Maailmanrauha ja sydämen rauha?

Maailmanrauha ja sydämen rauha?

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.11.2013 16:24

Leipäjonossa odottavan kumaraisen suomalaisen miehen verhottu katse.

Rauniotalon ja palaneen auton vieressä huutavan naisen tuska miehen verisen ruumiin vieressä. Kun lukija, katselet lohduttomia kuvia Suomesta tai maailmalta, niin värähtääkö turtunut sielu?

”Siinä on sorrettujen kyyneleet, eikä heillä ole lohduttajaa”, ajattelee moni Raamatun Saarnaajan tavoin.
Rauha ja toivo ovat kadonneet itsekkäistä ihmissydämistä. Eikä Dohankaan ilmastokonferenssi herätä toivoa tulevaisuuteen.
Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet Jumalansa käskyt ja hyljänneet iankaikkisen liiton. Siksi kirous kalvaa maata ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; siksi maan asukkaat kuumuudesta korventuvat ja vähän jää ihmisiä jäljelle.

Raamatun mukaan syntisessä ja levottomassa ihmisessä ei ole rauhaa eikä hyvyyttä ellei hän sydämessään tunne ja tunnusta Jeesusta Herrakseen.

Kuitenkin rauhan Jumala antoi Poikansa Jeesuksen maailman Vapahtajaksi. Kaikkivaltias teki Pojastaan Rauhanruhtinaan.

Joulun Herra,Jeesus, palaa Isänsä määräämänä aikana takaisin maan päälle. Silloin Hän hallitsee Kunnian Kuninkaana tuhatvuotisessa rauhanvaltakunnassa. Silloin toteutuu myös Raamatun profetia kaikkien kansojen Rauhanruhtinaasta.

Meille kuoleman varjon maassa kulkeville on luvattu : ”...ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu…..Rauhanruhtinas.” Jes. 9:4,5.

Tuhatvuotinen rauha maan päällä johtuu siitä että levottomia ihmisiä villitsevä ja pahaan himoon koukuttava Saatana on sidottu tuhanneksi vuodeksi, ks. Ilm. 20:1-7.

Profeetta Jesajan (n. 750-680 eKr) kautta annettu Jumalan profetia Rauhanruhtinaasta on osoitettu eri aikakausien kansoille. Myös sinulle ja minulle. Sinullekin joka tietämättäsi kaipaat Jumalan antamaa iloa,rauhaa ja vapautta.

Rauhanruhtinas lahjoittakoon tulevaisuuden ja toivon myös uuspakanallisen Suomen riitaisiin koteihin. Niin että turha kerskakulutustemppeleissä hyppääminen, vastuuton mammonan kumartaminen ja epäjumalien palvonta sekä juopottelu, väkivalta ja huorintekeminen vähenisivät. Että elävän Jeesuksen rauha poistaisi pahan himon Jumalan kasvojen eteen nöyrtyneestä sydämestä.

Maranata! Herramme tulee.

Veteraanin iltahuuto:

Mikko Lahti
saarnaaja
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Maailmanrauha ja sydämen rauha?

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.09.2014 10:54

Profeetta Jesajan (n. 750-680 eKr) kautta annettu Jumalan profetia Rauhanruhtinaasta on osoitettu eri aikakausien kansoille. Myös sinulle ja minulle. Sinullekin joka tietämättäsi kaipaat Jumalan antamaa iloa,rauhaa ja vapautta.

Rauhanruhtinas lahjoittakoon tulevaisuuden ja toivon myös uuspakanallisen Suomen riitaisiin koteihin. Niin että turha kerskakulutustemppeleissä hyppääminen, vastuuton mammonan kumartaminen ja epäjumalien palvonta sekä juopottelu, väkivalta ja huorintekeminen vähenisivät. Että elävän Jeesuksen rauha poistaisi pahan himon Jumalan kasvojen eteen nöyrtyneestä sydämestä.

Kuka on kunnian Kuningas, sekä rauhan Ruhtinas? Hän on JEESUS KRISTUS, Jumalan aino syntyinen Poika, meidän jokaisen Herra ja Pelastaja, Vapahtaja, joka vapauttaa synnin ja kurjuuden kahleesta ja niiden asioiden pelkäämisestäkin. Miksi? Koska Hän rakastaa ihmistä, syntistäkin ja tahtoo auttaa, muuttaa elämän olosuhteet niin, että tuosta mammonan ja rikkauksien, ym turhuuden perässä juoksijasta voisi syntyä uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa ja että hän saisi uudestisyntyä elävään uskoon, siis: pelastua. Saada rauhan sydämeensä, niin ettei enään tarvitse, eikä edes halua enää panostaa mammona kulttuuriin, vaan riittää, kun on jokapäiväinen leipä, vaatteet ja maksut saa maksettua ja saa olla Jumalan edessä kiittäen ja ylistäen hänen rakkaudestaan, sekä avustaan meitä omiaan kohtaan! :thumbup:

On niin paljon rikottuja koteja/sydämiä. Lapset itkee ja pelkää, vaimot juoksee pakoon humalaista miestään ja pelkäävät..On mustasukkaisuus traumoja, rahahuolista syntyneitä riitoja, jotka saattavat lopulta johtaa väkivaltaankin..Lapset saa elää niin kuin ne ite tahtoo, ei välitetä, kun ei uskalleta kieltää, kun pelätään niiden suuttuvan ja loukkaantuvan, itkevän ja sen myötä vanhempien auktoriteetti on kadonnut ja lapsista, sekä nuorista tulee niitä kaiken "kivan, jännän" perässä juoksijoita ja tehden, puhuen mitä vain, kun ei ole koskaan kunnolla mistään kotonakaan kielletty. Ei enään ymmärretä sitä totuutta, että Säännöt, sekä kuri ovat rakkautta, ei sitomista tai vihaa, saati rakkaudettomuutta..

Jumala antoi Moosekselle 10 käskyä, eikä ne ole muuttuneet vuosisatojen ja tuhansienkaan jälkeen..2 Mooses 32:
16 Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu.

Kun siis Jumala antoi ne lain taulut Moosekselle, niin ei Mooses niitä kirjoittanut, vaan JUMALA ITSE SORMELLAAN! Siksi ne ovat ikuisia säädöksiä, koska ei Jumala anna mitään, mitä hän ei olisi suunnitellut jo aikojen alussa.. Ja vaikka nyt onkin uuden testamentin aika, niin 10 käskyä ovat yhä edelleenkin voimassa, eikä Jeesus niitä kumonnut, ei, vaan vahvisti ne!

Hepr. 9:
16 Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;

17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.

18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.

19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,

20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt".

21 Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet.

22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.

23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.

24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.

25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,

26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.

27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,

28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

Mietin hetken aikaa tuota Raamatunkohtaa joka nousi sydämelleni ja näen siinä Jumalan suunnitelman ja tahdon ihmiskuntaa kohtaan myöskin meidän ajallemme ja koteihimme.

Kun ihminen pelastuu, tulee uskoon, eli uudestisyntyy elävään uskoon, niin silloinhan hän saa syntinsä anteeksi ja Jeesus pesee hänen sydämensä ja mielensä, kaiken verellään puhtaaksi ja hän saa rauhan sydämeensä, ja saa alkaa kokea; miten Jumala rakastaa häntä. :thumbup:

Ja kun hän saa tämän kokea ja alkaa nähdä miten häntä aletaan ohjata taivaasta aivan uudella tavalla, kun Pyhä Henki alkaa häntä johtaa, koska Pyhä Henki aina Kirkastaa Kristusta Jeesusta ja opettaa Jumalan Sanaa, koska ilman Pyhää Henkeä, Raamattu ei aukea ..Se on ilman Pyhää Henkeä vaikeaselkoista, eikä sitä silloin tahdo oikein käsittää. Mutta kun saa tulla Jeesuksen seuraajaksi, niin Raamatun Sanakin alkaa tulla ymmärrettävämmäksi ja mitä enemmän sitä lukee/kuulee, niin sitä paremmin se alkaa aueta.. Koskaan sen ymmärtäminen ja aukeaminen ei lopu, vaan kuin kerros kerrokselta se alkaa aueta yhä syvemmin meille.. :wink:

Niin kuin Mooses jo vihki kaiken veren pirskottamisella, niin ei tänäänkään kukaan puhdistu ilman verta, vaan tarvitaan yhä vain edelleenkin, niin nykyaikaisia kuin olemmekin, niin ilman Jeesuksen veren puhdistusta sydämissä, kodeissa, ym.. Ei tapahdu muutosta, uutta elämää, ja eikä ole rauhaakaan sydämissä.. Huomasitkos kuinka Vanha ja Uusi Testamentti yhdistyvät ja ovat yhtä. Älä siis halveksu sinäkään Vanhan testamentin sanomaa, vaikka toki se onkin usein vaikeaselkoista ja erilaistakin kuin Uuden testamentin ja sen sanoma..Mutta kuitenkin, joka tapauksessa Vanha testamentti tukee Uutta ja Uusi tukeutuu Vanhaan testamenttiin..

Siispä, kun Jeesus saa astua ihmissydämeen asumaan Henkensä kanssa/ kautta, niin silloin alkaa uusia elämä Kristuksessa Jeesuksessa ja ne arvot, jotka aikaisemmin olivat ehkä hyvinkin tärkeitä, niin usein ne menettää arvonsa ja merkityksensä. Koska uusi on sijaan tullut ja vanha on kuollut, mennyttä, kuopattu. Jumalan rauha saa laskeutua sydämeen ja kotiinkin ja arvot siinä mitä haluaa ja tarvitsee alkaa muuttua Jumalan tahdon mukaisuuteen.. :clap:

gospel ossi hämäläinen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Maailmanrauha ja sydämen rauha?

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.11.2022 14:33

Mikko Lahti kirjoitti:”Siinä on sorrettujen kyyneleet, eikä heillä ole lohduttajaa”, ajattelee moni Raamatun Saarnaajan tavoin.
Rauha ja toivo ovat kadonneet itsekkäistä ihmissydämistä. Eikä Dohankaan ilmastokonferenssi herätä toivoa tulevaisuuteen.
Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet Jumalansa käskyt ja hyljänneet iankaikkisen liiton. Siksi kirous kalvaa maata ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; siksi maan asukkaat kuumuudesta korventuvat ja vähän jää ihmisiä jäljelle.

Raamatun mukaan syntisessä ja levottomassa ihmisessä ei ole rauhaa eikä hyvyyttä ellei hän sydämessään tunne ja tunnusta Jeesusta Herrakseen.

Kuitenkin rauhan Jumala antoi Poikansa Jeesuksen maailman Vapahtajaksi. Kaikkivaltias teki Pojastaan Rauhanruhtinaan.

Joulun Herra,Jeesus, palaa Isänsä määräämänä aikana takaisin maan päälle. Silloin Hän hallitsee Kunnian Kuninkaana tuhatvuotisessa rauhanvaltakunnassa. Silloin toteutuu myös Raamatun profetia kaikkien kansojen Rauhanruhtinaasta.

Meille kuoleman varjon maassa kulkeville on luvattu : ”...ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu…..Rauhanruhtinas.” Jes. 9:4,5.

Otin lainauksen veljen kirjoituksesta. Ja mietin sitä, miten nytkin on rauhattomuutta, pelkoa, kipua, kun on tuo ukrainan ja venäjän sotatila ja muutenkin toki maailma on tuskissaan ja ihmiset pelkäävät; mikä maailmaa ja sitä, mitä vielä itseäänkin mahdollisesti tulee kohtaamaan.. :roll:

Ja olen nyt aika usein huomannut miettiväni heitä, joilla ei vielä ole Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemusta omassa sydämessään, elämässään, ja kun Jeesus nimi on kuin halveksuttu, pilkattu, hylätty, eikä ole tahdottu ottaa Häntä vastaan: omakohtaisena Pelastajanaan ja Vapahtajanaan, rauhan sydämeen antajanakaan. Ei koeta tarvetta etsiä Herraa, huutaa Häntä avukseen ja ei ole tarvetta pelastua.. pelastua mistä? Sieltä, missä ei enää ole kuolemansa jälkeen rauhaa, eikä lepoa, ei iloa, eikä lämpöä, kun siellä ei ole Jumalan rakkautta, siis ei Jumalaakaan, vaan todennäköisesti Raamatun Sanankin mukaan ajateltuna, siellä on vain kamala tuska ja omatunto syyttää jatkuvasti, loputtomasti siitä, kun ei oltu tahdottu eläessään ottaa vastaan Pelastajanaan Jeesustakaan, eikä oltu uskottu niitä, jotka kehottivat mielenmuutokseen, eli parannukseen, vaan oli vain tylysti ja kylmästi, sen enempää sitä ajattelematta, asioista selvää ottamatta; Hylätty se hurahtaneiden höpötyksinä, tms.. ja nyt.. se oli sittenkin totta.. Tuntuu ihan pahalta heidän kohtalonsa, enkä iloitse siitä, päinvastoin. :cry:

..oli uskottu pelkän kirkkoon kuulumisen, lapsikasteen, konfirmaation, tai hyvän elämän, tms olevan tae sille, että pääsee taivaaseen. Ja Nyt.. se olikin vain uskonnollisten ihmisten, kirkkojen pappien opetus ja valhe, joka petti sydämen ja kuoli ilman Jeesuksen tuntemusta, läheisyyttä, ym.. Ja nyt oli liian myöhäistä enää uskoa, muuttaa mieltään, kun se olisi pitänyt tehdä vielä elossa ollessaan..

Tästä Jumala puhui minulle tänään kuin olin rukouksessa, miten niin paljon on ihmisiä, joiden turva ei ole Jumalassa, eikä Jeesus kelpaa, kuin joulun seimilapsena, mutta sydäntään ei tahdota luovuttaa Herran Jeesuksen verellä pestäväksi, ja tulla uskoon, uudestisyntyä; Elävään ja kestäväänkin uskoon Kristuksessa Jeesuksessa, jossa Pyhä Henki tulee asumaan sydämeen Kirjoitusten (Raamatun Sanan) mukaan, toinen Puolustaja ja joka sitten alkaa ohjata ihmistä sen; kalleimman aarteen löytänyttä, joka otti Jeesuksen vastaan elämäänsä ja sai lähteä eteenpäin kulkemaan: taivastiellä, kaidalla, mutta kestävällä, ja turvallisella uskontiellä kohti taivasta: Herransa ja Pelastajansa Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan kanssa, ikuista iloa ja rauhaa siellä.. :thumbup: :wink:

Room. 14:17 Sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Ef. 2:
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.

17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.

19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

Ja nämä nousivat vielä mieleeni;

Joh. 14:26-27
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Kol. 1:
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla

Jumala sinua väkevästi ja ihanasti siunatkoon, sekä antakoon sydämeesi taivaallisen rauhansa lahjan! :thumbup:

Tule sellaisenaan Marika
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Onhan sydämessäsi jo taivaallinen Rauha?