Rauha Jumalan kanssa

Rauha Jumalan kanssa

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.06.2014 22:05

Meeri Auramo

Kerrotaan pienestä pojasta, joka tuli jumalanpalveluksen jälkeen papin luo liikuttuneena ja sanoi, ettei hän ollut tiennytkään, että Jeesus on niin ihmeellinen. Tuo pappi halusi aina saarnata niin, että ihmiset tietäisivät, kuinka ihmeellinen Jeesus on.

Sekä Vanha että Uusi testamentti kertovat meille paljon Jeesuksesta. ”mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.” (Joh. 20:31).

Jeesuksen opetuslapsi Tuomas ei uskonut Jeesuksen nousseen kuolleista, ennen kuin näki haavat Jeesuksen käsissä ja kyljessä. Jeesus sanoi hänelle: ”äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen” (Joh. 20:27).

Jesaja kuvaa profetiassaan Jeesuksen kärsimystä satoja vuosia ennen kuin Jeesus eli täällä maan päällä. ”Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden.

Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.” (Jes. 53:3-6.)

Näin ihmeellinen Jeesus on! ”Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.” (Jes. 54:10).

Saakoon tämä pääsiäisen jälkeinen aika pääsiäisajan Raamatun tekstit olla johtamassa meitä jokaista ihmeellisen Jeesuksen syvempään tuntemiseen.

Kuka voisi kuin Kristus rakastaa,
vihamiestensä synnit sovittaa,
murhaajillensa antaa anteeksi?
Kuolemaakin on rakkaus vahvempi.

”Se on täytetty”, Kristus huudahtaa,
lunastuksemme loppuun suorittaa.
Antoi henkensä, päänsä kallisti,
työnsä tehty on täydellisesti.

Synti maailman pois jo pyyhittiin,
synnin palkka näin kaikki maksettiin,
velkakirjamme ristiin naulittiin,
laki vaativa täysin täytettiin.

Tänä päivänä siis jo kiiruhda,
nauti Herrassa täyttä autuutta!
Vain hän vie sinut kerran taivaaseen,
riemuun, rauhaan ja suureen
autuuteen.

(Siionin Kannel 49: 5-8)

Ihmeellinen Jeesus siunatkoon sinun elämässäsi ristin ja ylösnousemuksen tähden näinä päivinä, kun suuri juhla on takana, mutta elämä sen varassa on mahdollinen!

Erkki Lahtinen: Kun Kristus kulki tien Golgatalle asti / Prisma 1985
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Rauha Jumalan kanssa

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.07.2016 22:41

Niin juuri; kuinka ihmeellinen Jeesus onkaan. Hän on rauhan Ruhtinas, meidän Herramme ja Vapahtajamme! Joka antaa rauhansa sydämiimme, kun vain uskomme ja luotamme häneen, sekä katsomme aina ensimmäisenä Häneen! Minua on jo pitkään puhutellut juuri se asia, miten meidän tulee suunnata katseemme, sekä mielemme: aina ensimmäisenä ristille ja Jeesukseemme.

Kuinka usein käännämmekään katseemme poispäin Kristuksesta Jeesuksesta ja katsomme; olosuhteisiin, toisiin ihmisiin, tai vain itseemme ja silloin alamme nähdä: kaikkea kurjaa, ikävää, surkuteltavaa, ym..Emmekä enää näe, tai ajattele, muista, miten IHMEELLINEN HERRA MEILLÄ ON! Hän, josta jo puhuttiin Vanhassakin testamentissakin. Luin täsäs hiljan eräästä lehdestä (heng) jossa väitettiin ettei Jeesuskesta ole puhuttu mitään Vanhassa testamentissa. Mitähän nekin papit lukee, jos eivät edes sitä tiedosta, miten Herrastamme puhutaan jo Vanhassakin testamentissa, ennustuksena; ajattelin?!

”Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden.

Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.” (Jes. 53:3-6.)

Onko sinulla rakas lukijani rauha Jumalan kanssa? Onko sinulla sisäinen rauha, jota ei kaada, tai aja pois minkäänlainen vaikeus, sairaus, loukkaukset, tms elämässämme. Jos sinulla ei vielä ole sitä, niin kuule; Sä voit sen saada, se on täysin mahdollista sinullekin, jos vain todella sitä tahdot. Olet sitten hyvä, tai huonoksi itsesi tuntreva, rikas tai rutiköyhä, tai mitä vain, niin Jeesu ei katso siihen, vaan hän katsoo sinun sydämeesi ja mitä todella haluat, tarvitset!

Kysymys siis onkin; Tahdotko ottaa Jeesuksen sydämeesi ja elämääsi asumaan, ohjaamaan sinua Pyhän Henkensä kautta, sekä antamaan sinulle pyytäessäsi ja katuessasi sinun kaikki syntisi anteeksi, jonka jälkeen sydämeesi laskeutuu Rauha, taivaallinen ja ihmeellinen rauha! Ja se kestää, vaikka sielunvihollinen, saatana koittaakin kaikin keinoin sen sinulta pois ottaa, valheillaan ja syytöksillään, ym..Mutta sinulla ei ole mitään huolta hätää, sillä Jeesus on Voittaja ja hän pitää sinusta hyvää huolta ja vahvistaa, auttaa sinua aivan kaikessa, jotta vahvistuisit uskossasi ja luottamuksessasikin: Häneen Jeesukseen. :thumbup: :clap: :D Hän, Jeesus rakastaa juuri sinua, tunsit itsesi sitten millaiseksi tahansa. :thumbup: :razz:

Palaa en eiliseen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Onhan sydämessäsi jo taivaallinen Rauha?