Rakkautta käytännössä

Rakkautta käytännössä

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.02.2026 09:51

Herra armahtakoon meitä

Meidän tulee ymmärtää Jumalan sanan selkeä puhdas linja joka huutaa "RAKASTAKAA TOISIANNE HARTAASTI PUHTAASTA SYDÄMESTÄNNE"(1.Piet.1:22) ja vielä sanoo: "puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan" Mitä rakkaus on? Rakkaus, mistä Jumalan sana puhuu, on aina rakkaus totuuden kanssa eli sanan mukaista rakkautta! Eli vihataan syntiä eikä peitetä syntiä armon peitolla vaan sanotaan synti syntinä ja tuomitaan ne asiat jotka Jumalan sana tuomitsee!

Miten on tänä päivänä nämä kristinuskon perusasiat omassa elämässämme? Ollaanko maitoa juovia ja lihallisia lapsen tasolle jääneitä kateellisia sinnittelijöitä joille mikään ei ole hyvää ja pyörimme samaa ympyrää? Olemmeko ymmärtäneet täysin väärin Jumalan sanan selkeän linjan, että meidän tulisi jo olla käyttökelpoisia astioita kasvaneita Jumalan käytössä ja hengellisiä sotia sotimassa yhteisen vihollisemme juonia ja valheita vastaan sanan miekka kädessä!

Vastustakaa perkelettä lujina uskossa ja että meillä olisi aistit tottumuksesta harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta! Kaikki tapahtuu rakkaudesta totuuteen niin kuin Jeesuskin vastusti sanalla perkelettä! (Mat.4:1-11)

Kypsän kristityn hedelmää!

Jeesuksen kanssa vaeltamalla saamme oikean näkökyvyn! Kun luemme Raamatun evankeliumeja, näemme loistavalla tavalla opettajamme itsensä kieltävän ja toisia palvelevan rakkauden. Jeesus näki ihmisen hädän ohi perinnäissääntöjen ja lakipykälien ja avasi auttavan sylinsä syntejään katuville ihmisille ja paransi heidät!

Mekään emme saa olla estämässä ketään vaan väistyä itse tieltä ja avata tietä synneistä päästävän ja armahtavan pelastajan eli Jeesuksen luo. Olkoon tämä etsivä sitten uskovainen tai uskosta osaton tai minkälainen ihminen tahansa!

Jeesuksen kanssa opimme myös terveen vihan syntiä ja vihollista kohtaan. Suurimmaksi iloksi alamme kokea lähettäjän eli Jumalan tahdon tekemistä ja alamme etsiä hänen kunniaansa!(ei omaa arvostusta jne.) Paavalin 1. kirje korinttolaisille luku13 antaa ohjeita meille elämään! (LUE)

Ei käydä sotaa omia vastaan

Uskon, että yksi vihollisen keinoista sotia todellisia uskovaisia vastaan ovat nämä epäkypsät (omasta mielestään oikeassa olevat kristityt) joiden motiivit eivät lähde vilpittömästä rakkaudesta toisiin ihmisiin ja eikä sitä myöten myöskään Jumalaan. Sana sanoo "kuinka voimme rakastaa Jumalaa jota emme ole nähneet jos emme rakasta veljiämme ja siskojamme jotka näemme" ja he sotivat niitä vastaan jotka ovat innokkaita evankelioimaan ja tahtovat sielujen pelastuvan ja vastustavat esim. pahaa puhumalla ja estävät näin sieluja pelastumasta.

Näinkin voi käydä, että jonkin toisen seurakunnan jäsen repii seiniltä toisen uskovan laittaman kokousilmoituksen ja syyksi ilmoittaa että tämä tilaisuus ei ole meidän oman seurakuntamme järjestämä! ONKO SEURAKUNNAN NIMI TULLUT SIELUNPELASTUSTA TÄRKEÄMMÄKSI ASIAKSI? Ja tällainen käyttäytyminen voi myös estää Jumalan valtakunnan virvoittavan vaikutuksen leviämistä kaikkeen maailmaan..

Rukoilen armoa ja silmävoidetta tällaisille ihmisille! Sota ei saa olla toisiamme vastaan! Vaan työn pitäisi olla yhteistä ja ilo myös yhteinen uskoon tulleista ihmisistä! Ja meillä on vain yksi yhteinen vihollinen!

Ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä!

Jos jollakin on nimi Helluntailainen (itselläni myös) tai vapaakirkon jäsen tai mikä tahansa muu titteli tai arvonimi ei tarkoita sitä että olisi ikään kuin sen nimen takia oikeaoppinen tai viisas tai Jumalan palvelija vaan niin kuin Jeesus itse sanoi: "hedelmistään puu tunnetaan".

Meidän tulee kunnioittaa niitä ihmisiä jotka sydämestään ovat Jumalan palvelijoita jotka teoissa ja totuudessa palvelevat Herraamme Jeesusta ja etsivät sitä kunniaa joka tulee ylhäältä eikä vastustaa ja puhua pahaa ja kaivella menneisyyden vanhoja roskapusseja ja levitellä niitä löytämiään roskia ympäriinsä jotka taatusti haisevat mitä enemmän kaivaa ja levittää mutta en minä ainakaan halua olla kaivelemassa ja kuluttamassa armon kallista aikaa toisten ihmisten syntien etsimiseen jotka jo muutenkin ovat monien kohdalla anteeksi annettuja ja unohdettuja.

Vaan etsitään Herraa ja sitä miten minä itse voisin olla parantamassa maailmaa siunaamalla ja rukoilemalla kaikkien ihmisten puolesta. Sana sanoo, "älkää entisiä muistelko älkää menneistä välittäkö katso minä luon uutta.." (Jes.43:18-19) Halleluja....

HERÄTÄÄN VALVOMAAN ja tutkitaan omaa sydäntämme sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu ja rukoillaan armoa, että voisimme olla niitä joille Jeesus kerran lausuu "tulkaa minun isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta joka on teille valmistettu".

SIUNATAAN JOKAISTA IHMISTÄ JOKA TEKEE TAVALLA TAI TOISELLA EVANKELIUMIN ETEENPÄIN MENEMISEKSI TÖITÄ JA RUKOILLAAN ETTÄ HERRA LÄHETTÄISI LISÄÄ TYÖMIEHIÄ ELOPELLOILLE TÖIHIN!

Siunausta ja armoa kaikille Ismo Keskitapio
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Rakkautta käytännössä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.02.2026 09:24

Ismo Keskitapio kirjoitti:Ei käydä sotaa omia vastaan

Uskon, että yksi vihollisen keinoista sotia todellisia uskovaisia vastaan ovat nämä epäkypsät (omasta mielestään oikeassa olevat kristityt) joiden motiivit eivät lähde vilpittömästä rakkaudesta toisiin ihmisiin ja eikä sitä myöten myöskään Jumalaan. Sana sanoo "kuinka voimme rakastaa Jumalaa jota emme ole nähneet jos emme rakasta veljiämme ja siskojamme jotka näemme" ja he sotivat niitä vastaan jotka ovat innokkaita evankelioimaan ja tahtovat sielujen pelastuvan ja vastustavat esim. pahaa puhumalla ja estävät näin sieluja pelastumasta.

Näinkin voi käydä, että jonkin toisen seurakunnan jäsen repii seiniltä toisen uskovan laittaman kokousilmoituksen ja syyksi ilmoittaa että tämä tilaisuus ei ole meidän oman seurakuntamme järjestämä! ONKO SEURAKUNNAN NIMI TULLUT SIELUNPELASTUSTA TÄRKEÄMMÄKSI ASIAKSI? Ja tällainen käyttäytyminen voi myös estää Jumalan valtakunnan virvoittavan vaikutuksen leviämistä kaikkeen maailmaan..

Rukoilen armoa ja silmävoidetta tällaisille ihmisille! Sota ei saa olla toisiamme vastaan! Vaan työn pitäisi olla yhteistä ja ilo myös yhteinen uskoon tulleista ihmisistä! Ja meillä on vain yksi yhteinen vihollinen!

Laitan tähän alkuun yhden mieleeni erikoisesti nousseen Raamatunpaikan, joka puhuu sitä, mikä on meidän jokaisen kohdalla Herramme tahto.

Gal. 5:
6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Niinpä, kuinka helppoa on nähdä aina vain toisessa ja toisissa vikoja ja puutteita ja pitää itseään niin erikoisena ja hyvänä, oikeaoppisena ja jopa.. jos en ihan sanoisi; hurskaana Jumalan edessä elävänä uskovana. Mutta nähdä toinen: Jumalan lapsena puutteineen ja vikoineen, sekä siltikin arvostaa häntä ihmisenä, sekä Herran omana ja rakastaa häntä. Me emme pysty rakastamaan ketään, emme edes itseämme, jos ei ensin Jumala vaikuta sitä sydämissämme. Vai mitäpä arvelet, onko noin? :???:

Se, joka haluaa olla Herran käytössä, vaikkakin puutteineen ja vikoineen, mutta kuitenkin sydän kaipaa saada olla Herran käytössä, julistaa evankeliumin ilosanomaa, nähdä sielujen pelastuvan, sekä löytävän avun elämänsä asioihin sekä voiman elää vaikeinakin aikoina.. Niin se on ainakin minun sydämeni toive ja halu. Ja kun en kuulu srk, niin tiedän, että: minua katsotaan melkein kuin halveksuen. Koska monille merkkaa vain seurakuntaan kuuluminen, tai siellä käyminen ja joka ei samoin elä tai toimi, niin sehän on heille silloin; pakana ja luopio, eikös näin?. Sanon tämän silti rakastaen jokaista siskoani ja veljeäni Herrassamme, mutta näin olen kokenut minua kohdeltavan, koska en lakkaa puhumasta siitä, mistä Herra haluaa minun puhuvan; synnistä, parannuksenteosta, lihan tahdon kuolettamisesta, sekä tietenkin Jumalan pelosta. En aio vaieta, vaikka vaientaa on yritetty, mutta yhä sydämeni palaa: Totuudelle, ei korvasyyhy puheille/opeille, tai maailmalle.

Täytyy rehellisesti myöntää, että joskus olen miettinyt, miksi uskova koittaa kampata toisen uskovan, joka vain haluaa elää Herraansa rakastaen ja kunnioittaen, sekä jos Herra antaa sanoja, niin puhua niitä rohkeasti pelkäämättä ihmistä ja sen sanoja.Olen kysellyt Herraltani, että: onko se kateutta, vaiko ilkeyttä? Eihän minulla itselläni ole minkäänlaista halua edes päteä, tai olla mukamas kuin jotain parempaa, tms, ei! On vain polttava halu sydämessä saada olla Herran omana ja käytettävissään tällaisenani, ei mitään muuta.. :roll:

Nyt monia vuosia myöhemmin tässä yksinäisyyden oppikoulussani olen alkanut oppia asioita, joita en olisi koskaan todennäköisesti oppinut, jos olisin käynyt kuuntelemassa muiden puheita. Tämä aika on ollut erittäin raskasta, mutta samalla hyvin siunaavaa ja opettavaista, ja uskoni ei ole joutunut kaatopaikalle, vaikka en olekaan käynyt kokouksissa, vaan se on lujittunutkin yhä vain enemmän (ainakin omasta mielestäni) Kristukseen Jeesukseen ja Hänen koroittamiseensa, sekä palvelemiseensa: aivan kuin nähdä, kärsivä ja uupunut ihminen aivan kuin uudessa valossa kuin sen näin silloin aikoinaan.. Olen oppimassa rakastamaan lähimmäistäni. En sano että olisin sen täysin jo oppinut, mutta haluan sen oppia ja opetella, nöyrtyä ja tulla toisen rinnalle, sekä olla kiinnostunut toisesta ihmisestä sellaisena kuin hän sitten onkin..Eikä siis... kuin katsoa henkilöön, Ei! Vaan sydämeen ja nähdä toisessa uskovassa Jeesuksen rakkauden tähden lähimmäiseni, ja tsempata eteenpäin kulkemaan tätä totuuden kaitaa tietä. :thumbup:

Ismo Keskitapio kirjoitti:HERÄTÄÄN VALVOMAAN ja tutkitaan omaa sydäntämme sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu ja rukoillaan armoa, että voisimme olla niitä joille Jeesus kerran lausuu "tulkaa minun isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta joka on teille valmistettu".

SIUNATAAN JOKAISTA IHMISTÄ JOKA TEKEE TAVALLA TAI TOISELLA EVANKELIUMIN ETEENPÄIN MENEMISEKSI TÖITÄ JA RUKOILLAAN ETTÄ HERRA LÄHETTÄISI LISÄÄ TYÖMIEHIÄ ELOPELLOILLE TÖIHIN!

Amen! :thumbup: :wink:

Marita Mäntyniemi-Tahdon valonas loistaa
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!