Oletko sinä tehnyt tämän ihmeellisen vaihtokaupan?

1. Piet. 5:
6 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,
7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".

8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

Laitanpa nuo tuohon alkuun, kun olen nyt tänään miettinyt todella paljon sitä ihmeellistä vaihtokauppaa, jonka sain tehdä viime yönä, kun olin edessään, ristinsä juurella rukouksessa sen vanhan ja tutun asiani takia, kanssa, jota olen nyt edessään murehtinut ja vatvonut jo viikkoja.

Niinpä, olen kantanut murhetta, itkenyt ja huutanutkin puoleensa asian tiimoilta ja koittanut kuin nähdä ja ymmärtääkin sen; mikä kaikessa on Hänen tahtonsa, suunnitelmansa, vai onko kaikki ollut vain koko ajan minusta itsestäni lähtevää, eikä edes ole ollutkaan alunperinkään, Herramme tahto kohdallani?

Se on vienyt kuin rauhanikin ja muuttanut ajatteluani, sekä montaa muutakin tapaa enempikin maalliseen suuntaan, joka onkin juuri huolettanut minua todella paljon viime viikkoina. Koska en halua/aio enää palata sinne egyptiini, enkä siihen missä elin aikoinaan.. Kun olen saanut maistaa jo 29½v, että: Herra on Hyvä ja Häntä kantsiikin seurata, sekä totella, alistua Sanansakin alle, ym.. Näen tässä kaikessa sielunvihollisen juonen saada noin minutkin palaamaan jonnekin sinne, mikä ei vie minua taivaan kotiin vaan pois päin Golgatalta sekä Herrani seuraamisestakin. Se on hyvin Vaarallinen tilanne, tila, jos siihen ajaudumme, joudumme. Varokaamme sitä rakkaat!

En minä, etkä kyllä muuten sinäkään kuitenkaan olla koskaan niin lujia ja vahvoja, ettei jokin asia, ihminen, tunne, tms, voisi alkaa kiehtoa ja vetää meitä kuin kauemmaksi totuudesta, Isän Jumalamme tahdosta, jne.. Kukaan EI OLE koskaan niin vahvaa tekoa, etteikö voisi langeta syntiin, tai muuten ajautua pikku hiljaa, kuin salaa, huomaamatta poispäin ristinsä juureltakin olemasta. Se ei koskaan nääs tapahdu rajusti, tai edes nopeesti, ei! Vaan se tapahtuu useimmiten hyvin salakavalasti, salaa, huomaamatta, niin että luulemme kaiken yhä olevan hyvin, ja olevamme yhä väkevästi uskossakin, tms.. Mutta samalla olemmekin astuneet jo askeleen, kaksikin ehkäpä poispäin kaidalta tieltä lavealle tielle seuraamaankin jotain muuta, kuin Herraamme Jeesusta Kristusta, olemasta enää ristinsä juurella.. :???: :think:

Todellakin olen itse joutunut rukoilemaan paljonkin erään asian takia ja mihin se minua vie, johtaa lopulta, sekä onko se sittenkään Isän suunnitelmaa, tahtoa elämässäni, vaiko sittenkin vain sitä minua itseäni ja omia tarpeitani, tms..?! Se on jo alkanut vaikuttaa rauhaanikin, jonka sain ja saan yhä ja sinäkin sen saat aina vain uudestaan tulemalla puhdistuslähteelle Golgatalle tekemään parannusta, tunnustamaan syntejä, ym.. Ja se jos mikä onkin minua huolettanut ja kun rukoiltavat ovat vähentyneet ja aina se sama asia vain on koko ajan melkeinpä ainoana rukouksissani. :oops: :cry:

Pyhä Henki on neuvonut minua, varoittanut minua tekemästä lisää typeryyksiäkin, jne.. Mutta eilen illla Isä johdatti minut kuuntelemaan kosketuskohta ohjelmaa ja itkin kun sitä kuuntelin, se viilsi niin syvältä ja näytti totuudenkin minulle, kuin olen laittanut murheeni ja kyselyni ykköspaikalle ja kaikki muu heng on kuin jäänyt toisarvoiseksi, sivuseikaksi, varsikin sielujen pelastuminen.. :-|

Yöllä, kun sitten taas olin tapani mukaan rukouksessa, niin silloin juttelin siitä Isälle ja koin, että mua kuin neuvottiin; miten toimia. Eli antaa Jeesuksen kantaa iestä kanssani, johdattaa, vaikuttaa, sekä ennenkaikkea sen, että: Annan aivan kaiken murehtimiseni nyt yksin Jeesukselleni, eli teen kuin kanssaan vaihtokaupan. Hän hoitaa sen minun asiani niin kuin parhaaksi näkee ja tietää ja minä astun kuin syrjään siitä ja alankin taas olla käytössään, lähteä elovainioille ja julistamaan Jumalan rakkautta, hyvyyttä, voimaa, ym..

Ja tiesinkin jo henkilönkin, jonka luokse Isä on tahtonut minun menevän käymään, kun hänen miehensä kuoli huhtikuussa tuosta naapurista. Se kaikki varmistui ja vahvistui niin iahanasti, että: halusin tehdä ns vaihtokaupan Herrani kanssa. Toki Hän on hoitanut ja huolehtinut kaikesta jo muutenkin tähänkin asti, mutta kun minä olen alkanut laittaa kuin kapuloita rattaisiin, niin ettei Isä ole voinutkaan toimia niin kuin Hän ois tahtonut, kun minä olen mennyt päsmäröimään, eli lyömään käteni väliin ja pilannut/sotkenut sen tähden aivan koko homman, aivan kaiken! "Hyvä minä ja hoppuni!" :-o :thumbdown: :oops: :cry:

Mutta mä lupasin siinä yöllä, että: "Ota sinä nyt Jeesus se asia hoidettavaksesi aivan kokonaan, niin minä hoidan tämän puolen ja menen sen ihmisen luokse!" Päätin lopettaa sen ruikutukseni ja alkaa olla taas siellä evankeliumin pelloillakin töissä, sen mukaan kuin Herrani ja Jumalani niin tahtoo, minuakin kurjaa omaansa käyttää, sekä siten oman tahtonsakin näyttää. Ja niin minä marssin iltapäivällä sen ihmisen luokse ja meillä oli oikein siunattu yhdessäolo aika (useampi tunti) ja aina kun se mun oma asiani nousi ja nousee sydämelleni uudestaan, niin huomaan vain sanovani Herralleni; "Hoida sinä Jeesus tämä asia!" :thumbup: :lol: :wink:

Tee sinäkin Herran kanssa ihana ja siunattu vaihtokauppa ja suostu jo viimeinkin lopettaan oman yrittämisesi ja antaa viimeinkin Herrasi toimia ja johdattaa, auttaa sinua. Hän kyllä antaa sinullekin siihen avun ja voiman, innoituksen, sekä ohjaa askeleesi ja ajatuksesikin siihen ja sinne, mikä on Hänen tahtonsa mukaista elämää uskovana! Uskalla kokeilla, se kannattaa ja saat säilyttää sydämessäsi taivaallisen ja ihanan Jumalan rauhan, joka kyllä kestää tuli sitten mitä tahansa eteesi.. Hän, Jeesus Kristus, Poika Jumalan; On kanssasi aivan kaikkialla ja kaikessa, Amen! :thumbup:

http://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/pl ... d=15405602
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Onhan sydämessäsi jo taivaallinen Rauha?