"Jeesus Kristus voi hoitaa huolemme. Tärkeämpää on huomata, miten Hän ne hoitaa."
Hän käsittelee ne samalla tavalla kuin meidän syntimme - Hän ottaa ne kannettavakseen. Hän pyytää meitä heittämään kaikki murheemme Hänen päällensä. Tämä on rauhan salaisuus sekä täydellisen ja jatkuvan voiton salaisuus paholaisesta.
Kun heitämme kaikki syntimme Kristuksen päälle, meillä ei ole enää syntiä ja voimme riemuita syntien anteeksiannosta. Kun heitämme kaikki murheemme Kristuksen päälle, meillä ei ole enää murheita murehdittavana, jolloin saamme rauhan.
Jos pidämme murheet itsellämme, emme saa rauhaa. Jos heitämme murheemme Kristuksen päälle, saamme rauhan. Oletko sinä tehnyt tämän ihmeellisen vaihtokaupan?
1. Piet. 5:
6 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,
7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".
8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.Laitanpa nuo tuohon alkuun, kun olen nyt tänään miettinyt
todella paljon sitä
ihmeellistä vaihtokauppaa, jonka sain tehdä viime yönä, kun olin edessään, ristinsä juurella rukouksessa sen vanhan ja tutun asiani takia, kanssa, jota olen nyt edessään murehtinut ja vatvonut jo viikkoja.
Niinpä, olen kantanut murhetta, itkenyt ja huutanutkin puoleensa asian tiimoilta ja koittanut kuin nähdä ja ymmärtääkin sen; mikä kaikessa on Hänen tahtonsa, suunnitelmansa, vai onko kaikki ollut vain koko ajan minusta itsestäni lähtevää, eikä edes ole ollutkaan alunperinkään, Herramme tahto kohdallani?
Se on vienyt kuin rauhanikin ja muuttanut ajatteluani, sekä montaa muutakin tapaa enempikin maalliseen suuntaan, joka onkin juuri huolettanut minua
todella paljon viime viikkoina. Koska en halua/aio enää palata sinne egyptiini, enkä siihen missä elin aikoinaan.. Kun olen saanut maistaa jo 29½v, että: Herra on Hyvä ja Häntä kantsiikin seurata, sekä totella, alistua Sanansakin alle, ym.. Näen tässä kaikessa sielunvihollisen juonen saada noin minutkin palaamaan jonnekin sinne, mikä
ei vie minua taivaan kotiin vaan pois päin Golgatalta sekä Herrani seuraamisestakin. Se on hyvin Vaarallinen tilanne, tila, jos siihen ajaudumme, joudumme. Varokaamme sitä rakkaat!
En minä, etkä kyllä muuten sinäkään kuitenkaan olla koskaan niin lujia ja vahvoja, ettei jokin asia, ihminen, tunne, tms, voisi alkaa kiehtoa ja vetää meitä kuin kauemmaksi totuudesta, Isän Jumalamme tahdosta, jne.. Kukaan
EI OLE koskaan niin vahvaa tekoa, etteikö voisi langeta syntiin, tai muuten ajautua pikku hiljaa, kuin salaa, huomaamatta poispäin ristinsä juureltakin olemasta. Se ei koskaan nääs tapahdu rajusti, tai edes nopeesti, ei! Vaan se tapahtuu useimmiten hyvin salakavalasti, salaa, huomaamatta, niin että luulemme kaiken yhä olevan hyvin, ja olevamme yhä väkevästi uskossakin, tms.. Mutta samalla olemmekin astuneet jo askeleen, kaksikin
ehkäpä poispäin kaidalta tieltä lavealle tielle seuraamaankin jotain muuta, kuin Herraamme Jeesusta Kristusta, olemasta enää ristinsä juurella..
Todellakin olen itse joutunut rukoilemaan paljonkin erään asian takia ja mihin se minua vie, johtaa lopulta, sekä onko se sittenkään Isän suunnitelmaa, tahtoa elämässäni, vaiko sittenkin vain sitä minua itseäni ja omia tarpeitani, tms..?! Se on jo alkanut vaikuttaa rauhaanikin, jonka sain ja saan yhä ja sinäkin sen saat aina vain uudestaan tulemalla puhdistuslähteelle Golgatalle tekemään parannusta, tunnustamaan syntejä, ym.. Ja se jos mikä onkin minua huolettanut ja kun rukoiltavat ovat vähentyneet ja aina se sama asia vain on koko ajan melkeinpä ainoana rukouksissani.
Pyhä Henki on neuvonut minua, varoittanut minua tekemästä lisää typeryyksiäkin, jne.. Mutta eilen illla Isä johdatti minut kuuntelemaan
kosketuskohta ohjelmaa ja itkin kun sitä kuuntelin, se viilsi niin syvältä ja näytti totuudenkin minulle, kuin olen laittanut murheeni ja kyselyni
ykköspaikalle ja kaikki muu heng on kuin jäänyt toisarvoiseksi, sivuseikaksi, varsikin sielujen pelastuminen..
Yöllä, kun sitten taas olin tapani mukaan rukouksessa, niin silloin juttelin siitä Isälle ja koin, että mua kuin neuvottiin; miten toimia. Eli antaa Jeesuksen kantaa iestä kanssani, johdattaa, vaikuttaa,
sekä ennenkaikkea sen, että: Annan aivan kaiken murehtimiseni nyt yksin Jeesukselleni, eli teen kuin kanssaan vaihtokaupan. Hän hoitaa sen minun asiani niin kuin parhaaksi näkee ja tietää ja minä astun kuin syrjään siitä ja alankin taas olla käytössään, lähteä elovainioille ja julistamaan Jumalan rakkautta, hyvyyttä, voimaa, ym..
Ja tiesinkin jo henkilönkin, jonka luokse Isä on tahtonut minun menevän käymään, kun hänen miehensä kuoli huhtikuussa tuosta naapurista. Se kaikki varmistui ja vahvistui niin iahanasti, että: halusin tehdä ns vaihtokaupan Herrani kanssa. Toki Hän on hoitanut ja huolehtinut kaikesta jo muutenkin tähänkin asti, mutta kun minä olen alkanut laittaa kuin kapuloita rattaisiin, niin ettei Isä ole voinutkaan toimia niin kuin Hän ois tahtonut, kun minä olen mennyt päsmäröimään, eli lyömään käteni väliin ja pilannut/sotkenut sen tähden aivan koko homman, aivan kaiken! "Hyvä minä ja hoppuni!"
Mutta mä
lupasin siinä yöllä, että:
"Ota sinä nyt Jeesus se asia hoidettavaksesi aivan kokonaan, niin minä hoidan tämän puolen ja menen sen ihmisen luokse!" Päätin lopettaa sen ruikutukseni ja alkaa olla taas siellä evankeliumin pelloillakin töissä, sen mukaan kuin Herrani ja Jumalani niin tahtoo, minuakin kurjaa omaansa käyttää, sekä siten oman tahtonsakin näyttää. Ja niin minä marssin iltapäivällä sen ihmisen luokse ja meillä oli oikein siunattu yhdessäolo aika (useampi tunti) ja aina kun se mun oma asiani nousi ja nousee sydämelleni uudestaan, niin huomaan vain sanovani Herralleni;
"Hoida sinä Jeesus tämä asia!"
Tee sinäkin Herran kanssa ihana ja siunattu vaihtokauppa ja suostu jo viimeinkin lopettaan oman yrittämisesi ja antaa viimeinkin Herrasi toimia ja johdattaa, auttaa sinua. Hän kyllä antaa sinullekin siihen avun ja voiman, innoituksen, sekä ohjaa askeleesi ja ajatuksesikin siihen ja sinne, mikä on Hänen tahtonsa mukaista elämää uskovana!
Uskalla kokeilla, se kannattaa ja saat säilyttää sydämessäsi taivaallisen ja ihanan Jumalan rauhan, joka kyllä kestää tuli sitten mitä tahansa eteesi.. Hän, Jeesus Kristus, Poika Jumalan; On kanssasi aivan kaikkialla ja kaikessa, Amen!
http://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/pl ... d=15405602