ANTAKAA JUMALAN RAUHAN VALLITA SYDÄMISSÄNNE

ANTAKAA JUMALAN RAUHAN VALLITA SYDÄMISSÄNNE

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.11.2013 13:19

by David Wilkerson | October 4, 2011

"Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset"(Kol.3:15).

Tässä lauseessa on ihmeellinen käsky: Jumala kutsuu Jeesuksen Kristuksen koko ruumista antamaan Hänen rauhansa vallita sydämiämme, mieliämme ja ruumiitamme! Jumalan rauhan tulee olla elämämme rauhantekijänä, hallitsijana kaiken yläpuolella. Juuri tänään on päivä, jolloin tämä kutsu kuuluu sekasorron ja hämmennyksen keskellä!

Miksi Herra käski alkuseurakunnan antaa hänen rauhansa vallita heidän elämäänsä? Siksi, että hän tiesi, mitä oli tulossa, ja hän halusi valmistaa heitä siihen. Muutaman vuoden kuluttua valtava sekasorto tulisi heidän päälleen. Heitä kidutettaisiin ja vainottaisiin. He joutuisivat kohtaamaan vaikeita aikoja, menettäisivät kotinsa ja heidän omaisuutensa takavarikoitaisiin. He joutuisivat pahojen ihmisten hyökkäysten kohteeksi. Nämä luulisivat tekevänsä Jumalalle mieliksi tappaessaan heidät. Jumala varoitti heitä etukäteen: "Teidän täytyy elää minun rauhani perustuksella, koska se yksin voi auttaa teidät läpi edessänne olevista muutoksista."

"Mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne"(Fil.4:9).

Juuri nyt väärää rauhaa levitetään moniin seurakuntiin. Rauhaa, joka pettää ahdistuksen päivänä. Se on uppiniskaisten, synnin sokaisemien uskovien rauhaa! Mooses nimitti sellaista uskoa "itsesiunaukseksi", mikä itse asiassa tarkoittaa itsepetosta. Hän varoitti Israelia kirouksesta, joka tulisi kaikkien pahojen, tottelemattomien Jumalan lasten päälle, jotka harjoittivat epäjumalanpalvelusta. Hänen mukaansa he laittavat väärän rauhan laastarin oman syntisen vaelluksensa päälle: "Niin että se, joka kuulee tämän valan sanat, siunaisi itseänsä sydämessään sanoen: 'Minun käy hyvin, vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa'. Siten hän hukuttaisi kaikki, sekä kostean että kuivan maan"(5 Moos.29:19).

Mooses kuvaa tässä Jumalan lasta, joka päättää tyydyttää pahan himonsa. Hän löytää sopivan opin, joka antaa hänelle luvan tehdä mitä vain. Silti hän olisi pelastettu, matkalla taivaaseen, vaikka jatkaisikin syntielämäänsä. Hän sanoo itselleen: "Voin tehdä, mitä huvittaa, enkä silti menetä sydämeni rauhaa."

Tapahtuu Amerikassa tai muualla maailmassa mitä tahansa, ei mikään helvetin valta voi ryöstää sinulta rauhaa Jumalan kanssa Jeesuksen Kristuksen kautta. Sen rauhan hän istuttaa sieluusi! Jumala haluaa hallita kansaansa rauhalla.

"Vallitkoon teidän sydämissänne Jumalan rauha".
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ANTAKAA JUMALAN RAUHAN VALLITA SYDÄMISSÄNNE

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.01.2015 15:13

Tänään tossa mietin sydämen rauhaa ja kun monet huolet ja sellainen tuskakin koittaa hyökätä päälleni ja viedä minulta rauhan sydämestäni, niin kuulen Herrani sanat: Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani. Ps. 43:5 (<linkki koko lukuun)

Tämä Raamatunpaikka kuin laskettiin sydämelleni ja kuulin kuin se olisi minulle hiljaa sydämelleni kuiskattu. Tajusin siinä hetkessä, että: todellakin, eihän minun tarvitse, eikä pidäkään murehtia niistä asioista, vaan jättää ne vain Herralle ja luottaa Hänen apuunsa ja johdatukseensa kaikessa! :thumbup:

Näin ihmeellisesti ja ihanasti Jumala huolehtii meistä ja auttaa meitä, sekä neuvoo meitä; vain jäämään Hänen varaansa olipa asiamme sitten mikä tahansa. Me emme saa mitään aikaan murehtimisellamme, päinvastoin. Saamme vain helpommin tuskan ja murheen, epäuskonkin hengen laskeutumaan mieliimme ja unohdamme, kuin sokeudumme näkemästä Isän apua lapsilleen. Toisin sanoen: Jäämme kuin ansaan ja epätoivokin jo valtaa mielemme ja epäusko.. Ja silloin sydämen rauha on vain hämärä muisto enään.. Pidetään siis huoli ettemme anna minkään viedä meitä epätoivoisiin ajatuksiin, koska kärpäsestä tulee äkkiä härkänen, kun asioita vatvoo, eikä viekään niitä ristin juurelle Jeesuksen kannettavaksi.. :think:

Tässä seuraavassa on sitä juuri mitä nyt on jo selvästi nähtävissä uskovien keskuudessa ja seurakunnissakin:

rita4 kirjoitti:Juuri nyt väärää rauhaa levitetään moniin seurakuntiin. Rauhaa, joka pettää ahdistuksen päivänä. Se on uppiniskaisten, synnin sokaisemien uskovien rauhaa! Mooses nimitti sellaista uskoa "itsesiunaukseksi", mikä itse asiassa tarkoittaa itsepetosta. Hän varoitti Israelia kirouksesta, joka tulisi kaikkien pahojen, tottelemattomien Jumalan lasten päälle, jotka harjoittivat epäjumalanpalvelusta. Hänen mukaansa he laittavat väärän rauhan laastarin oman syntisen vaelluksensa päälle: "Niin että se, joka kuulee tämän valan sanat, siunaisi itseänsä sydämessään sanoen: 'Minun käy hyvin, vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa'. Siten hän hukuttaisi kaikki, sekä kostean että kuivan maan"(5 Moos.29:19).

Mooses kuvaa tässä Jumalan lasta, joka päättää tyydyttää pahan himonsa. Hän löytää sopivan opin, joka antaa hänelle luvan tehdä mitä vain. Silti hän olisi pelastettu, matkalla taivaaseen, vaikka jatkaisikin syntielämäänsä. Hän sanoo itselleen: "Voin tehdä, mitä huvittaa, enkä silti menetä sydämeni rauhaa."

Olet sokea jos et jo näe tätä olevan aika paljonkin uskovien keskuudessa. Ei haluta enään totella Jumalan Sanaa, Raamattua, eikä kuolla oman lihan tahdolle. Vaan tahdotaan elää huoletonna ja iloiten, mammonaa keräten ja viis veisaten muista, kunhan itsellään on vain mukavaa ja kukaan ei saa tulla neuvomaan, varoittamaan tai nuhtelemaan vääränlaisesta elämästään. Ollaan niin maailmallisia ja herkkähipiäisiä, muka Jumalan käytössä yhä olevia, vaikka synti ja maailma tapoineen ja rikkauksineen onkin jo saanut saastuttaa sydämen. :roll:

Voiko siellä sydämessä silloin olla ihan oikeasti Jumalan rauhaa ja lepoa, luottamusta, ristinsä juurella olemistakaan? Jokainen vastatkoon itse..Mutta minä suuresti epäilen ettei ole rauhaa, vaan väärä rauha on pettänyt ja petkuttanut, sokaissutkin sydämen silmät ja ollaan tultu ylpeiksi, jolloin ei enään kuin tarvita Jeesusta, Jeesus nimi riittää, muttei haluta syvempää tuntemista ja läheisyyttä, vaan oppi-isät ja äidit, jotka opettivat/yhä opettavat, joku kuuluisuus ehkä.., niin niitä vain seurataan ja uskotaan; ei Raamatun ilmoitusta.. :oops:

Tämä seuraava Raamatunpaikka puhukoon omaa kieltään meille kaikille..

Roomalaiskirje 2:
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,

6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,

8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.

9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;

10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

Pidä huoli sydämestäsi, sillä: Sieltä Elämä lähtee! :thumbup:

2. Piet. 1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ANTAKAA JUMALAN RAUHAN VALLITA SYDÄMISSÄNNE

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.09.2024 18:09

David Wilkerson kirjoitti:"
Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset"
(Kol.3:15).

Tässä lauseessa on ihmeellinen käsky: Jumala kutsuu Jeesuksen Kristuksen koko ruumista antamaan Hänen rauhansa vallita sydämiämme, mieliämme ja ruumiitamme! Jumalan rauhan tulee olla elämämme rauhantekijänä, hallitsijana kaiken yläpuolella. Juuri tänään on päivä, jolloin tämä kutsu kuuluu sekasorron ja hämmennyksen keskellä!

Miksi Herra käski alkuseurakunnan antaa hänen rauhansa vallita heidän elämäänsä? Siksi, että hän tiesi, mitä oli tulossa, ja hän halusi valmistaa heitä siihen. Muutaman vuoden kuluttua valtava sekasorto tulisi heidän päälleen. Heitä kidutettaisiin ja vainottaisiin. He joutuisivat kohtaamaan vaikeita aikoja, menettäisivät kotinsa ja heidän omaisuutensa takavarikoitaisiin. He joutuisivat pahojen ihmisten hyökkäysten kohteeksi. Nämä luulisivat tekevänsä Jumalalle mieliksi tappaessaan heidät. Jumala varoitti heitä etukäteen: "Teidän täytyy elää minun rauhani perustuksella, koska se yksin voi auttaa teidät läpi edessänne olevista muutoksista."

"Mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne"(Fil.4:9).

Jotenkin tuo jäi kuin puhutteleman mieltäni. Rauha sydämessä, mikä siunatuin ja ihanin olomuoto uskovalle, syntinsä Jeesukselta anteeksi saaneena. Sydämestä nousee nöyrä kiitos taivaaseen, kun saa sieltä avun sekä voiman, varjeluksenkin jokaiseen päivään ja hetkeen.. :thumbup:

Jos olet hereillä oleva uskova, niin varmasti silloin myöskin tiedät, että:Vaikeat ajat ovat tulossa ja sinun pitää pystyä selviämään niistä, sekä kestämään ne kaikki mitä tuleekaan: Jeesukseen turvautuen, Häneen luottaen, uskoen Hänen apuunsa sekä läsnäoloonsa lähelläsi joka päivä ja hetki. Uskotko pystyväsi siihen sekä pitämään rauhan sydämessäsi? Voit toki sanoa kevyesti, että: Miksen muka pystyisi, kestäisi..Mutta ajatteleppa rakas ystäväni, mitähän kaikkea se voikaan olla, kun Jumalan tuomiot tulevat lintukotommekin ylle?! Suomihan aivan selvästi vetää niitä vaikeuksia maamme ylle. Ei tarte kuin seurata mitä, pääkallon paikalla tehdään ja päätetään ja kun kuin pikkulapset uhitellaan naapurimaatamme kohden.. :thumbdown:

Se on yksi kaunis päivä, kun kaikki onkin ihan toisin, kuin mitä se nyt on ollut maassamme ja rauha on poissa, on vain pelkoa, nälkää, ym..Oletko silloinkin varma, että selviät ja kestät, ja pysyt lähellä Herraasi? Eli toisin sanoen; pysyt uskossa, tuli mitä vain? :roll:

En halua pelotella, mutta rakkaat, tämäkin puoli on ajateltava ja sitä aikaa varten on hyvä valmistautua, oppia pysymään lähellä veristä ristiä, joka päivä parannuksessa ja eläen Jeesukselle, ei itselleen..Joka päivä syntinsä tunnustaen ja hyläten. Raamattua lukien.. ja niin kauan kuin vielä pystyy, niin käydä uskovien yhteydessä. Joudumme menemään ns maan alle vielä ja sielläkin olla varoen.. Kodeissa kokoonnutaan ja rukoillaan.. Silloin Jumalakin tulee tärkeäksi. On aina hyvä valmistautua, ettei sekasorto, kun se tulee yllättäen säikäytä ja vie voimiasi..Jeesus tahtoo valmistaa sinua tuleviin aikoihin, ennenkuin Hän tulee noutamaan omansa pois kirkkauteen. Olethan valmiina silloin, ettei mikään tai kukaan saa sinua vietyä pois Jumalan Rakkauden ilmapiiristä, tai kun et enää jaksakaan uskoa Jeesukseen, kun tulee kaikenlaista..Luovut, jos et elä lähellä Mestariasi, tuli sitten mitä tahansa elämääsi! Pysy siis aina, joka hetki lähellä Jeesusta ja rukoile, lue Sanaa, niin selviät ja pääset kotiin. :thumbup:

2. Tess. 3:16 Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.

1. Tess. 5:23-24
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Onhan sydämessäsi jo taivaallinen Rauha?