Maistele sanaa joka päivä, niin rauha valtaa mielesi

Maistele sanaa joka päivä, niin rauha valtaa mielesi

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.11.2025 17:52

On ihmisiä, jotka elävät jatkuvassa sekasorrossa. Levottomina, huolissaan, aina kiireisinä ja hukkumaisillaan viikon tehtäviin.

Heidän lähellään ahdistaa. Lukemattomat pikkuseikat tuovat jatkuvaa rasitusta heidän elämäänsä. He voivat olla ei-uskovaisia tai uskovaisia, mutta rauha on heille kaikille etäinen asia.

Sitten on se toinen joukko, joilla on rauha, riippumatta siitä, kuinka kiireistä heidän elämänsä on. Näiden elämässä on hiljaista iloa ja onnea. Lepoa, joka on jyrkkä vastakohta suurelle osalle maailmaa. Mikä erottaa heidät toisista?

"Ne, jotka rakastavat sinun lakiasi, on suuri rauha". Niin yksinkertaista se on.

Lukemattomista eri syistä jotkut ovat päätyneet näkemään sen arvon, että voi kuunnella joka päivä Jumalaa. Siksi he lukevat Raamattua rukoillen.

Kun he kuulevat sen ohjeet, Jumalan totuus vakauttaa heitä. Nyt he voivat nähdä elämänsä Hänen näkökulmastaan. Ja Jumalan kuunteleminen - tuulisessakin säässä - tuo rauhan, joka on niin vastakkainen kaikelle muulle, että sivullinenkin sen havaitsee.

Psalmin kirjoittaja oli yksi noista rauhan täyttämistä, joka rakasti Jumalan Sanaa. Ja rauhaa ja vapautta, jonka se antoi. Niin hän hellittämättä etsi sitä käyttöönsä. Seuraavassa on useita todistuksia:

"Minä-janoan sinun käskyjäsi.-- Sinun sanasi on taattu ja koeteltu, ja palvelijasi rakastaa sitä. -- Minä olen joutunut ahdinkoon ja hätään mutta sinun käskyistäsi saan ilon. -- Jo ennen aamunkoittoa huudan apuasi, sinun sanaasi minä panen toivoni. Yön tultua olen yhä valveilla ja tutkistelen sinun sanaasi." (Ps. 119:131, 140, 143, 147-148)

Minä, viaton, olen mahtimiesten vainoama, mutta muuta en kumarra kuin sinun sanaasi. Minä riemuitsen sinun sanoistasi niin kuin riemuitaan suuresta saaliista. Valhetta minä vihaan ja kammoksun, sinun lakiasi minä rakastan. (Ps. 119: 161-163)

Lukemattomia kertoja olen ajautunut ahdistukseen. Mielessä risteilevät ajatukset sinkoilevat kuin nuotista kipinät, joihin katse jää kiinni. Mutta Jumalan rauha odottaa minua.

Rauha odottaa omassa sopessani, jossa pieni valo on valmiina ohjaamaan kohti Raamatun Sanaa. Odottaa yönkin tunteina, jotta saisi vapauttaa minut huolistani. Saadakaseen sydämeni tyyntymään. Rauhani palaamaan. Oi, kuinka rakastan Hänen Sanaansa ja rauhaa, jonka se minulle antaa.

Isä, älä anna minun ajautua harhaan. Anna ahdistuksen olla kuin hälytin, joka herättää minut. Auta minua arvostamaan Sanaasi, niin että riennän luoksesi.

Että enemmän kuin unta, rakastan Sanasi maistelua. Sinä ainoa, joka pystyt sielun rauhoittamaan, kun mieleni tyntyy Sanasi kautta.

Lähde: Airut lehti nro 10-12 Bill Eliff
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Maistele sanaa joka päivä, niin rauha valtaa mielesi

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.11.2025 20:48

Bill Eliff kirjoitti:On ihmisiä, jotka elävät jatkuvassa sekasorrossa. Levottomina, huolissaan, aina kiireisinä ja hukkumaisillaan viikon tehtäviin.

Heidän lähellään ahdistaa. Lukemattomat pikkuseikat tuovat jatkuvaa rasitusta heidän elämäänsä. He voivat olla ei-uskovaisia tai uskovaisia, mutta rauha on heille kaikille etäinen asia.

Sitten on se toinen joukko, joilla on rauha, riippumatta siitä, kuinka kiireistä heidän elämänsä on. Näiden elämässä on hiljaista iloa ja onnea. Lepoa, joka on jyrkkä vastakohta suurelle osalle maailmaa. Mikä erottaa heidät toisista?

"Ne, jotka rakastavat sinun lakiasi, on suuri rauha". Niin yksinkertaista se on.

Lukemattomista eri syistä jotkut ovat päätyneet näkemään sen arvon, että voi kuunnella joka päivä Jumalaa. Siksi he lukevat Raamattua rukoillen.

Kun he kuulevat sen ohjeet, Jumalan totuus vakauttaa heitä. Nyt he voivat nähdä elämänsä Hänen näkökulmastaan. Ja Jumalan kuunteleminen - tuulisessakin säässä - tuo rauhan, joka on niin vastakkainen kaikelle muulle, että sivullinenkin sen havaitsee.

Niin...Rauha ja lepo sydämessä, mikä voisikaan olla paremman kuuloista,.. kunhan se vain on myöskin totta elämässäsi. :think:

Olen tavannut näinä muutamana kymmenenä uskossa olo vuotenani tosi paljon hyvin rauhattomia ja tressaantuneita uskovia, uskosta osattomista nyt edes puhumattakaan. :roll: Sellaisen lähellä ei itselläkään ole rauhaa, vaikka toki silloinkin Jumalan rauha on ja pysyy sydämessä, mutta jotenkin vain tulee sellainen kuin vaivaantunut olo ja alkaa ahdistua, väsyä, ja tahtoo pian lähteä pois luotaan. :???:

Sitä minä en vain kuin oikein pysty käsittämään, että; Miksi heillä ei ole turvallista ja hyvää, rauhaisaa mieltä; vaikka elämässään olisikin vaikka ja mitä, mikä tietenkin järjellä ajatellen saattaisikin tuoda pelkoa, levottomuutta, turvattomuutta, jne...Mutta kun he ovat antaneet elämänsä Jumalan käsiin ja vastaanottaneet syntiensä sovituksen, sekä kokonaan uuden elämän, kuin uuden persoonan, luomuksen; Kristuksessa Jeesuksessa, niin miksi siis ei siltikään tahdota viedä asioita Herralle, tai jos vievätkin, niin silti eivät pysty, tai edes halua luottaa siihen, että; "Herra auttaa ja varjelee, lohduttaakin, kun on oikein hankalaa, jne.."

Mutta Ei! He eivät eläkän niin lähellä Herraansa, että uskaltaisivat ja tahtoisivatkin jättää aivan kaiken Hänen apuunsa turvaten, sekä asioissaan uskoen ja siihen turvautuen, että: Apu tulee Ylhäältä ja voitto vaikeuksista ja huolista! Samalla kuin päättäen lopettaa sen jatkuvan huolehtimisen, epäuskonsa ja hermoilunsa, pelkonsakin ja ottaa se oma käsi pois estämästä Jumalamme apua elämässään?! Ja vain kiittää, kun meilä rakkaat sisaret ja veljet on niin Mahtava Auttaja, joka ei tahdo omiensa joutuvan suureen ahdinkoon, vaan ottaakin asiat hoitaakseen,.. Paitsi Jos ei ollakaan edes pyydettykään apuaan asioihnsa ja huoliinsa, vaan jatketaan itse yhä vain asioitaan hoitaen ja juosten sinne ja tänne, sekä hermot jatkuvasti kireällä, kuin viulun kieli.. :think:

Nousipa mieleeni tämä Raamatunpaikka:

Kol. 3:
1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.

8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

Mutta kun on turva Jumalassa, niin niin on turvassa parhaimmassa. Kun haluaa vain oppia ja opetellakin turvautumaan aivan kaikissa elämänsä asioissa Herran apuun, sitä rukoillen, siitä jo etukäteen kittäen, niin aivan varmasti Hän tahtoo sinua ja minuakin auttaa, sekä johdattaa asiat niin, että ne vain järjestyvät meidän parhaaksemme. Ja se ymmärryksemme ylitse käyvä Rauha, joka kuin valtaa sydämemme ja voimme elää suurissakin koettelemuksissa, ym levollisin mielin. On kuin sellainen vahva rakkaudellinen tunne sydämellä, että; Nyt minun asioitani hoidetaan taivaasta ja silloin, Auttajana on taivaallinen Isämme, jolla on kaikki valta ja voima, sekä viisaus hallussaan ja sen tähden asiat eivät voi mennä pieleen.

Toki vastaus asioihimme ja rukouksiimme voikin olla erilainen, kuin miten me itse sen kuvittelimme olevan, menevän ja se voi tuntua; Etteihän tuo voi olla vastaus minun rukouksiini. Mutta kyllä se on, jos olet sitä pyytänyt, sekä Hänen apuaan ja johdatustaan asiasi suhteen. Katsos, kun Jumala tietää aina parhaiten sen; "Mikä on minule ja sinullekin ystäväni se paras ratkaisu ja apu asioihimme!" :thumbup: :clap: :wink:

On turvallista elää ja vaeltaa joka hetki, sekä jokja päivä Herran Jeesuksen kanssa, ja ymmärtää, sekä kuin tiedostaa, että; Kun olen antanut itseni Hänelle; Jeesukselle aivan kokonaan ja pyyytänyt ohjaustaan elämäni asioissa, niin aina on apu tullut tavalla tai toisella ja kaiken vaikeankin ja raskaidenkin tilanteiden ollessa päällä, niin huomaat, että Rauhasi säilyy,vaikka siinä hetkessä toki voit kokea monenkinlaisia ajatuksia ja jopa epävarmuuttakin, mutta kun sydämessäsi on se Rauha ja aistit sen, niin opettele lepäämään siinä, sekä vain kuin lapsenomaisesti uskomaan, että: Apu tulee juuri ajallaan, se ei viivy, se tulee ja tulet sen vielä huomaamaan, että Herran aikataulu olikin tosi tarkka, sekä oikea!!Ja rauha sydämessäsi säilyi, koska luet Sanaa ja rukoilet, siis pidät joka päivä yhteyttä Vapahtajasi ja Herrasi Jeesuksen Kristuksen kanssa. Hän rakastaa sinua!! :thumbup: :lol: :razz:

2. Tess. 3:16
Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Onhan sydämessäsi jo taivaallinen Rauha?