Ensirakkauden ihana salaisuus

Ensirakkauden ihana salaisuus

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.07.2019 20:36

Annikki Salo

Suurin ja tärkein asia ihmiselle on sydämen usko Jeesukseen. Hän sanoo: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

Jeesus on sovittanut jokaisen ihmisen synnit, joten jokaiselle on tarjona Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa.

Jumala on rakkaus

Meissä itsessämme ei ole aitoa rakkautta (1 Kor. 13:1-3), mutta "Jumala on rakkaus." Hän antaa alttiisti rakkautensa meille anoville, "sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu" (Room. 5:5). Niinpä se on "rakkauden kautta vaikuttava usko"(Gal. 5:6).

Kun luemme päivittäin sydämen rakkaudella Jumalan Sanaa, me vahvistumme. "Hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaa meidän sisäisen ihmisemme puolesta voimassa vahvistua Hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta meidän sydämissämme." (Ef. 3:16,17).

Ensirakkaus

Jumalan armon ja totuuden evankeliumia julistetaan, ja me uskovina saamme kukin olla "Kristuksen kirjeinä ja tuoksuna" (2 Kor. 3:3; 2:14,15) sekä "valona ja suolana" (Matt. 5:4-16; 5:13) elinpiirissämme.

Ensirakkaudessa Jeesuksessa tahdomme puhdistaa sielumme totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljesrakkauteen myös, ja rakastaa toisiamme hartaasti puhtaasta sydämestä (1 Piet. 1:22).

Tästä rakkaudesta myös maailma tuntee meidät Jumalan lapsiksi (Joh. 13:34,35).

Tuska sieluista

Jumala antakoon meille näyn ja tuskan sieluista niin, että rukoilemme sydämissämme ihmisten puolesta ja saamme näin johdatuksen keskusteluihin heidän kanssaan. Jumala tahtoo antaa meille rakkautensa myös esirukouksiimme ja keskusteluihin.

Ensirakkaudessa Jeesukseen tahdomme elää Jumalan Sanan mukaan. "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan." (Matt. 6:33) Näin elämämme on oikeassa järjestyksessä.

Jeesus hakee omansa

Rakkaudessa odotamme sydämen ilolla Jeesusta noutamaan omansa taivaan kotiin. Se on ainoa hyvä kannustin suhteuttamaan elämämme arvot sitä hetkeä varten.

Jeesuksen omina emme odota kauhulla lopun ajan tapahtumia, sillä "Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen. "(2 Tess. 2:13).

Näin varjellumme pelolta, sillä "Jeesus pelastaa meidät tulevasta vihasta." (1 Tess. 1:10). Ei meidän tarvitse pelätä edes antikristusta, sillä Raamattu sanoo:" Ha nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä." (2 Tess. 2:6-8)

Jumalan valkeudessa

Pyhä Henki ja Jumalan seurakunta on pidättävänä esteenä, sillä Ilmestykirjassa vain alkuluvuissa, ensimmäisestä kolmanteen sanotaan: "Jolla on korva, se kuulkoon mitä Henki seurakunnalle sanoo."

On ihana vaeltaa rakasta Jeesustamme seuraten Jumalan valkeudessa. Silloin Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä (1 Joh. 1:7).

"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumissaan ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa." (2 Kor. 5:10)

Kaikkia kutsutaan

Palkanmaksu tapahtuuu uskollisuuden mukaan, ja me saamme uuden ruumiin, ylösnousemusruumiin.

"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen." (1 Kor. 15: 50-53)

Olemme Jeesuksen omina onnellisia ja riennämme "kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on meidät taivaallisella kutsulla kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa" (Fil. 3:14). Tähän kaikkia kutsutaan!

Jumala antakoon
meille näyn ja
tuskan sieluista niin,
että rukoilemme
sydämissämme
ihmisten puolesta
ja saamme näin
johdatuksen
keskusteluihin heidän
kanssaan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!