Jouluun rauhaa nyt rukoillaan!

Jouluun rauhaa nyt rukoillaan!

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.12.2016 22:50

Oi, Jospa Syttyisi Sydämiimme

Aloitan tällä laululla, jossa on puhuttelevat sanat, minusta ainakin. Kuinka usein hössötetään joulusta ja kaupat nettoaa, mutta kuinka moni sitten kuitenkaan tajuaa, tai edes välittää; Vapahtajamme syntymisen merkitystä koko maailmalle ja ihmiskunnalle? Uskallan sanoa; tosi harvat!

Ollaanko me uskovina kiistanhaluisia ja yritämme muuttaa tradioita, sen sijaan, että menisimme rukouskammioomme rukoilemaan, että: "Herramme Jeesus Kristus saisi herätellä kovia ja paatuneitakin sydämiä ja pelastaa, uudistaa, sekä antaa sydämiin; todellisen Jumalamme tahtomankin: joulu Rauhan sekä ilon!" :thumbup:

Ei pidä loukkaantua sanoihini, sillä en halua aliarvioida kenenkään mielipidettä. Mutta olen enempikin rukouksen ja sovun ihminen, joka toivon, niin omalle kohdalleni, siis itselleni: elämääni, kuin meille kaikille uudestisyntyneille uskoville; todellista Vapahtajamme syntymäjuhlan riemua ja iloa, rauhaa, jossa hiljentyisimme muistelemaan yksin tai yhdessä sitä: miten Tärkeä Jeesuksen syntymä on ollut jokaista meitä ja ihmiskuntaakin kohtaan. Oisko mahdollista? :think:

Ei aatella ruokia, ei lahjoja, ei tuhlata rahojamme turhuuksiin, koska paras joululahja, näin ajattelisin; on kaikille iloita siitä, kun tie taivaaseen on aukaistu Rakkaan Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen verellä. Mutta ensin Hänen on pitänyt syntyä, tulla ihmisen kaltaiseksi syntyen seimeen, ei hienoihin palatseihin, Ei. Ei rakkaat ystävät mekään tavoitella hienoutta, rikkautta, valtaakaan, vaan tyydytään vähäisiin oloihin ja vaatimattomaan elämään, jossa kuitenkin on se suurin lahja ja ilo, josta sydän kykenee iloitsemaan aidosti. Ei sydämemme osaa iloita aidosti kaikesta hälinästä, lahjoista, ruuistakaan, vaan: Sydämen rauhasta. Ja se saavutetaan/ saadaan ainoastaan uskomalla ja turvautumalla yksin vain Jeesukseen Kristukseen; Jumalan ainut syntyiseen Poikaan!! :thumbup:

Jorma Hynninen - En Etsi Valtaa, Loistoa
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Jouluun rauhaa nyt rukoillaan!

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.12.2024 16:31

Joulun rauhaa
[Sinulle ystäväni toivotan Joulun rauhaa, jonka me jokainen koemme sydämessämme Jeesuksessa Kristuksessa, eikä suinkaan seimenlapsena, vaan Vapahtajana ja syntiemme lunastajana. Golgatalla Hän kärsi ja kuoli meidän jokaisen puolesta, tälläinen Joulun Herra meillä on!! Hän rakastaa juuri sinua ja haluaan myös tämän rauhan antaa sinun sydämeesi!]

Löysin tällaisen laulun, ja sitähän minäkin teille kaikille tahdon toivottaa:Joulun rauhaa! :thumbup: Niin, aikaa on kulunut viime kirjoituksestani hiukkasen jo, mutta joulu se vain taas tulla jokottaa kohti meitä kaikkia. :wink:

Mutta millainen joulu? Onko se traditio, joka vedetään läpi joka joulu, ehkä jopa rasitekin emännille, sekä ison rahan menetyskin? Enpä tiedä? Mutta sen kuitenkin tiedän, kuulen, luen surenkin sitä, ettei nykysuomen kirkoissa, en erittele niitä, on alettu luisua pois siitä, minkä takia joulua yleensäkään vietämme. Siis muistella kuinka Jeesus lapsi sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta. Syntyi seimeen, lepäsi siinä kapaloituna ja kuitenkin Hän oli Jumalan Poika, Itse Jumala, kuin myöskin ihminen, ihmisestä syntynyt. :thumbup:

Minä laitoin aikoinaan kun lapset vielä olivat pieniä, niin pitihän sitä tehdä joulusiivous ja laitta aruokaa, leivoksia, ym joulupöytään, käydä illalla saunan jälkeen haudoille viemässä kynttilät ja lopuksi joulupukki tuli tuomaan lapsille lahjoja ja taisinpa jopa joskus itekin jotain saada.. Noh se oli kiireistä aikaa, kun oli maatila ja elukatkin vaativat hoitoa. Mutta lasten ilo korvasi kaiken vaivannäön. :lol: :thumbup:

Mitään joulu rauhaahan ei ollut, enkä sitä kauheesti edes tainnut kaivatakaan, se oli se rutiini, jonka vedin läpi joka ikinen joulu, niin kauan kuin lapset olivat vielä puieniä. Sittenhän se hössöttäminen loppui kun lapset lähtivät kotoa pois. Ja sitten kun sain vielä tulla uskoonkin, niin olihan se ihan erilaista, vaikka vielä silloin olivat lapsetkin kotona.. :???:

Mutta nyt, kun huomaan miten Jumalan pilkka, sekä Jeesuksen väheksyminen, nollaaminen ym vain lisääntyy ja pahenee, niin mikä joulu se sit enää edes voisi olla, kun kirkot ovat lähteneet vetämään Jumalan tuomioita päälleen joulukalentereillaan ja muutenkin kaikella sillä synnillä, missä eletään, ilman Jumalaa. Kyllähän se Kauhistuttaa! :cry:

Ja kuitenkaan kukaan ei pelastu taivaaan kotiin, ilman ottamatta vastaan sydämeensä tuota seimen lasta, Jeesusta, joka oli hyvä opettaja ja armahti kaikkia syntejänsä katuvia, paransi sairaita, sekä kutsui omakseen jokaista ihmislasta, ettei yhdenkään koskaan tarvitsisi joutua kadotukseen. Taivaan kotiin päästään Jeesuksen kautta, mutta kadotukseen joudutaan, kieltämällä Jeesuksen rakkaus sydämistään, elämästään. Valintahan on aina jokaisella ihmisellä itsellään. Mutta rukoukseni on,että; Ei käännetä selkäämme, sydäntämme Herralta Jeesukselta, vaan etsitään Häntä koko sydämisesti ja annetaan Hänen pelastaa sielumme tuosta hirvittävstä paikasta; sinne Jumalan lasten toivoon, kun Jeesus hakee omansa kotiin, hääjuhlaansa taivaaseen.Siellä on riemu ja ilo, rauha sydämessä, kun kaikki mennyt ei enää paina mieltämme. :thumbup: :clap:

Room. 14:
17.. sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
18 Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

Luuk. 2:
6 Niin tapahtui heidän siellä ollessaan, että Marian synnyttämisen aika tuli.
7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa.

8 Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa.
9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
12 Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."

13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:
14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

15 Ja kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: "Menkäämme nyt Beetlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti".
16 Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.
17 Ja kun he tämän olivat nähneet, ilmoittivat he sen sanan, joka oli puhuttu heille tästä lapsesta.
18 Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat.

19 Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä.
20 Ja paimenet palasivat kiittäen ja ylistäen Jumalaa kaikesta, minkä olivat kuulleet ja nähneet, sen mukaan kuin heille oli puhuttu.

"Silent Night" - (Sister Duet) - Lucy & Martha Thomas - Christmas Carol

:thumbup: :wave: Siunattua, sekä rauhaisaa joulun aikaa sinulle ystäväni! :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Onhan sydämessäsi jo taivaallinen Rauha?