JUMALAN RAKKAUS SEURAKUNTAA KOHTAAN

JUMALAN RAKKAUS SEURAKUNTAA KOHTAAN

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.05.2018 17:53

Antti Viitala

Jumalan rakkaus ihmiskuntaa kohtaan on ilmaistu tiivistettynä pienoisevankeliumissa Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Jumalan rakkaus on ilmestynyt pelastukseksi. Kiitos hänelle hänen sanomattomasta lahjastaan. Hän on avannut armon ovet myös meille pakanoille. Evankeliumin kautta hän on uudestisynnyttänyt elävään toivoon ne, jotka ovat avanneet sydämensä Jumalan kutsulle ja ottaneet vastaan Kristuksen. Hänen kauttaan Jumala on tarjonnut runsaan pääsyn hänen rakkaan Poikansa valtakuntaan ja tehnyt heistä papiston, joka on uuden liiton seurakunta maan päällä. Poikansa kautta hän on "asettanut meidät taivaallisiin" julistamaan hänen jaloja tekojaan, Kristuksen voittoa Golgatalla.

Ne, jotka hän on kutsunut pimeydestä valkeuteen, kuolemasta elämään, saatanan vallasta Jumalan tykö, hän on pukenut voimalla korkeudesta. He ovat saaneet Pyhän Hengen voitelun. He omistavat sydämessään Jumalan vanhurskauden, joka tulee uskon kautta Kristukseen, ei tekojen, ei lain, vaan armon kautta, ettei kukaan kerskaisi, Kristuksen veren vanhurskauden. Tämä on taisteleva Jumalan seurakunta, se taistelee sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.

Heillä on usko, sama henki. Jumala omistaa ja tuntee seurakunnan, joka on hänestä syntynyt.

Siksi Pyhä Henki huutamalla huutaa tänään seurakunnalleen:
"Etkö tunne Jumalaasi, etkö tunne Kristusta, ettekö tunne toisianne? Enkö minä ole antanut alttiiksi Poikaani, jota minun sieluni rakastaa? Pyhä Henki murehtii: " Miksi minun kansani ei rakasta toistansa, miksi olette niin kaukana toisistanne, miksi olette leiriytyneet niin moniin leireihin. Miksi ette ole antaneet itsenne kuolla yhdessä Poikani kanssa? Siksi keskuuudessanne on sota, joka ei ole minusta. Se on lähtöisin lihasta. Minun Henkeni ei sodi minua vastaan. Siksi pyhittäytykää, puhdistautukaa Poikani sovintoveressä."

"Minun Henkeni on rakkauden Henki, raittiuden Henki, rohkeuden Henki, täydellisyyden Henki. Minun Hengessäni on teille voima, jota runsaasti tahdon jakaa jokaisen lapseni ylle. Seurakuntani, jonka olen maailmasta kutsunut, erottanut, kalliin hinnan maksanut, minun morsiameni, pukeudu pukuun, joka on sinua varten valmistettu. Katso, tässä puvussa ei ole tahraa eikä ryppyä, tämä on veressä pesty puku. Tässä puvussa otan tänään sinut vastaan kaikkein pyhimmässä armoistuimella."

"Pukeudu rakkauteen, joka on täydellisyyden side. Rakkaus antaa anteeksi, ei etsi omaansa. Hengessäni on voima pimeyden valtoja vastaan, voima sairautta vstaan."

Pyhä Henki huutaa: " Katso, minun kansani, Isää, katso Poikaa, katso kuinka he ovat yhtä. Katso, mikä rakkaus! Isän rakkaus Poikaan, Pojan rakkaus Isään. Rakkaus on side, jonka kautta voitte olla yhdessä. Te voitte rakastaa toisianne Kristuksen ja Isän rakkaudella. Hänen ylösnousemusvoimansa, jonka kautta hän herätti Poikansa kuolleista, on muuttava kuolevaiset ruumiinne, ja te saatte kirkastetun ruumiin ja kuihtumattoman seppeleen, joka painetaan jokaisen päähän, joka hänen ilmestymistään rakastaa. Teille on valmistettu iankaikkinen maja taivaassa, johon ei ole pääsevä mitään epäpyhää, ei saastaista, ainoastaan ne, jotka ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!