Taakasta iloksi. Miksi huokailisit käskyn alla, kun se voi m

Taakasta iloksi. Miksi huokailisit käskyn alla, kun se voi m

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.05.2025 11:01

Taakasta iloksi. Miksi huokailisit käskyn alla, kun se voi muuttua elämän vaikuttimeksi

Kristitty, mitä mieltä olet siitä, että sinut on kutsuttu rakastamaan niin kuin Jeesus? Eikö sydämesi hypähdä ilosta, kun ajattelet sanomatonta etuoikeutta osoittaa samanlaista rakkautta kuin Ikuinen Rakkaus?

Miksi huokailisit?

Vai oletko pikemmin valmis huokaamaan, kun ajattelet täydellisyyden korkeata kukkulaa, jolle sinut on kutsuttu kiipeämään? Veljeni, älä huokaa ajatellessasi sitä, mikä on tosiaankin Isän rakkauden suurin osoitus. [Miksi huokaisit sitä], että hän on kutsunut meidät Kristuksen kaltaisuuteen rakkaudessamme, aivan niin kuin hän oli Isän kaltainen omassa rakkaudessaan?

Oivalla, että hän, joka antoi käskyn viinipuu-vertauksen yhteydessä opettaessaan hänessä pysymistä, vakuutti meille siinä, että meidän on vain pysyttävä hänessä, jotta voisimme rakastaa niin kuin hän. Ota käsky vastaan [ja pidä sitä] uutena vaikuttimena pysyäksesi täydellisemmin Kristuksessa.

Pidä hänessä pysymistä enemmän kuin milloinkaan hänen rakkaudessaan pysymisenä. Juurtumalla ja perustumalla joka päivä [Jumalan] yli ymmärryksen käyvään rakkauteen saat sen täyteyttä itseesi ja opit rakastamaan.

Niin se muuttuu!

Kristuksen pysyessä sinussa Pyhä Henki vuodattaa Jumalan rakkauden sinun sydämeesi ja sinä rakastat veljiä, [jotka ovat] rasittavimpia ja vastenmielisimpiäkin, [sillä] rakkaudella, joka ei ole sinun omaasi, vaan Kristuksen rakkautta sinussa.

Niin muuttuu käsky veljelliseen rakkauteen taakasta iloksi. [Se tapahtuu], jos pidät tämän käskyn yhdistettynä, niin kuin Jeesus sen yhdisti omaan rakkauteensa, joka hänellä on sinua kohtaan: ”Pysykää minun rakkaudessani; rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut.”

Andrew Murray
Pysykää Kristuksessa. Ari-paino 1979
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!