Luuk. 12:
32 Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.
33 Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.
34 Sillä missä teidän aarteenne on, siellä on myös teidän sydämenne.
35 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa;
36 ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
37 Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.
38 Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat.
39 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan.
40 Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee." 
Ajattelin ensin, että laitan vain tuon yhden jakeen (32) Mutta halusin sit kuitenkin hiukan laajentaa sitä Raamatunpaikkaa, joka on kokonaisuudessaan hyvä ja puhutteleva.
Pelko! Kuinka tuttua meille kaikille. Joku kehtaa tunnustaa pelkäävänsä, toinen esittää vahvaa joka ei koskaan pelkää mitään. Ihan miten vain, mutta niin valitettavaa kuin se onkin, niin
Kaikki pelkäävät jotain, sinäkin, joka ajattelet olevasi jo niin vahva ettei mikään hetkauta sinua. Anteeksi sanani jos ne loukkasivat, mutta se on totuus, jonka joutuu
ihan jokainen ihmislapsi
ainakin itselleen myöntämään, vaikka muille esittäisikin ja sanoisikin olevansa jo niin kestävää tekoa ettei osaa pelätä, huolestua..tms..
Mal. 3:
16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.Onko meillä Herran pelkoa. Herran pelko on Jumalan kunnioittamista, ja halua totella Häntä, seurata Herraa Jeesusta, sekä nöyrtyä, niin ettei ylpeyden synti saisi vietyä poispäin siitä, mikä on Isän, Jumalammekin tahto kohdallamme. Toivon, etä minulla ja sinullakin rakas ystäväni on sydämessä oikeanlainen Jumalan pelko, joka tuottaa hyvää hedelmää, eli Rauhan hedelmää sydämiimme.
Tämä aika, missä nyt elämme vie helposti meiltä jokaiselta rauhan sydämestä, kun kaikki on niin uhkaavaa ja pelottavaa ja sekin, joka on minua
kovasti huolestuttanut kun seuraan mediaa, saarnaajia ym profetioidenkin tuojia, miten pelkoa kuin lietsotaan ihmisten sydämiiin ja vedotaan kyllä Raamatun Sanaan, mutta otetaan sieltä vain niitä kohtia, joissa on pelkoa ja ahdistusta tuovia sanoja. Missä on se Toivo ja luottamus, jota jo Jeesuskin tahtoi tuoda ja luoda ympärilleen.

Haluankin laittaa tuon seuraavan Psalmin tähän, joka kuin tuo toivoa ja kiitosmieltä siitä, kuinka Herra Jeesus auttaa; Häntä etsiviä, kaipaavia, pelokkaitakin ja surun murtamia, ym..
Ps. 40:
3 Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.
4 Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät!
5 Herra, minun Jumalani, suuret ovat sinun ihmetekosi ja sinun aivoituksesi meitä kohtaan. Ei ole ketään sinun vertaistasi. Niitä minä tahdon julistaa, niistä puhua, niitten paljous on suurempi, kuin luetella taidan.
6 Teurasuhriin ja ruokauhriin et sinä mielisty; minun korvani sinä avasit, polttouhria ja syntiuhria sinä et vaadi.
7 Silloin minä sanoin: "Katso, minä tulen; kirjakääröön on kirjoitettu, mitä minun on tehtävä.
8 Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni."
9 Minä julistan vanhurskautta suuressa seurakunnassa; katso, en minä sulje huuliani. Sinä, Herra, sen tiedät.
10 Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.Millä me voisimme rauhoittaa sydämemme, tai tuoda rauhan sanomaa muille pelkääville ihmisille?
Meissä itsessämme, ei ainakaan minussa ole siihen voimaa tai kykyä itsessäni. Mutta kun itse
pyrimme elämään lähellä ristin Herraa, Jeesustamme, joka päivä sydän Jeesuksen ihanassa ja kalliissa maahan vuotaneessa sovinto veressään pestynä puhtaaksi kaikesta mitä elämä ym tuovatkin sinne, niin silloin me saamme rukouksen sekä Sanan lukemisenkin kautta voimaa jaksaa, kestää, selvitä, ja saamme pyytää armoa ja anteeksiantoaan sydämiimme ja Hän tahtoo sen sinne myöskin antaa, lahjoittaa.
Me voimme ja
me saamme kertoa rakastavasta Jumalasta, joka ei ole pelon tai tuomion Jumala, vaan se, joka tahtoo, että:
"Kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan Hänet, joka on tullut maailmaan 2000v sitten antamaan itsensä ristinpuulle naulittuna kaikkien, aivan kaikkien maailman ihmisten syntivelan vuoksi ja puolesta." Jotta niin sinulla, kuin minullakin olisi ja
ON mahdollisuus päästä kerran sinne taivaan iloon, riemuun ja rauhaan elämään ikuisesti kanssa pyhien ja saada nähdä Vapahtajamme Jeesus Kristus kasvoista kasvoihin!
Tuokaamme siis toivon sanomaa läheisillemme ja niille jotka nyt pelkäävät kuolemaa, sotaa, koronaa tai mitä muuta tahansa. Tämän kaiken pitää tapahtua, mutta se on kuitenkin, niin vaikealta kuin se varmastikin on monesta ymmärtää, tai hyväksyä, niin tämä kaikki on sitten
kin Jumalamme hyvä tahto
kaikkia ihmisiä kohtaan, jotta
edes nämä asiat maailmassa voisivat vetää heitä lähemmäksi Häntä, Jeesusta, etsimään rauhaa ja pelastusta elämäänsä, siis: Antaa pelastaa itsensä tästä nurjasta sukupolvesta, niin kuin Raamattukin sen sanoo;
Ap. t. 2:
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".Jari Vuorinen ja Krista - Jätä sydämes Herralle